ساخت ۶۹۰۰ واحد مسکن خودمالکی و بافت فرسوده در اردبیل

اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: ۶ هزار و ۹۰۰ واحد مسکن خودمالکی و بافت فرسوده در استان اردبیل عقد قرارداد شده و عملیات احداث آن شروع شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محبوب حیدری عصر چهارشنبه در جلسه شورای مسکن به افتتاح ۷۶۴ واحد مسکن در استان اردبیل به صورت همزمان و وبیناری با مسئولان کشوری اشاره کرد و گفت: تا پایان امسال قرار است ۱۵ هزار واحد مسکن در استان اردبیل تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

وی تصریح کرد: در یک برنامه چهار ساله قرار بود ۷۹ هزار واحد مسکن در این استان احداث شود که ما ثبت‌نام ۱۲۳ هزار نفر را شاهد بودیم که از این تعداد واجدان شرایط و افراد تأیید نهایی شده به ۳۶ هزار نفر رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: از این تعداد ۲۹ هزار متقاضی واریزی ۴۰ میلیون تومان و بالاتر را انجام داده و عقد قرارداد برای احداث مسکن ۲۷ هزار متقاضی به انجام رسید.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: قرار است با تأمین زمین ساخت ۲ هزار واحد نیز شروع شود تا ما در مجموع برای ۲۹ هزار متقاضی مسکن که آورده و واریزی اولیه داشتند، احداث مسکن را انجام داده و در مراحل مختلف از این متقاضیان دریافتی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۹ هزار واحد مسکن در مرحله فنداسیون و ۱۰ هزار واحد نیز در مرحله اسکلت‌بندی قرار گرفته و تا پایان امسال قرار است ۱۵ هزار واحد مسکن در جای جای استان اردبیل تکمیل و تحویل صاحبان واحدها شود.

حیدری بیان کرد: پنج هزار واحد به صورت خودمالکی و یک‌هزار و ۹۰۰ واحد نیز در بافت فرسوده احداث می‌شود که در مجموع ۶ هزار و ۹۰۰ واحد به صورت خودمالکی و بافت فرسوده عقد قرارداد شده و عملیات احداث آنها شروع شده است.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: در اجرای طرح جوانی جمعیت نیز واگذاری ۶۲۰ قطعه زمین را به متقاضیان شاهد بودیم و قرار است برای مابقی متقاضیان نیز زمین در نظر گرفته شده و تحویل آنها شود.

حیدری تصریح کرد: صنعتی‌سازی نیز در این استان جز اولویت‌های اصلی بوده به طوری که هشت هزار واحد مسکن به شکل صنعتی‌سازی در حال انجام است که پنج هزار و ۴۰۰ واحد در شهر اردبیل و ۲ هزار و ۵۰۰ واحد نیز مربوط به مشگین‌شهر است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: باید تسهیلات صنعتی‌سازی ساختمان افزایش یافته و در کنار آن موانع صدور پروانه برطرف تا بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات موانع و مشکلاتی نداشته باشند.

حیدری افزود: تلاش ما بر این است تا با مصوبه شورای عالی معماری برای واحدهای مسکونی احداثی در شهرک شهید سلیمانی پروانه صادر کرده و با ارائه آن تسهیلات بانکی نیز به متقاضیان پرداخت شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن نیز ساخت واحدهای مسکونی را در روستاها دنبال می‌کند که در سه سال ۱۱ هزار و ۷۹۲ واحد مسکن روستایی در اولویت احداث قرار گرفته و معرفی متقاضیان را به بانک‌های عامل شاهد بودیم.

حیدری اضافه کرد: از این تعداد ۱۰ هزار واحد به مرحله عقد قرارداد رسیده و هشت هزار واحد در مرحله پایان کار است که امیدواریم هر چه سریع‌تر واحدهای احداثی تحویل متقاضیان شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: عمده ساخت مسکن در روستاها مربوط به خودمالکی و گروه ساخت است که در این زمینه در اکثر روستاها واگذاری زمین به متقاضیان انجام شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ