ثبت ۲۳ هزار قرارداد اجاره در سامانه «خودنویس» اصفهان

اقتصاد ایران: اصفهان- نماینده اداره‌ کل راه و شهرسازی اصفهان در کارگروه املاک و مستغلات استان از ثبت بیش از ۲۳ هزار قرارداد رهن و اجاره در سامانه خودنویس توسط شهروندان اصفهانی و مشاوران املاک خبرداد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی حق‌شناس اظهار داشت: سامانه خودنویس جهت رفاه حال هموطنان و در راستای نظارت و کنترل قیمت مسکن ایجاد شده است تا مردم بتوانند به صورت رایگان قراردادهای ملکی خود را ایجاد و ثبت کنند.

وی افزود: تا کنون در سامانه خودنویس، توسط مشاوران املاک بیش از ۲۷ هزار قرارداد در استان اصفهان ایجاد و از این تعداد بیش از ۲۳ هزار قرارداد تکمیل و منجر به صدور کد رهگیری شده است.

نماینده اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در کارگروه املاک و مستغلات استان خاطرنشان کرد: طی روزهای آتی، تعیین سقف اجاره بها توسط شورای عالی مسکن به تفکیک استان‌ها ابلاغ می‌شود و به لطف خدا شاهد کنترل بازار اجاره املاک مسکونی خواهیم بود.

وی گفت: با توجه به تکالیف قانونی مندرج در قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها، هرگونه افزایش اجاره بها توسط موجران و مشاوران املاک بر خلاف مصوبات شورای عالی مسکن موجب پیگرد قرار خواهد گرفت و قانون‌گذار مجازات‌هایی را در خصوص عدم رعایت این موضوع وضع کرده است.

از ابتدای سال ۱۴۰۳ تمامی قراردادهای اجاره برای دریافت کد رهگیری رایگان صرفاً می‌بایست در سامانه خودنویس به آدرس https://khodnevis.mrud.ir/ ثبت شوند همچنین دریافت کد رهگیری در سامانه خودنویس علاوه بر اینکه توسط مشاوران املاک امکان‌پذیر است، توسط خود مردم به‌عنوان متعاملان نیز به‌صورت رایگان قابل دریافت خواهد بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ