برگزاری مهمونی کیلومتری غدیر و شادپیمایی در فارس

اقتصاد ایران: شیراز - امروز مهمونی کیلومتری غدیر در جای جای استان فارس برپا شد و مردم استان ولایتمدار فارس با شادپیمایی، اطعام غدیر و برپایی موکب‌، عشق و ارادت خود به علی(ع) را نشان دادند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: همزمان با روز عید غدیر برنامه‌های مختلفی در استان فارس برگزار شد که اطعام غدیر، مهمونی کیلومتری و شادپیمایی و جشن و سرور در سراسر استان فارس مهمترین محور این برنامه‌ها بود.

مهمترین برنامه امروز شادپیمایی عید غدیر بود و در طول مسیر دوستداران و محبان علی و هیئات مذهبی نیز در تدارک این مهمونی کیلومتری با برپایی موکب‌ها از راهپیمایان با آب، بستنی، آش، شربت و شیرینی پذیرایی می‌کردند.

برگزاری مهمونی کیلومتری غدیر و شادپیمایی در فارس

در همین راستا حجت الاسلام و المسلمین حسن قانع در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: در راستای اطعام غدیر در این روز در کل استان فارس بیش از ۸۰۰ هزار پرس غذا توزیع شد که ۲۲۰ هزار پرس آن مربوط به شهر شیراز بود و از این میان بیش از ۱۱۰ هزار پرس غذا فقط در مرکز شهر شیراز به محوریت پارک خلدبرین و ۱۱۰ هزار پرس غذا نیز در حاشیه شهر توزیع شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن قانع عدد ۱۱۰ را برگرفته از نام امیرالمومنین دانست که به حساب حروف ابجد مطابق نام علی (ع) است و افزود: به همین خاطر آئین پخت بیش از ۱۱۰ هزار پرس غذا تبرکی در بوستان خلد برین شیراز با حضور حجت الاسلام و المسلمین بابایی خادم اطعام غدیر کشور برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس بیان کرد: پخت و توزیع ۱۴۰۰۰ پرس اطعام علوی در شهرک گلستان شیراز با حضور حجت الاسلام بابایی مسؤول قرارگاه کشوری اطعام بزرگداشت غدیر نیز از دیگر برنامه‌های امروز بود.

برگزاری مهمونی کیلومتری غدیر و شادپیمایی در فارس

برگزاری مهمونی کیلومتری غدیر و شادپیمایی در فارس

قانع افزود: این پخت و اطعام تبرکی علوی توسط هیئات مذهبی، گروه‌های مردمی و اصحاب مساجد در بین مردم و محلات این منطقه توزیع شد.

وی افزود: بیش از ۸۵۰ جشن در سراسر استان فارس در این روز خجسته و فرخنده که عید امامت و ولایت است برگزار شد و بیش از ۱۳۵۰ موکب نیز از مردم با آب و شربت و شیرینی و بستنی پذیرایی کردند.

قانع همچنین گفت: طول مسافت شادپیمایی‌ها و مهمانی‌های کیلومتری در مجموع، در سراسر استان فارس بیش از ۲۰۰ کیلومتر بود.

وی بیان کرد: در شیراز سومین حرم اهل بیت نیز ۳۵۰ موکب وظیفه پذیرایی از مردم متدین و ولایتمدار شیراز را بر عهده داشتند.

برگزاری مهمونی کیلومتری غدیر و شادپیمایی در فارس

قانع خاطرنشان کرد: علاوه بر شادپیمایی مردمی که عصر امروز از میدان شهدا به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد توزیع کیک میان جمعیت چند هزارنفری غدیر از دیگر برنامه‌های عید سعید غدیر خم بود.

همچنین جشن بزرگ عید غدیر امروز با حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و تشکل‌های ایثارگری و به همت معاونت فرهنگی و مددکاری و مشارکت‌های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس، انجمن همسران شهدا و مؤسسه فرهنگی، ورزشی و توانبخشی ایثار فارس در این مؤسسه برگزار شد.

برگزاری مهمونی کیلومتری غدیر و شادپیمایی در فارس

این مراسم با سخنرانی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس و برنامه‌های شاد و فرهنگی همراه بود.

دیگر برنامه شاخص امروز که به همت سازمان بسیج سازندگی فارس برگزار شد طبخ و توزیع ۷۸۶ هزار و ٨۵٠ پرس غذا به عنوان اطعام روز عید غدیر در فارس بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ