مرسدس بنز قدیمی معروف برقی شد

اقتصاد ایران: عصر خودرو-یک شرکت بریتانیایی خودروهای بنزینی کلاسیک را به حالت برقی ارتقا می‌دهد و بدین ترتیب باعث می‌شود این وسایل نقلیه پایدارتر و کمتر آلاینده شوند. این شرکت در جدیدترین پروژه خود اقدام به برقی کردن یک خودروی مشهور که قبلا سلبریتی‌های مشهوری چون جان لنون نیز از این مدل خریده‌اند، کرده است.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، شرکتی موسوم به اِوِراتی(Everrati) مستقر در بریتانیا به تبدیل خودروهای کلاسیک به خودروهای برقی شناخته می‌شود.

جدیدترین پروژه این شرکت، تجهیز خودروی کلاسیک مرسدس پاگودا مدل سال 1964 که یک خودروی اسپرت دو سرنشینه نمادین است، به فناوری الکتریکی مدرن است.

طبق گزارش بی‌بی‌سی، این مدل از مرسدس بنز قبلا زیر پای افراد مشهوری مانند جان لنون، ​​جان تراولتا و اخیراً هری استایلز نیز بوده است.

 

تونی فونگ مهندس ارشد شرکت اوراتی گفت که این خودرو هم اکنون در حالت برقی قابل رانندگی است، اما هنوز در حال طی کردن تنظیمات نهایی است.

این پروژه در کارگاه شرکت اوراتی در پایگاه سابق نیروی هوایی ایالات متحده در آکسفوردشایر در حال انجام است.

جایگزینی موتورهایی با قدمت چند دهه با باتری

این شرکت در تلاش است تا موتورهای بنزینی و پیشرانه‌های مکانیکی ساخته شده در بیش از 50 سال پیش را با باتری جایگزین کند. این کار به این دلیل است که خودروهای قدیمی‌تر نمی‌توانند در مناطقی مانند مرکز شهر که فقط باید خودروهای کم‌آلاینده عبور کنند، تردد کنند.

جاستین لونی بنیان‌گذار و مدیر اجرایی اوراتی گفت: ایجاد یک خودروی کاملاً جدید تا 20 تن کربن دی اکسید تولید می‌کند، اما تبدیل خودرویی که 60 سال پیش ساخته شده به یک خودرویی برقی چنین نیست.

با این حال، هزینه‌های چنین تبدیلی بالاست و تنها برای بازار محدودی که عمدتاً متشکل از افراد ثروتمند است که برای میراث خودروهای کلاسیک ارزش قائل هستند، جذاب است.

به عنوان مثال یک مرسدس پاگودا در حراجی‌های خودروهای کلاسیک تقریباً به مبلغ 200 هزار پوند به فروش می‌رسد. این در حالی است که هزینه تبدیل آن به یک خودروی الکتریکی تقریباً 330 هزار پوند است.

این هزینه شامل تعویض موتور بنزینی اصلی با یک سیستم باتری الکتریکی و انجام یک بازسازی جامع برای رساندن خودرو به شرایط جدید است.

شرکت اوراتی اولین خودروی الکتریکی خود را 3 سال قبل تبدیل کرد و تاکنون 20 خودرو را برقی کرده است و 12 خودروی دیگر را نیز در دست تبدیل دارد.

جاستین لونی می‌گوید: خدمات ما برای همه مناسب نیست، چرا که خیلی گران است. اما ما در حال ایجاد چیزی هستیم که امیدواریم طول عمر بالایی داشته باشد.

این شرکت توسط جاستین لونی تاسیس شده است و تیمی متشکل از 20 مهندس را شامل می‌شود.

این فرآیند تبدیل به خودروهای کلاسیک اجازه می‌دهد تا با مقررات جدید کم آلایندگی مطابقت پیدا کنند و آنها را قادر می‌سازد در مراکز شهر نیز اجازه رانندگی داشته باشند.

این روش همچنین می‌تواند به عنوان یک جایگزین پایدار برای ساخت خودروهای جدید باشد، چرا که تولید خودروهای جدید تا 20 تن کربن تولید می‌کند و این فرآیند تبدیل چنین آلایندگی زیادی ندارد.

حفظ میراث با رعایت اهداف پایداری

این شرکت در حال حفظ میراث وسایل نقلیه کلاسیک با قابل استفاده کردن آنها برای استفاده مدرن و در عین حال حفظ وضعیت نمادین آنهاست.

شرکت اوراتی در حال حاضر در حال تبدیل شش خودروی لندرور(Land Rover) برای یک مشتری در دبی و یک وسیله نقلیه دیگر در نیویورک است.

لونی می‌گوید: مشتریان ما معمولاً افراد ثروتمندی هستند که می‌خواهند یک خودروی قدیمی را به‌روز کنند تا کاملاً پایدار و قابل استفاده مجدد باشد.

گفتنی است در مرسدس پاگودایی که به تازگی برقی شده است، دسته دنده اصلاح شده و برای شروع رانندگی راننده باید آن را به سمت خود بکشد و برای فعال کردن دنده عقب نیز باید آن به سمت مقابل هدایت کند.

همچنین عقربه نمایش میزان سوخت اکنون ظرفیت باتری را نشان می‌دهد. ضمن اینکه در زمان تولید این خودرو هنوز هیچ چراغ خطری وجود نداشت و مهندسان اوراتی اکنون آنها را در این خودرو گنجانده‌اند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ