به نفع کسی کنار نمی‌روم/ همه تلاش خود را معطوف به مشارکت کنیم

اقتصاد ایران: نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: نماینده نظریه انقلاب و گفتمان انقلاب اسلامی بر پایه اولیه و جدی آن هستم و به نفع کسی کنار نمی‌روم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز (چهارشنبه) در نشست خبری که در خبرگزاری فارس برگزار شد، ضمن تبریک عید سعید غدیر، گفت: ان‌شاءالله نظام ما منطبق با حکمرانی علوی باشد. شهید رئیسی، شهید جمهور از دست ما رفت و یادگارهای جاودانه‌ای برای ما به یادگار گذاشت.

وی افزود: شهید رئیسی سنت بسیار ارزشمندی بر جای گذاشت که این راه باید با قوت ادامه پیدا کند و نظام بر اساس قانون و مقررات و اصول ثابت خود پیش برود. اینکه طبق برنامه در موعد ۵۰ روزه باید رئیس جمهور جدید تعیین شود، یک رویکرد بسیار ارزنده در مدیریت کشور است. خوشحالیم این اتفاق به صورت روشن و برنامه‌ریزی شده رخ داد و تلاش زیادی هم برای معرفی نامزدها، گفتگوها و بیانیه‌ها انجام شد، هرچند که انتظار بیش از این است.

پورمحمدی گفت: فکر می‌کنم نظام توانمندی خودش را برای اداره کشور نشان داد. طبق تأیید شورای نگهبان به صحنه آمدیم و تمام تلاش خودمان را برای آگاهی بخشی به جامعه انجام دادیم تا جامعه بتواند انتخاب روشن و شایسته‌ای داشته باشد. امروز در ساعات آخر تبلیغات انتخاباتی هستیم و باید همه تلاش خود را به یک موضوع مهم معطوف کنیم و آن مشارکت است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: همه فارغ از سلایق و نوع نگاهمان باید مشارکت را رقم بزنیم. مشارکت سبب اقتدار ملی خواهد بود و ایجاد همبستگی و احساس پیوند و محبت ملی را برجسته می‌کند. مشارکت، کشور را در برابر بیگانگان و بدخواهان توانمند می‌سازد و مشارکت بالا مدیران را در حل مشکلات کشور تواناتر می‌کند. از این جهت همه با هم تلاش می‌کنیم تا بر مشارکت بیفزاییم و این را به عنوان رسالت مشترک و همگانی خود قرار دهیم.

پورمحمدی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در صورت عدم موفقیت برای کسب آرا در انتخابات ریاست جمهوری واکنش شما چه خواهد بود و برخی از الان خودشان را رئیس جمهور می‌دانند، گفت: حس خودم را پس از رأی گیری خواهم گفت، اما اگر انتخابات پرشور برگزار شود فوق العاده خوشحال می‌شوم و چه رأی بیاورم و چه رأی نیاورم بی‌نهایت خدا را سپاسگزار خواهم شد. طبیعی است اگر رأی آوردم فکر می‌کنم کشور دارای یک تحول مدیریتی و یک اتفاق مثبت فوق العاده در دسترسی به هدف‌ها خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال دیگری که آیا نظرسنجی‌ها را قبول دارید، گفت: نظرسنجی‌ها توسط دستگاه‌های مختلف انجام می‌شود و آنها اعتبار خودشان را خراب نمی‌کنند، من نمی‌خواهم آنها را رد کنم اما بخش زیادی از سوال کنندگان نظر خود را ابراز نکردند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: درباره من هم خیلی‌ها گفتند که وی را نمی‌شناسیم و این هفت هشت سالی که نبوده است شناسنامه‌ای نداشته و از افکار عمومی غایب بوده است، بسیاری هم تقاضای معرفی بیشتر داشتند. در این فرصت کم امکانش میسر نبود و برخی از نامزدها در دوره‌های قبل هم نامزد بودند و بیشتر معرفی شدند. من هم انتظار نداشتم که سبد رأی وسیعی داشته باشم البته انتخابات هم یک راه صاف و قابل پیش‌بینی نیست، هر لحظه ممکن است اتفاقات غیر قابل پیش بینی در آن رخ دهد.

پورمحمدی اظهار کرد: اینکه بخواهم به نفع کسی کنار بروم این طور نیست؛ من نماینده نظریه انقلاب و گفتمان انقلاب اسلامی بر پایه اولیه و جدی آن هستم. مهم می‌دانم که مجدداً و بعد از ۴۵ سال گفتمان انقلاب اسلامی را بر اساس اصول اساسی آن بازگویی و بازنگری و تکرار کنم. گفتمان انقلاب اسلامی را به مدار اصلی آن برگردانیم، انتخابات این فرصت را به من می‌دهد که آنچه را که می‌اندیشم و تمام عمر زندگی خود را برای آن گذاشته‌ام، به منصه عملی برسانم. هر جا از عقلانیت فاصله بگیریم، یعنی از انقلاب اسلامی فاصله گرفته‌ایم.

پورمحمدی در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آیا به نفع کاندیدایی انصراف می‌دهید، گفت: گفتمان‌های دیگر را ناقص می‌دانم و خودم را گفتمان جامع می‌دانم و دلیلی نمی‌بینم به نفع کسی کنار بروم. انتخابات به دور دوم می‌کشد و آنجا تکلیف شفاف‌تر می‌شود. 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ