درخواست کشورهای اروپایی برای مذاکره بر سرپناهندگان سوریه

اقتصاد ایران: چندین کشور اروپایی خواهان انجام مذاکراتی با "بشار اسد"، رئیس جمهور سوریه برای بازگرداندن پناهندگان سوری به کشورشان هستند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم روزنامه اشتوتگارتر ناخریشتن" در مطلبی نوشت که برخی از کشورهای اتحادیه اروپا خواهان گفتگو با دولت سوریه برای امکان بازگشت آوارگان سوری هستند.

بر اساس این گزارش، چندین کشور اتحادیه اروپا خواهان اعزام هیئتی به سوریه برای بررسی ایجاد "مناطق امن" برای بازگشت داوطلبانه پناهجویان هستند.

جمهوری چک در حال برنامه ریزی برای چنین سفری است و قبرس نیز حمایت خود را اعلام کرده است. چند هفته پیش، این دو کشور به همراه پنج عضو دیگر اتحادیه اروپا از بروکسل خواستند وضعیت سوریه را مورد ارزیابی مجدد قرار دهد تا پناهندگان بتوانند به کشور خود بازگردند. این ابتکار باعث تقویت دولت بشار اسد می شود که هنوز توسط اتحادیه اروپا به عنوان یک طرف گفتگو پذیرفته نشده است.

علاوه بر جمهوری چک و قبرس، یونان، ایتالیا، مالت، اتریش و لهستان در نشستی در نیکوزیا در ماه مه گفتند که سوری‌ها به درستی در اولین سال‌های پس از شروع جنگ داخلی در سال 2011 از حمایت خارج از کشور برخوردار بودند. آن ها اعلام کردند: وضعیت سوریه اکنون تغییر کرده است، اگرچه هنوز به طور کامل تثبیت نشده است.

وزارت کشور قبرس هم اعلام کرد بخش‌هایی از سوریه، مانند مناطق اطراف دمشق، پایتخت این کشور برای پناهجویان امن است.

اکنون جمهوری چک، تنها کشور اتحادیه اروپا با سفارت باز در دمشق، می خواهد یک هیئت حقیقت یاب به سوریه بفرستد. وزارت کشور در پراگ در این باره به روزنامه «نشنال» ابوظبی گفت که این سفر در «مرحله مقدماتی» است.

این وزارتخانه استعلام روزنامه اشتوتگارتر ناخریشتن را در مورد وضعیت موجود در روز سه شنبه بی پاسخ گذاشت. قبرس قبلاً در موارد متعددی حمایت خود را از این مأموریت اعلام کرده بود. زمان انجام این سفر مشخص نیست. دانمارک هم به عنوان عضو اتحادیه اروپا قبلاً برخی از مناطق سوریه را به عنوان امن برای بازگشت کنندگان طبقه بندی کرده است.

جنگ داخلی سوریه حدود هفت میلیون نفر را از این کشور رانده است. بیشتر آنها در ترکیه، اردن و لبنان امنیت یافتند. بیش از یک میلیون سوری هم در اتحادیه اروپا و عمدتا در آلمان و سوئد زندگی می کنند. بسیاری از آنها بین سال 2011 و انعقاد توافقنامه پناهندگان اتحادیه اروپا و ترکیه در سال 2016 به اروپا گریختند.

از آن زمان به بعد، مهاجران سوری به میزان قابل توجهی کمتر وارد شده‌اند، اما سال گذشته اتحادیه اروپا همچنان 183000 درخواست پناهندگی از سوری ها را شمارش کرده است. موفقیت احزاب پوپولیست دست راستی در انتخابات دو هفته پیش اروپا، موضوع پناهجویان را دوباره به کانون بحث های سیاسی این اتحادیه بازگرداند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ