دلسردی انجمن کشاورزان آلمان از اقدامات اصلاحی دولت

اقتصاد ایران: دولت آلمان در حالی اخیرا روی یک بسته اصلاحی برای کاهش فشارها بر کشاورزان در واکنش دیرهنگام به اعتراضات گسترده این قشر توافق کرده که انجمن کشاورزان این گونه اصلاحات را دلسرد کننده و ناکافی می‌داند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی"، اعتراضات سراسری کشاورزان آلمانی که همراه با تراکتورهای خود به خیابان ها می آمدند اوایل سال جاری میلادی عمدتاً علیه لغو مزایای گازوئیل بود. اکنون احزاب ائتلاف موسوم به چراغ راهنمایی در پارلمان آلمان در مورد اصلاحات در بخش کشاورزی به توافق رسیده‌اند. اما این اصلاحات و اقدامات برای انجمن کشاورزان و مخالفان کافی نیست.

برای انجمن کشاورزان آلمان، بسته کشاورزی احزاب دولتی موسوم به چراغ راهنمایی بسیار کمتر از الزامات است. یواخیم روکوید، رئیس انجمن کشاورزان درباره اصلاحات مد نظر دولت گفت: این بسته قدمی طولانی است اما کافی نیست. به گفته وی تسکین واقعی متفاوت به نظر می رسد. علاوه بر این، در بسیاری از زمینه ها هنوز فقط اعلامیه هایی وجود دارد که اکنون باید با اقدام عملی شود.

وی گفت: کشاورزان ما نیاز فوری به رقابت برابر در اتحادیه اروپا دارند. در آخر هفته، انجمن کشاورزان اصرار داشت که تسهیلات وعده داده شده زودتر در دستور کار قرار گیرد و نسبت به نقض وعده خود به دولت هشدار داد.

به گفته روکوید گام های بعدی ابتدا باید برداشتن بارهای برنامه ریزی شده بیشتر مانند اصلاح قانون حفاظت از حیوانات و برنامه حفاظت از گیاهان دولت فدرال باشد. این مقام حامی کشاورزان گفت: راه حلی برای دیزل کشاورزی تجدیدپذیر و امکان ذخیره جبران خطر معاف از مالیات باید دنبال شود. روکوید گفت: ما باید متوجه باشیم که هنوز سال‌های نوری با جبران خسارت‌های واقعی و افزایش مالیات چند ماه گذشته فاصله داریم.

"استفن بیلگر"، معاون فراکسیون پارلمانی اتحادیه احزاب متحد مسیحی نیز از بسته کمکی دولت برای کشاورزی و جنگلداری انتقاد کرد. این سیاستمدار بلند پایه آلمانی گفت: پاسخ ائتلاف چراغ راهنمایی به اعتراضات کشاورزان در ابتدای سال خیلی دیر بوده و بیش از آن ناامیدکننده است. این به هیچ وجه یک جبران جدی مالی برای لغو مزایای دیزل کشاورزی نیست.

آلبرت استگمان، سیاستمدار کشاورزی حزب دموکرات مسیحی هم از مرهم کوچکی روی زخمی که خیلی بزرگ بود صحبت کرد.

پیش از این، فراکسیون های پارلمانی احزاب دولتی در خصوص تسهیلات برای کشاورزان و جنگل داران به توافق رسیده بودند. این را رهبران فراکسیون های پارلمانی احزاب سوسیال دموکرات، سبزها و حزب لیبرال دموکرات توضیح دادند. این بسته کشاورزی برای فعال کردن کشاورزی مطمئن در آینده در نظر گرفته شده است. بخشی از این بسته هموارسازی سود مالیاتی برای درآمد حاصل از کشاورزی و جنگلداری و همچنین بسته ای از اقدامات برای کاهش بوروکراسی است.

با این حال سیاستمداران فراکسیون های احزاب دولتی در پارلمان آلمان در بیانیه‌ای اعلام کردند: در نتیجه، همانطور که وعده داده بودیم، ما اکنون یک بسته کشاورزی جامع تهیه کرده‌ایم که با آن باری را از دوش مشاغل کشاورزی خود کم کرده و رقابت کشاورزی آلمان را تقویت خواهیم کرد.

بر این اساس هموارسازی سود برنامه ریزی شده برای کاهش نوسانات سود برای کشاورزان و جنگل بانان به دلیل تغییر شرایط آب و هوایی، مانند دوره های خشکسالی در نظر گرفته شده است. فراکسیون های احزاب چراغ راهنمایی بدون کاهش حق بیمه اولیه، می‌خواهند دام‌های چرای مرتع را در سیاست کشاورزی مشترک ترویج دهند.

وضعیت متشنج در بخش کشاورزی و درخواست برای کمک بیشتر از موضوعات روز کشاورزان آلمانی است که از امروز چهارشنبه در کوتبوس آغاز می شود. انجمن کشاورزان خواستار اقدامات بعدی از طرف ائتلاف دولتی چراغ راهنمایی است.

روز پنجشنبه، جم اوزدمیر، وزیر کشاورزی فدرال آلمان از حزب سبزها و "دیتمار ویدکه"، نخست وزیر ایالت براندنبورگ از حزب سوسیال دموکرات، در پایان روز برای کشاورزان سخن خواهند گفت.

اعتراض کشاورزان آلمانی علیه سیاست های دولت اوایل سال جاری میلادی تا مدتها ادامه داشت.

دلیل اعتراضات کشاورزان آلمانی پایان برنامه ریزی شده امتیاز گازوئیل برای کشاورزی بود. انجمن کشاورزان، دولت فدرال آلمان را به، به خطر انداختن موجودیت کشاورزان متهم می کردند.

این اعتراضات همزمان در بسیاری کشورهای اروپایی دیگر هم برگزار شد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ