۱۰ درصد وسعت اردبیل افزایش یافت

اقتصاد ایران: اردبیل- استاندار اردبیل گفت: در سال‌های اخیر ۱۰ درصد بر وسعت شهر اردبیل افزوده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی بعد از ظهر چهارشنبه در جلسه شورای مسکن در اردبیل، اظهار کرد: ما در سال‌های گذشته کار سخت و دشواری را در تأمین زمین و انجام توافق برای آغاز احداث نهضت ملی مسکن داشتیم که با پیگیری‌های انجام شده این مشکلات و نارسایی‌ها برطرف شد.

وی تصریح کرد: در شهر اردبیل به ازای هر هکتار زمین ۹۵ نفر ساکن هستند در حالی که این سرانه در سایر استان‌ها بین ۴۵ تا ۵۷ نفر است.

استاندار اردبیل شرایط سخت تراکم جمعیت را در اردبیل نامناسب و وخیم اعلام کرد و افزود: بر همین اساس در قالب طرح نهضت ملی مسکن و احداث شهرک‌های جدید سعی کردیم تا ۱۰ درصد بر وسعت شهر اردبیل افزوده شود.

عاملی گفت: ۶۰۰ هزار هکتار به محدوده شهر اردبیل افزوده شد تا ما از تراکم جمعیتی در هسته مرکزی شهر کاسته و بتوانیم خدمات مطلوبی را به شهروندان ارائه کنیم.

وی به سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به استان اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: در این سفر و به صورت وبیناری با حضور سرپرست ریاست جمهوری و وزیر راه و شهرسازی در استان اردبیل نیز شاهد افتتاح ۷۶۴ واحد مسکن هستیم.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در استان اردبیل و در یک برنامه چهار ساله قرار است ۷۹ هزار واحد احداث شود که عملیات احداث ۲۷ هزار واحد شروع شده و با تأمین زمین ساخت ۲ هزار واحد نیز آغاز می‌شود.

رئیس شورای مسکن استان اضافه کرد: قرار است تا پایان امسال ۱۵ هزار واحد مسکن نهضت ملی تکمیل و آماده بهره‌برداری شود تا متقاضیان از سرپناهی مناسب بهره‌مند شوند.

وی ضرورت حل مشکلات ساخت واحدهای مسکونی را اعم از عدم همراهی برخی بانک‌های عامل و افزایش نیافتن تسهیلات برای پروژه‌های صنعتی سازی اعلام کرد و گفت: امیدواریم شورای عالی مسکن تدابیری مناسب در این زمینه اندیشیده و بانک‌های عامل را موظف به پرداخت تسهیلات کنند.

عاملی بیان کرد: در روستاها نیز طرح نهضت ملی مسکن با سرعت در حال انجام است و ما واگذاری زمین و ساخت واحدهای مسکونی را در روستاها شاهد هستیم که در اردبیل در سه سال گذشته ۱۱ هزار و ۷۹۲ متقاضی مسکن به بانک‌های عامل معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که به صورت وبیناری برگزاری شد، همزمان با افتتاح ۶۶ هزار واحد مسکن در کشور، ۷۶۴ واحد مسکن نیز در اردبیل افتتاح شده و معاون وزیر به همراه استاندار از شهرک شهید سلیمانی اردبیل به عنوان بزرگترین شهرک ساخت نهضت ملی مسکن بازدید کردند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ