فولکس‌واگن ۵ میلیارد دلار در خودروسازی Rivian سرمایه‌گذاری می‌کند

اقتصاد ایران: شرکت خودروسازی آمریکایی ریویان از سرمایه‌گذاری پنج میلیارد دلاری فولکس‌واگن در این شرکت خبر داد.

ریویان اعلام کرد که پنج میلیارد دلار سرمایه از فولکس‌واگن دریافت می‌کند. این سرمایه‌گذاری به غول خودروسازی آلمانی امکان دسترسی به نرم‌افزار و پلتفرم خودروهای برقی خودروساز آمریکایی ریویان را می‌دهد.

ریویان و فولکس‌واگن می‌گویند نتیجه‌ی سرمایه‌گذاری جدید، ساخت خودروهایی است که از سال ۲۰۲۵ راهی بازار خواهند شد. به‌گفته‌ی مدیرعامل ریویان خودرو R2 سال ۲۰۲۶ عرضه می‌شود و احتمالا قیمتی در محدوده‌ی ۴۵ هزار دلار خواهد داشت.

الیور بلوم، مدیرعامل گروه فولکس‌واگن، اعلام کرد که همه‌ی برندهای این گروه می‌توانند از همکاری با ریویان بهره‌مند شوند، از جمله اسکات موتورز، که می‌خواهد خط تولید جدیدی از کامیون‌های برقی را در ایالات متحده راه‌اندازی کند.

مانند سایر شرکت‌های خودروسازی برقی، ریویان در دوره‌ای با کاهش تقاضا برای خودروهای برقی دست‌وپنجه نرم کرد. فروش این شرکت اکنون افزایش یافته؛ اما زیان آن نیز درحال افزایش است. ریویان درحال‌حاضر ۷٫۹ میلیارد دلار وجه نقد و معادل نقدی در اختیار دارد و با وجود سابقه‌ی نه‌چندان طولانی خود، چندین دور تعدیل نیرو را پشت سر گذاشته است.

مقالات مرتبط
  • خودرو آفرود برقی با قیمت منطقی؛ ریویان R2 نفس را در سینه تسلا حبس کرد
  • درآمد ۶٫۸ میلیون‌دلاری در ۲۴ ساعت؛ خودرو ریویان R2 گردوخاک به پا کرد

از سوی دیگر فولکس‌واگن در زمینه‌ی خودروهای برقی مشکلات خاص خود را دارد. مدل‌های پلاگین هیبریدی این شرکت فروش خوبی دارند؛ اما سهم بازار آن در آمریکای شمالی درحال کاهش بوده و نرم‌افزار خودروهایش انتقاد و شکایت مشتریان را در پی داشته است.

فولکس‌واگن اولین خودروسازی نیست که با ریویان همکاری می‌کند. ریویان قصد داشت تا با فورد یک کراس‌اور برقی را به‌صورت مشترک تولید کند، اما این پروژه در بحبوحه‌ی همه‌گیری کرونا لغو شد. فورد به‌عنوان بخشی از این برنامه، ۵۰۰ میلیون دلار در ریویان سرمایه‌گذاری کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ