هشدار گروه‌های فلسطینی درباره توطئه اسرائیل علیه گذرگاه رفح

اقتصاد ایران: گروه‌های ملی و اسلامی فلسطین با هشدار درباره توطئه جدید اشغالگران در گذرگاه رفح و جایگزینی آن با گذرگاه کرم ابوسالم، از جامعه بین‌المللی خواستند در طرح‌های شوم صهیونیست‌ها تحت عناوین بشردوستانه مشارکت نکنند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، کمیته گروه‌های ملی و اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر وجود توافقاتی میان مصر و سازمان ملل برای جایگزینی گذرگاه کرم ابو سالم به جای گذرگاه رفح و توطئه‌ای که مقامات رژیم اشغالگر با این روش دنبال می‌کنند، اعلام کرد: ما همه این طرح‌ها را رد می‌کنیم و جایگزینی گذرگاه کرم ابو سالم به جای گذرگاه رفح، به هیچ وجه نمی‌تواند موجب کاهش انتقادات بین‌المللی به بسته شدن گذرگاه‌های غزه شود.

در این بیانیه آمده است: ما گزارش‌های مکرری مبنی بر هماهنگی برخی طرف‌ها با اشغالگران برای تسهیل سفر شماری از بیماران و کسانی که دارای ملیت‌های خارجی هستند، از طریق گذرگاه کرم ابوسالم شنیده‌ایم. این یک تحول خطرناک است که اهداف شوم اشغالگران برای جایگزینی گذرگاه رفح و آواره کردن فلسطینی‌ها را آشکار می‌کند.

این کمیته از مصر خواست تا این طرح را که حاکمیت و امنیت ملی مصر را هم تهدید می‌کند، رد کند.

کمیته گروه‌های ملی و اسلامی فلسطین همچنین از کشورهای مختلف و سازمان‌های بین‌المللی خواست تا در تصویب طرح‌های توطئه آمیز اشغالگران، تحت عناوین بشردوستانه، مشارکت نکنند و انتقادات بین‌المللی از اشغالگران به دلیل بستن گذرگاه‌های غزه به ویژه گذرگاه رفح را کاهش ندهند.

کمیته مذکور تاکید کرد: گذرگاه زمینی رفح یک گذرگاه صرفا فلسطینی- مصری است و به همین شکل باقی خواهد ماند. مدیریت این گذرگاه در اختیار فلسطینی‌ها و با اجماع و توافق آنهاست و ما هیچگونه طرح‌های رژیم اشغالگر را در این زمینه نمی‌پذیریم.

این واکنش گروه‌های ملی و اسلامی فلسطین بعد از آن است که چند روز قبل برخی منابع رسانه‌ای منطقه گزارش دادند، توافقاتی میان مصر و سازمان ملل برای ورود کمک‌ها به نوار غزه از طریق گذرگاه کرم ابو سالم به جای گذرگاه رفح انجام شده است.

بر اساس این گزارش‌ها، قرار است گذرگاه کرم ابوسالم به شکل موقت به جای گذرگاه رفح مورد استفاده قرار بگیرد. اما گروه‌های فلسطینی درباره پشت پرده این طرح هشدار داده و معتقدند چنین طرحی در راستای منافع رژیم اشغالگر با هدف کاهش انتقادات جهانی از این رژیم به دلیل بستن گذرگاه رفح و تحریف افکار عمومی است و فلسطینی‌ها آن را نمی‌پذیرند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ