ریابکوف: غرب آمادگی روسیه برای دفاع از خود را دست‌کم نگیرد

اقتصاد ایران: معاون وزیر امور خارجه روسیه با هشدار نسبت به ارزیابی اشتباه غربی‌ها از آمادگی مسکو برای تضمین منافع خود، تاکید کرد: روسیه در زمینه بازدارندگی هسته‌ای به موقعیتی رسیده که امنیت این کشور برای دهه‌های آینده تضمین شده است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه هشدار داده است که دست‌کم گرفتن احتمال استفاده روسیه از سلاح های هسته‌ای خود از سوی کشورهای غربی می تواند عواقب خطرناکی برای آنها داشته باشد.

او که روز گذشته در مجمع بین‌المللی "مطالعات پریماکوف" صحبت می‌کرد، با اشاره به این واقعیت که "وضعیت کنونی در جهان واقعاً راه‌حل‌های ساده و راه‌ خروج از بحران آسانی ندارد"، گفت: «ارزیابی اشتباه و دستکم گرفتن میزان آمادگی روسیه برای تضمین منافع خود در هر شرایطی از سوی مخالفان غربی می تواند ماهیت غم انگیز و خطرناکی  داشته باشد.»

معاون وزیر خارجه همچنین تاکید کرد که روسیه منابعی برای انتقال سیگنال‌ها به غرب در زمینه بازدارندگی هسته‌ای حتی در غیاب تمایل مخالفان برای انجام گفت‌وگوی هوشمندانه در اختیار دارد. این دیپلمات بلندپایه روس افزود: در مجموع، فکر می‌کنم ما منبعی داریم که به ما امکان می‌دهد این کار را به گونه‌ای انجام دهیم که علائم ارسال شده حتی در صورت فقدان تمایل طرف مقابل برای انجام یک گفت‌وگوی شفاف و هوشمندانه، همانطور که در گذشته چنین بوده، از بین برود. 

زمینه سازی در بازدارندگی هسته‌ای امنیت روسیه را برای چندین دهه تضمین می‌کند

سرگئی ریابکوف همچنین یادآور شد که پایه‌های ایجاد شده در زمینه بازدارندگی هسته‌ای در طول سال‌های اخیر در روسیه به گونه ای بوده تا امنیت این کشور را برای دهه‌های آینده بطور قابل اطمینانی تضمین کند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه افزود: «همانطور که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین بارها گفته است، در سال‌های اخیر چنان زمینه‌ای فراهم شده که در وهله نخست در عرصه  بازدارندگی هسته‌ای، به ما امکان آن را بدهد که امنیت خود را برای دهه‌های آینده به خوبی تضمین کنیم.»

وی همچنین در جریان سخنرانی خود تاکید کرد که جامعه جهانی نباید اجازه دهد جهان به سمت هرج و مرج هسته‌ای پیش برود و این وضعیت بسیار خطرناک است. ریابکوف ابراز عقیده کرد که این وظیفه مشترک همه قدرت‌‌های هسته‌ای است که این خطر را کاهش دهند.

پوتین چند روز قبل  اعلام کرد که روسیه قصد دارد نیروهای سه‌گانه هسته‌ای خود را به عنوان عامل تضمین کننده در جهت بازدارندگی و حفظ توازن قوا در جهان توسعه دهد. وی افزود: همچنین برنامه ریزی شده تا پتانسیل و توان رزمی همه شاخه‌های ارتش تقویت شود و آخرین پیشرفت‌ها در عرصه انجام وظایف نیروهای مسلح بکار گرفته شود. 

پوتین پیش از این  نیز گفته بود که روسیه به تغییرات احتمالی در دکترین هسته‌ای خود فکر می‌کند که شامل کاهش آستانه استفاده از تسلیحات مربوطه در صورت بروز تهدیدات امنیتی از جانب غرب می‌شود. او با اشاره به اینکه کشورهای غربی در حال توسعه مواد انفجاری هسته‌ای بسیار کم قدرت هستند، افزود: در عین حال، روسیه هنوز به توانایی حمله هسته‌ای پیشگیرانه نیاز ندارد، ولی بطور قطع دشمن در یک حمله متقابل نابود خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ