کاهش ۵۱ درصدی غرق شدگی تا افزایش مرگ و میر ناشی از حریق در گیلان

اقتصاد ایران: رشت _ مدیرکل پزشکی قانونی گیلان از کاهش ۵۱ درصدی غرق شدگی تا افزایش مرگ و میر ناشی از حریق در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سلیمانپور ظهر چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: چند ساعت بعد از حادثه حریق بیمارستان قائم رشت اجساد هشت نفر از جانباختگان این حادثه به پزشکی قانونی ارسال شد و اجساد دریافتی مورد بررسی، کالبدگشایی، نمونه برداری و آزمایشات مرتبط قرار گرفت.

به گفته وی در آزمایش سم شناسی ابتدایی متوفیان حادثه قائم رشت از نظر مسمومیت با گاز مونو اکسید کربن در هفت مورد مثبت و یک مورد منفی اعلام شد.

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان با بیان اینکه علت فوت بعد از مشخص شدن نتیجه نهایی آزمایشات جانباختگان اعلام می‌شود گفت: اکنون از نظر ما علت فوت تحت بررسی بوده و جواب آزمایش به طور کامل پس از انعکاس پزشک معاینه و در صورت ضرورت بررسی پرونده بیمارستانی و قضائی و بر اساس جمع بندی اطلاعات، از نظر کارشناسی علت فوت این افراد مشخص خواهد شد.

وی در تکمیل مطلب قبل، ادامه داد: جسد یک نفر دیگر از جانباختگان حادثه حریق بیمارستان قائم رشت نیز بعد از فوت در یکی از مراکز درمانی، به پزشکی قانونی استان انتقال داده شد که نتیجه علت فوت این مورد نیز بعد از ارزیابی، نمونه برداری و بررسی پرونده بیمارستانی و قضائی اعلام می‌شود.

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان به تشریح فعالیت‌های این سازمان در بخش معاینات اجساد، کمیسیون پزشکی قانونی، آزمایشات (آسیب شناسی، سم شناسی، سرولوژی و ژنتیک) پرداخت و بیان کرد: سال گذشته ۶۶ هزار و ۶۸۴ مورد معاینه بالینی و ۲۲ هزار و ۱۵۴ مورد معاینه نزاع در گیلان ثبت شد که نسبت به سال گذشته به ترتیب ۶ درصد افزایش و چهار دهم درصد کاهش یافته‌است.

سلیمانپور با بیان اینکه سال گذشته ۲ هزار و ۲۲۳ مورد پرونده مربوط به همسر آزاری پزشکی قانونی گیلان ارجاع شد که در مقایسه با سال قبل از آن ۶.۴ درصد افزایش یافته است گفت: همچنین در این مدت ۴۴ مورد پرونده کودک آزاری ارجاع شد که نسبت به سال قبل از آن ۸.۳ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به مصدومیت ۱۳ هزار و ۱۷۹ نفر به دلیل حوادث ناشی از رانندگی و ۵۸۹ نفر به دلیل حوادث ناشی از کار طی سال گذشته افزود: پارسال ۲۴۷ مورد پرونده سقط جنین قانونی تشکیل شد که از این تعداد ۱۹۹ مورد مجوز سقط جنین صادر شده‌است.

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان با بیان اینکه سال گذشته ۵۸ نفر به دلیل غرق شدگی جانشان را از دست دادند، اضافه کرد؛ این آمار نسبت به سال قبل از آن ۵۱.۳ درصد کاهش یافته است و ۱۰۷ نفر نیز به دلیل سوختگی فوت کردند که نشان دهنده افزایش ۱۱۸.۴ درصدی بوده که حادثه آتش‌سوزی کمپ شهرستان لنگرود دلیل این افزایش است.

به گفته وی، سال گذشته ۳۳ نفر به دلیل برق گرفتگی، ۸۳ نفر به علت فوت ناشی از بلندی، ۲۴ نفر فوت ناشی از سلاح سرد، ۱۰ نفر به دلیل مسمومیت با گازمونواکسیدکربن، ۱۶ نفر مسمومیت دارویی، ۱۲۰ نفر به علت مواد مخدر و روانگردان و ۵۹۳ نفر به دلیل حوادث رانندگی جانشان را از دست دادند.

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان با اشاره به فعالیت‌های عمرانی این اداره کل بیان کرد: با توجه به محدودیت‌ها برای تکمیل ساختمان پزشکی قانونی شهرستان رشت اعتبار قابل توجهی گرفته شد و انتخاب پیمانکار برای تکمیل ساختمان در شرف انجام است.

به گفته سلیمانپور، راه‌اندازی بخش سالن تشریح پزشکی قانونی رودبار، تکمیل بخشی از بهداشت فاضلاب مرکز تخصصی آزمایشگاهی لاکان، پی گیری تکمیل تجهیزات تخصصی و افزودن یک دستگاه تشخیص سم شناسی انجام شده است

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ