هلال احمر: هزاران نفر در نوار غزه با خطر گرسنگی مواجه هستند

اقتصاد ایران: هلال احمر فلسطین اعلام کرد که هزاران نفر در نوار غزه با خطر گرسنگی و قحطی مواجه هستند و کمک‌های بشردوستانه کنونی پاسخگوی نیازهای ضروری نیست.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، هلال احمر فلسطین امروز چهارشنبه اعلام کرد که هزاران نفر در نوار غزه با خطر گرسنگی و قحطی مواجه هستند و کمک‌های بشردوستانه کنونی نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای ضروری برای کاهش گرسنگی باشد.

هلال احمر فلسطین همچنین خواستار بازگشایی گذرگاه‌ها و ارسال کمک‌های بشردوستانه به سراسر نوار غزه شد و تاکید کرد که رژیم اشغالگر به شیوه‌ای عمدی نیروهای فعال در زمینه امدادرسانی را هدف قرار می‌دهد.

در همین راستا «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آنروا گفت که نزدیک به 2 هزار کودک در نوار غزه از ابتدای جنگ تاکنون یک یا دو پای خود را از دست داده‌اند.

 لازارینی در یک کنفرانس مطبوعاتی که در مقر سازمان ملل در ژنو سوئیس برگزار شد، گفت: «اساساً هر روز 10 کودک داریم که به طور متوسط ​​یک یا دو پای خود را از دست می دهند». او توضیح داد که این اعداد شامل کودکانی که اندام فوقانی خود را از دست داده‌اند نمی‌شود.

او گفت که این آمار بر اساس ارقام صادر شده توسط صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) است. لازارینی افزود: «10 کودک در روز یعنی حدود 2000 کودک، پس از گذشت بیش از 260 روز از این جنگ وحشیانه؛ اما اثرات جنگ غزه هرگز از بین نمی‌رود و حملات هر روز بیشتر می‌شود و خطر گرسنگی هر لحظه افزایش می‌یابد».

«تور وینسلند» هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل در روند به اصطلاح صلح «خاورمیانه» نیز به نوبه خود گفت که محدوده مرگ و ویرانی در غزه، فاجعه بار و رعب آور است، اسرائیل از تسلیحات انفجاری در مناطق پرجمعیت استفاده کرده و محله‌های مسکونی را به طور کامل ویران کرده است.

وینسلند اظهار داشت کالاهای اساسی از جمله کمک‌های انسانی که اجازه ورود آنها به غزه داده شده، بسیار کمتر از میزان نیازهاست.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ