کرمانشاه مهیای برگزاری بزرگترین جشن مردمی غدیری

اقتصاد ایران: کرمانشاه- کرمانشاهیان ولایت‌مدار و ولایت‌مند در روز عید غدیر خم مهیای برگزاری بزرگترین و باشکوه‌ترین جشن ولایت پذیری در استان خود هستند.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها - آرزو کرمی: غدیر خم یکی از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که مسلمانان و به خصوص شیعیان و محبان حضرت علی علیه السلام هر ساله با برپایی اجتماعات بزرگ و باشکوه و تدارک برنامه‌های شاد و تببینی این روز را جشن می‌گیرند.

یکی از این برنامه‌ها برپایی مهمانی کیلومتری جشن غدیر است که طی چند سال اخیر در گوشه گوشه ایران اسلامی با آداب و رسوم خاص هر منطقه برپا می‌شود.

مردم مؤمن و ولایت‌مند کرمانشاه نیز که از قدیم‌الایام شهره به میزبانی و همچنین ارادت ویژه به مولای متقیان امیرالمومنین (ع) هستند امسال جشنی را برپا کردند که خود هم میزبان و هم مهمان آن جشن هستند. مهمانی که از ساعات اولیه عصر امروز در روز عید غدیر از مسیر آئینی برپایی مراسم‌های مذهبی مردم کرمانشاه از مسجد آیت الله بروجردی تا خیابان مدرس آغاز شده و با نورافشانی شب شهر کرمانشاه در پاسی از شب ادامه خواهد داشت.

حضور شورآفرین مردم کرمانشاه در مهمانی ۲ کیلومتری غدیر

لحظه به لحظه که به برگزاری مهمانی ۲ کیلومتری مردمی در عید ولایت و امامت نزدیک می‌شویم شاهد حضور پررنگ اقشار مختلف مردم از پیر و جوان و حتی کودک در موعود گاه برپایی این جشن هستیم. در این مهمانی برای رنج‌های مختلف سنی و سلایق متفاوت برنامه‌های شاد و متنوعی از جمله غرفه فرهنگی، اجرای سرود و شهربازی کودکان تدارک دیده شده است.


در هر گوشه از این مهمانی ۲ کیلومتری می‌نگریم حال و هوای دلنشین، شعور و شورآفرینی خاص و وصف ناپذیر مردم کرمانشاه مشاهده می‌شود تا در برپایی هرچه باشکوه‌تر عیدالاکبر قابی ماندگار به منصه ظهور برسانند.

حضور ۱۰ هزار نفری مردم کرمانشاه در مهمانی کیلومتری غدیر
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه این مهمانی مردمی است، گفت: همانند سال‌های گذشته مردم کرمانشاه پیش قدم برگزاری جشن عید امامت و ولایت بودند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد میرزایی اظهار کرد: حدود ۱۰ هزار نفر از همشهریان در میهمانی ۲ کیلومتری غدیری کرمانشاه شرکت دارند.

وی افزود: در طول مسیر برپایی این مهمانی ۲۰۰ غرفه و موکب مردمی و خانوادگی برپا شده است که پذیرای مهمانان جشن ولایت و امامت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: در این غرفه‌ها خدماتی از جمله پذیرایی، برنامه‌های فرهنگی متنوع شامل اجرای سرود، خطاطی، نقاشی، غرفه ویژه کودک و نوجوان، شهربازی و… به میهمانان جشن غدیر ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در ظهر امروز نیز برنامه اطعام غدیری حد فاصل میدان طاق بستان به سمت مجموعه تاریخی طاق بستان برگزار شد که در این برنامه ۱۱۰ هزار پرس غذا طبخ و بین مردم توزیع شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ