اندیشکده واشنگتن: جنگ در لبنان، خسارت‌بارترین برای اسرائیل

اقتصاد ایران: اندیشکده واشنگتن در مقاله‌ای نوشت که ارتش اسرائیل در مواجهه با حزب‌الله در «اوهام و خیال‌پردازی» به سر نمی‌برد و می‌داند که در این جنگ چه چیزی در انتظارش است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، اندیشکده واشنگتن در مقاله‌ای نوشت که اسرائیل تحت فشار شدیدی برای تغییر شرایط موجود در جنوب لبنان و بازگرداندن امنیت به شمال فلسطین اشغالی قرار دارد.

طبق این مقاله ارتش اسرائیل با وجود این فشارها به خوبی معنای جنگ با حزب‌الله را می‌داند و متوجه است که این جنگ می‌تواند بیشترین هزینه ممکن را به دنبال داشته باشد.

این اندیشکده نوشت: «اسرائیل می‌داند که خسارت نظامی و غیرنظامی جنگ با حزب‌الله در تاریخ خود بی سابقه خواهد بود».

مقاله اندیشکده واشنگتن و اعلام اینکه ارتش اسرائیل به خوبی از خطرات جنگ با حزب‌الله آگاه است، در حالی است که پیش از این نیز چندین مقام سابق این رژیم در خصوص ورود به جنگ فراگیر با حزب الله هشدار داده‌اند.

در این راستا «اسحاق بریک» ژنرال بازنشسته و کارشناس نظامی اسرائیلی روز جمعه گذشته به سران این رژیم هشدار داد که اگر با حزب الله لبنان وارد جنگ شوند، باید منتظر «تکرار فاجعه هفت اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) باشند».

در این میان مقاومت اسلامی لبنان بامداد روز یکشنبه ویدئویی تحت عنوان «برای هر کسی که مهم است» منتشر کرد و در پاسخ به تهدیدات رژیم اشغالگر اسرائیل از زبان سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان گفت: «اگر جنگی بر ما تحمیل شود، دشمن پشیمان خواهد شد». حزب‌الله در این ویدئو مختصات اماکن و مناطق راهبردی را به نمایش گذاشت؛ با اشاره تلویحی به اینکه در صورت بروز درگیری گسترده، تمامی این مناطق در تیررس قرار دارند. ساختمان وزارت جنگ اسرائیل در تل آویو، پالایشگاه نفت حیفا و نقاط حیاتی در آن، فرودگاه بن گوریون، بندر «اشدود»، بندر حیفا، پایگاههای نظامی مختص ماهواره‌ها در منطقه «یهود» و پایگاههای نظامی در صحرای نقب و منطقه الجلیل، مناطقی هستند که مختصات آن در این ویدئو به نمایش در آمده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ