نعیم قاسم: اسرائیل در باتلاق جنگ فرسایشی غزه غرق می‌شود

اقتصاد ایران: معاون دبیرکل حزب‌الله با اشاره به اینکه غرب و آمریکا موضع ریاکارانه مقابل حقوق بشر دارند و واشنگتن به دنبال ادامه جنگ غزه است تاکید کرد مقاومت تنها راه مقابله با غده سرطانی اسرائیل است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله لبنان طی سخنانی به تحولات اخیر در روند نبرد با دشمن صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی اشاره و اعلام کرد: مقاومت قادر به آزادسازی زمین‌ها، محافظت از لبنان و حاکمیت آن و مقابله با تجاوزات صهیونیست‌هاست.

آمریکا به دنبال ادامه جنگ غزه است

شیخ نعیم قاسم در واکنش به سفرهای مکرر هیئت‌های غربی و آمریکایی به لبنان با هدف آرام کردن جبهه جنوب این کشور و توقف عملیات‌های مقاومت علیه اشغالگران در شمال فلسطین اشغالی که جدیدترین مورد آن سفر اخیر «آموس هوکشتاین» فرستاده جنجالی آمریکا به بیروت بود، گفت: تنها راه برای حل درگیری‌ها، آتش‌بس کامل در غزه است. اما نکته عجیب این است که اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها تصور می‌کنند، راه دومی برای نجات صهیونیست‌ها وجود دارد و آن توافق بر سر این است که اسرائیل مرحله اول توافق آتش بس را به مدت 6 هفته اجرا کند، شماری از اسرای خود را پس بگیرد و سپس درباره مراحل بعدی صحبت کرده و بعد از آن مجدداً برای کشتار غیرنظامیان فلسطینی به غزه برگردد.

وی افزود: آمریکایی‌ها با این روش‌ موافق نیستند، اما در عین حال از توقف جنگ هم حمایت نمی‌کنند و بحث آنها بر سر کاهش درگیری‌هاست. روشن است که کسی که به دنبال توقف جنگ باشد، ایده‌هایی برای ادامه آن بر مبنای کاهش درگیری‌ها یا رسیدن به راهکارهای سیاسی در آینده مطرح نمی‌کند. همچنین آمریکا اگر به فکر توقف جنگ باشد، درباره حذف حضور حماس در غزه و یافتن جایگزین برای آن جهت حاکمیت بر این منطقه حرف نمی‌زند.

معاون دبیرکل حزب الله با اشاره به نفاق و ریاکاری آمریکایی‌ها تاکید کرد: آمریکایی‌ها به دنبال توقف جنگ نیستند، بلکه می‌خواهند این جنگ ادامه داشته باشد. در این شرایط رزمندگان مقاومت چه باید بکنند؟ آنها گزینه‌ای جز ادامه جنگ ندارند و البته قادر به ادامه آن هستند و ما مطمئنیم اگر اسرائیل به همین منوال ادامه دهد، در باتلاق این جنگ فرسایشی غرق می‌شود و به هیچ یک از اهداف خود نخواهد رسید؛ همانطور که تا اکنون این گونه بوده است.

چیزی به نام حقوق بشر برای آمریکا و غرب معنا ندارد

این مقام حزب الله تصریح کرد: صهیونیست‌ها گفتند که می‌خواهند حماس را از بین ببرند، اما هرگز قادر به این کار نیستند و نخواهند بود. آنها همچنین می‌خواستند اسرای صهیونیست را با عملیات‌های نظامی آزاد کنند؛ اما در این کار هم شکست خوردند. اشغالگران همچنین می‌گفتند می‌خواهند غزه را به نفع خودشان تخلیه کنند اما نتوانستند و هرگز هم موفق نمی‌شوند.

وی با انتقاد از مواضع سست و سکوت بین‌المللی در برابر جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها علیه غزه گفت: این نبرد در غزه ما را آگاه کرد که چیزی به نام حقوق بین‌الملل ، احترام به بشریت و کرامت انسانی وجود ندارد. این کشورهای بزرگ به نام حقوق بین‌الملل با دورویی کامل رفتار می‌کنند و با ادعای دفاع از حقوق بشر به دنبال سیطره بر مستضعفان و غارت ثروت‌های جهان هستند.

شیخ نعیم قاسم با اشاره به استانداردهای دوگانه آمریکا و غرب در قبال حقوق بشر اظهار داشت: این کشورها ادعای دفاع از حقوق بشر را دارند، اما زمانی که موضوع به منافع آنها یا اسرائیل مربوط شود، مقابل حقوق بشر می‌ایستند. بنابراین هیچ راهی جز مقاومت برای مقابله با مستکبران و اشغالگران وجود ندارد و این روند به خواست خداوند ادامه خواهد داشت.

مقاومت تنها راه مقابله با غده سرطانی اسرائیل است

معاون دبیرکل حزب الله تصریح کرد: مقاومت در لبنان صرفاً یک پروژه آزمایشی نیست. مقاومت در لبنان همان طرفی است که کشور را در سال 2000 از شر اشغالگری صهیونیست‌ها آزاد کرد، در سال 2006 یک شکست دیگر به دشمن تحمیل و در سال 2017 یک ضربه بزرگ به پروژه تکفیری- تروریستی وارد کرد. معادله بازدارندگی که مقاومت از سال 2006 مقابل رژیم اشغالگر ایجاد کرد، موجب شد صهیونیست‌ها جرات تجاوز به لبنان را نداشته باشند.

شیخ نعیم قاسم ادامه داد: همه این‌ها نشان می‌دهد که مقاومت قادر به آزادسازی زمین و محافظت از لبنان و همچنین مقابله با تجاوزات دشمن اسرائیلی است. مقاومت راه رسیدن به استقلال و راه جلوگیری از سیطره غده سرطانی اسرائیل بر فلسطین و کل منطقه است.

وی با اشاره به فتنه افروزی برخی طرف‌های غربگرا در لبنان که سابقه همکاری با رژیم اشغالگر در دوره‌های مختلف و خیانت به مردم لبنان را دارند، تاکید کرد: ما می‌دانیم در لبنان احزابی هستند که به مقاومت و آزادی اعتقاد ندارند، اما در زمانی که کشور درگیر جنگ با دشمن صهیونیستی شده و درگیری‌ها در جبهه جنوبی ادامه دارد، به این طرف‌ها می‌گوییم آیا درست است که شعارهایی شبیه شعارهای اسرائیل سر بدهید؟ شما که خواستار خلع سلاح مقاومت هستید و می‌خواهید مقاومت شکست بخورد، آیا این گونه می‌خواهید آینده لبنان را بسازید؟ این موضع‌گیری‌ها چه از سر ناآگاهی و چه عامدانه باشد، در خدمت پروژه صهیونیستی قرار دارد.

شیخ نعیم قاسم خطاب به این طرف‌ها گفت: به برخی احزاب دیگر در لبنان نگاه کنید که می‌گویند ما با حزب‌الله اختلافاتی داریم اما در میان نبرد با دشمن صهیونیستی، حرفی از این اختلافات نمی‌زنیم و پشت مقاومت هستیم. ما از این احزاب تشکر می‌کنیم؛ چرا که یک موضع ملی اتخاذ کرده‌اند. اما طرف‌هایی که در جناح دشمن هستند و به توطئه‌ها و شایعات بدخواهانه دامن می‌زنند، باید مسئولیت این خیانت خود را بر عهده بگیرند.

معاون دبیرکل حزب الله در ادامه به دروغ پراکنی رسانه‌های غربی و صهیونیستی علیه مقاومت لبنان اشاره و تصریح کرد: چند روز قبل مقاله‌ای در روزنامه انگلیسی تلگراف منتشر شد که بدون سند و مدرک درباره نگهداری تسلیحات حزب الله در فرودگاه بیروت صحبت می‌کرد. در این میان متاسفانه شاهد بودیم که برخی طرف‌های لبنانی با رسانه‌های دشمن همکاری کرده و به این شایعات پوچ دامن زدند و طوری صحبت می‌کردند که انگار در جریان همه برنامه‌های حزب الله هستند.

وی در پایان گفت: این طرف‌ها گروهی هستند که خوب و بد را تشخیص نمی‌دهند و نمی‌دانند اگر آسیبی متوجه کشور شود، قبل از هر چیزی دامن خود آنها را می‌گیرد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ