رسوایی اسرائیل بعد از ۴۲ سال فریبکاری درباره عملیات حزب‌الله

اقتصاد ایران: کمیته تحقیقاتی که رژیم صهیونیستی اخیرا برای بررسی مجدد فاجعه انفجار مقر فرماندهی ارتش این رژیم در صور لبنان در ۴۲ سال قبل،تشکیل داده بود، به دروغ‌های بزرگ اسرائیل درباره این عملیات اعتراف کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، صهیونیست‌ها که نتوانستند به بیش از 40 سال فریب و پنهانکاری خود درباره حقیقت عملیات «صور» توسط رزمنده جوان حزب الله که صدها کشته و زخمی در میان اشغالگران بر جای گذاشت، ادامه دهند، مجبور شده‌اند بعد از 42 سال به رسوایی بزرگ خود در این عملیات اعتراف کنند.

در این زمینه روزنامه عبری یدیعوت آحارانوت فاش کرد که اسرائیل یک کمیته تحقیقاتی درباره عملیات «احمد قصیر» رزمنده جوان مقاومت لبنان که 42 سال قبل مقر فرماندهی نظامی اسرائیل در منطقه صور را منهدم کرد تشکیل داده که تحقیقات آن نشان می‌دهد، این یک عملیات مقاومتی بوده است؛ نه نشت گاز، آن گونه که ارتش اسرائیل پیش‌تر ادعا می‌کرد.

این رسانه صهیونیستی برای نخستین بار گزارشی را منتشر کرد که توسط کمیته تحقیقاتی رژیم صهیونیستی برای بررسی مجدد «بدترین فاجعه در تاریخ ارتش اسرائیل» تهیه شده است. این کمیته سال گذشته در چنین روزی تشکیل شد.

کمیته مذکور با استناد به منابعی که مورد بررسی قرار داده است، گزارش داد: این تحقیقات شامل یافته‌های چشمگیری نه تنها درباره علت فاجعه، بلکه در مورد سرپوش گذاشتن بر آن و هزینه‌های پنهانکاری در این زمینه هم می‌شود.

بر اساس این گزارش، کمیته مذکور در تحقیقات خود متوجه شد که فرو ریختن ساختمان فرماندهی نظامی ارتش اسرائیل در 42 سال قبل در اثر یک عملیات مقاومتی رخ داده است. این در حالی است که یک سری از مقامات ارشد امنیتی، وزرا، نخست وزیر وقت و فرماندهان ارتش ادعا می‌کردند، اتفاقی که افتاده در نتیجه نشت گاز بوده است.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت تصریح کرد: این کمیته به زودی نتیجه تحقیقات خود را به روسای سرویس‌های اطلاعاتی، نهادهای نظامی و امنیتی و سپس خانواده‌های کشته شدگان این انفجار ارائه خواهد داد.

اعتراف صهیونیست‌ها به این عملیات مقاومت بعد از 42 سال در حالی است که امروز رژیم اشغالگر در جبهه شمالی فلسطین اشغالی، زیر آتش ضربات موشکی حزب الله قرار دارد و ترس از جنگ گسترده با مقاومت لبنان بر جامعه صهیونیستی حاکم شده است.

به گزارش تسنیم، «احمد جعفر قصیر» رزمنده جوان مقاومت لبنان در صبح روز 11 نوامبر 1982 که هم‌زمان با اوایل تجاوز رژیم اشغالگر به لبنان بود تصمیم به انجام یک عملیات شهادت‌طلبانه گرفت که شوکی مهیب برای صهیونیست‌ها بود و سروصدای زیادی در رسانه‌های جهان کرد. در این روز احمد قصیر که جوانی کم سن و سال اما با اندیشه و فکری بزرگ بود سوار خودروی بمب‌گذاری شده خود شد و از ولایت پدری‌اش در منطقه دیرقانون النهر به سمت ساختمان نظامی رژیم اشغالگر صهیونیستی در صور راه افتاد.

کمی بعد ساعت 7 صبح صدای انفجار مهیبی در مقر فرماندهان نظامی ارتش رژیم صهیونیستی واقع در جنوب لبنان به گوش رسید که آتش و دود غلیظی منطقه را فرا گرفت. چند روز بعد روزنامه‌های رژیم صهیونیستی آمار این عملیات شهادت طلبانه را 141 کشته و 10 مفقود اعلام کردند. مقامات این رژیم در میان حیرت به تحلیل های مختلف نظامی در این خصوص پرداختند و در نهایت این روز به عنوان بزرگترین روز اندوه در سرزمین‌های اشغالی نامگذاری شد.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان که در آن زمان از سران این حزب بود، 3 سال بعد از آن حادثه یعنی در سال 1985 میلادی در مراسم گرامیداشت یاد شهدای مقاومت در منطقه دیر قانون النهر زادگاه احمد قصیر پرده از راز این عملیات برداشت و همه فهمیدند که چگونه این شهید 19 ساله سوار بر ماشین بمب گذاری شده خود مقر ساختمانی که دفاتر مربوط به اطلاعات رژیم صهیونیستی و مقر یگان وابسته به سران این رژیم در جنوب و همچنین استراحتگاه افسران و درجه داران نظامی این رژیم بود را منفجر کرد . این روز به یاد فداکاری و عملیات شجاعانه احمد قصیر در لبنان به نام روز شهید نامگذاری شده است.

صهیونیست‌ها در آن زمان شروع به فرافکنی و انتشار اخبار ضد و نقیض درباره علت این فاجعه بزرگ برای رژیم اشغالگر کرده و سعی داشتند خانواده‌های نظامیانی که در جریان این عملیات کشته شده بودند را قانع کنند اما موفق نشدند. در حال حاضر نیز که رژیم صهیونیستی با انواع چالش‌های سیاسی و امنیتی در داخل و خارج فلسطین اشغالی دست و پنجه نرم می‌کند، خانواده‌های این نظامیان مجددا مقامات صهیونیست را برای افشای حقیقت عملیات صور تحت فشار قرار داده‌اند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ