چرا نوزادان در خواب لبخند می زنند؟

اقتصاد ایران: لبخند زدن در طول خواب یک بخش طبیعی و سالم از رشد و تکامل نوزاد شماست!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پرنتز، در میان اولین ویژگی های کودک شما، لبخند زدن یکی از زیباترین هاست! در حالی که شما مشتاقانه منتظر اولین لبخند او هستید، ممکن است کودک شما با لبخندی کوچک در هنگام خواب حتی در چند هفته اول پس از تولد، شما را شگفت زده کند.

پس دقیقاً چرا نوزادان در خواب لبخند می زنند؟

لبخند زدن نوزاد در خواب واقعی است؟

لبخند خواب آلود کودک شما اگرچه شایان ستایش است، اما احتمالاً نتیجه یک رفلکس غیرارادی است. نوزادان می‌توانند در مراحل مختلف خواب چهره‌های بسیار واضحی بسازند. عجیب نیست که متوجه اولین لبخند نوزاد در هنگام خواب شوید. جالب اینجاست که نوزادان ممکن است در هنگام خواب اخم کنند، تکان بخورند یا لب های خود را بمکند.

این رفلکس های خواب ممکن است به عنوان "تمرین" برای کودک شما عمل کند و به او کمک کند تا بر مهارت های اجتماعی آینده متسلط شوند. دکتر پریست می‌گوید: «مطالعات نشان می‌دهد که این حرکات ممکن است ماهیچه‌هایی را تقویت کند که نوزاد عمداً از آن برای لبخند زدن و سایر حالات چهره با افزایش سن استفاده می‌کند.»

البته، همانطور که بسیاری از والدین تأیید می کنند، نوزادان ممکن است در صورت دفع گاز یا مدفوع لبخندی انعکاسی نشان دهند.

نوزاد در حالی که می خوابد چه چیزی را تجربه می کند؟

مانند بزرگسالان، نوزادان تازه متولد شده زمان خود را در خواب REM (حرکت سریع چشم) می گذرانند.

دانیل کامبز، استادیار اطفال و پزشکی توضیح می‌دهد: «نوزادان نیمی از خواب خود را در REM می‌گذرانند، در حالی که بزرگسالان معمولاً 20 درصد از شب را در خواب REM می‌گذرانند. بزرگسالان معمولاً اولین خواب REM خود را حدود 90 دقیقه پس از به خواب رفتن خواهند داشت. نوزادان معمولاً مستقیماً به خواب REM می‌روند.»

لبخند شیرینی که در هنگام چرت زدن یا قبل از خواب مشاهده می کنید، احتمالاً در این دوره از خواب REM رخ می دهد. شما واقعاً می‌توانید تشخیص دهید که کودک شما چه زمانی وارد خواب REM می‌شود، زیرا اغلب حرکات چشمی مکرر و تکان دادن دست‌ها و پاهای خود را نشان می‌دهند.

خواب نوزادان به عنوان خواب آرام یا فعال طبقه بندی می شود که با خواب غیر REM یا REM در بزرگسالان مطابقت دارد. تا سن 1 سالگی، نوزادان دیگر مستقیماً به خواب REM نخواهند رفت. تا سن 5 سالگی یا بیشتر، بیشتر کودکان تنها 20 درصد خواب REM خواهند داشت.

علاوه بر این، ریتم شبانه روزی (یا ساعت درونی بدن) نوزاد شما با چرخه شبانه روزی 24 ساعته که بزرگسالان به آن عادت دارند هماهنگ نیست و منجر به الگوهای خواب نامنظم می شود. اکثر نوزادان می توانند در طول شبانه روز در چرخه های خواب یک تا سه ساعته بخوابند. با رشد بدن آنها و تغییر نیازهای تغذیه، این چرخه ها طولانی تر می شوند و خواب بیشتری در شب خواهند داشت.

یک نوزاد تازه متولد شده چقدر به خواب نیاز دارد؟

نوزادان معمولاً 14 تا 17 ساعت در روز می خوابند که معمولاً در طول روز و شب پراکنده است. با گذشت زمان، خواب به تدریج کاهش می‌یابد و از نظر برنامه‌های خواب شبانه و چرت‌ها به سمت برنامه‌ای ثابت‌تر حرکت می‌کند.


چگونه نوزاد خود را تشویق کنیم که در هنگام بیداری نیز لبخند بزند

برای کمک به کودکتان در یادگیری لبخند زدن، ممکن است به صحبت کردن، آواز خواندن و خندیدن با او فکر کنید و خودتان هم لبخند بزنید. حتی در سنین پایین، آنها یاد می‌گیرند که عبارات و احساسات اطراف خود را بازتاب دهند و زمینه را برای دلبستگی و اعتماد به‌نفس والدین فراهم کنند.

نوزادان زمان بیشتری را بیدار می گذرانند و زمان بیشتری را روی چهره های آشنای اطراف متمرکز می شوند.

کودک شما شروع به کشف این می کند که حالات صورت راهی برای "گفتگو" با شماست و لبخند زدن نیز علاوه بر گریه، وسیله دیگری برای بیان نیازهای آنان است.

هنگامی که شما به سرعت و با اشتیاق به لبخندهای کودک خود پاسخ می دهید، به آنها می فهماند که این کار شما مهم است و برای ایجاد اعتماد ضروری است.

آیا باید نگران لبخند کودکم در خواب باشم؟

دیدن لبخند کودک در هنگام خواب معمولاً جای نگرانی نیست. با این حال هر گونه لرزش بدنی که نمی تواند به راحتی با فشار ملایم شما آرام شود، باید با یک متخصص اطفال در میان گذاشته شود.

انقباضات یا تکان‌هایی که پس از بیدار شدن نوزاد ادامه می‌یابد نیز باید مورد توجه قرار گیرد و با پزشک اطفال در میان گذاشته شود. علاوه بر این، انقباض یا سفتی که با افزایش سن کودک رخ می دهد، با بیماری رخ می دهد یا با تغذیه نامناسب رخ می دهد، باید فوراً توسط یک متخصص اطفال بررسی شود.

در موارد نادر، تشنج ژلاستیک ممکن است در نوزادان رخ دهد که باعث می شود که آنها لبخند بزنند، پوزخند بزنند یا بی اختیار بخندند، بدون اینکه بتوانند آن را متوقف کنند. اگر لبخند کودک شما جدی تر از یک لبخند خواب آلود به نظر می رسد، مهم است که با یک متخصص اطفال تماس بگیرید.

به یاد داشته باشید، لبخند زدن در طول خواب یک بخش طبیعی و سالم از رشد و تکامل نوزاد شماست! در نهایت، با یادگیری ابراز شادی، اعتماد و آرامش در اطراف نزدیک‌ترین افراد، لبخند آنها بیشتر می‌شود. تا آن زمان، از آن پوزخندهای کوچک در زمان چرت لذت ببرید و یادتان باشد که عکس های زیادی بگیرید!

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ