جهرمی: مراسم اربعین شهدای خدمت فردا در سراسر کشور برگزار شود

اقتصاد ایران: سخنگوی دولت گفت: مراسم اربعین این شهدا فردا در تهران و شهرهای دیگر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیأت دولت در جمع خبرنگاران ضمن تبریک عید غدیر، گفت: از گروه‌های مردمی دست‌اندرکار برپایی جشن‌های خیابانی غدیر و راهپیمایی ده کیلومتری غدیر تشکر می‌کنیم. مردم ما نشان دادند عشق ایرانیان به اهل‌بیت (ع) و انسجام و مودت اجتماعی در چه سطح بالایی قرار دارد. همه اقشار و اقوام ایرانی جشن‌های مشترکی را برگزار کردند.

وی افزود: در آستانه چهلمین روز شهادت شهدای خدمت هستیم؛ مراسم اربعین این شهدا فردا در تهران و شهرهای دیگر برگزار می‌شود. مراسم پایتخت فردا ساعت ۱۷ در مصلی تهران با پیام تصویری سید حسن نصرالله و سخنرانی همسر شهید رئیسی برگزار خواهد شد. این مراسم با سالگرد شهادت دکتر بهشتی هم همزمان شده و این هم‌زمانی، یادآور ادامه مسیر خط خدمت و شهادت است.

سخنگوی دولت با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ بیان کرد: اینکه ۴۰ روز بعد از شهادت رئیس‌جمهور، انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود، نشان‌دهنده آمادگی کشور و مردم برای این مسأله مهم هستند. خط خدمت لحظه‌ای متوقف نشد و انتخابات در سریع‌ترین زمان ممکن برگزار می‌شود و تمامی تمهیدات لازم برای آن در نظر گرفته شده است.

سخنگوی دولت اذعان کرد: با توجه به مطالبه بازنشستگان برای متناسب‌سازی حقوق آنها، با هماهنگی دولت و مجلس، چون در ابلاغ برنامه هفتم تأخیر شد، دولت تصویب کرد مبلغ علی‌الحساب را واریزی داشته باشیم و با نهایی شدن صدور احکام برنامه بتوانیم مبالغ قطعی محاسبه و پرداخت شود. خواستیم معطل کنیم و به نوعی عیدی را برای بازنشستگان در روزهای آتی واریز داشته باشیم.

بهادری جهرمی بیان کرد: مصوبه دیگر هیأت دولت برای حمایت از کشاورزان بود که سال‌های گذشته از حوادث خسارت دیده و تسهیلات گرفته بودند ولی مشابه این حوادث اجازه پرداخت تسهیلات را نداده بود، سود و یا جریمه‌های بر این عزیزان تحمیل شده و دولت مصوب کرد مواردی که مورد نیاز حمایت است، دولت آن سود و یا جریمه را تقبل کند.

بهادری جهرمی گفت: دولت در قالب آئین‌نامه‌ای مصوب کرد شرکت‌های بخش خصوصی که صادرات خدمات فنی و مهندسی را دارند، ضمانت نامه آنان را حمایت کند تا بهتر صادرات صورت گیرد.

وی افزود: این آئین‌نامه تصویب شد تا حمایت مؤثری از صادرات صورت بگیرد. ما در این سه سال رکورد حجم صادرات و تجارت خارجی را رد کردیم و سال ۱۴۰۲ رکورد صادرات ۱۱۷ میلیارد دلار را شکستیم. این مصوبه کمکی برای صادرات خواهد کرد.

وی اذعان کرد: آئین‌نامه انتظام‌بخشی شرکت‌های دولتی اصلاح شد و برای ساماندهی، نظارت‌پذیری و نیز افزایش بهره‌وری و سودآوری این شرکت‌ها اصلاحاتی داشتیم و نظام پاداش و پرداخت هیأت مدیره و مدیران عامل هم اصلاح شد تا تنطیم‌گری جدی‌تری صورت بگیرد. پیش از این هم صورتحساب شرکت‌ها نیز منتشرشده بود.

بهادری جهرمی در ادامه عنوان کرد: همچنین هیأت دولت مجوز خرید ۵۰۰ دستگاه خودروی عملیاتی برای وزارت بهداشت صادر کرد تا بتواند در مناطق صعب‌العبور امکان تردد و ارائه خدمات را داشته باشد.

وی‌گفت: توزیع شیر در مدارس بعد از ۱۰ سال در این دولت انجام گرفت که در بخش زیادی از مدارس انجام شد و هیأت دولت منابع لازم برای استمرار این طرح را تصویب کرد.

سخنگوی دولت اذعان کرد: هیأت وزیران برای تأمین اعتبار استمرار برنامه‌های دریاچه ارومیه و مدیریت خشکسالی‌ها در آن منطقه مصوبه‌ای داشت و هم‌چنین برای تأمین اعتبار ایمن‌سازی آبراهه‌های سد امیرکبیر و لایروبی رودخانه‌های پایین‌دست، آئین‌نامه‌ای مصوب کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ