مردم در آستانه یک انتخاب مهم هستند

اقتصاد ایران: کرمان - سعید جلیلی با اشاره به لزوم حضور گسترده مردم در انتخابات گفت: مردم ایران در آستانه یک انتخاب بزرگ و مهم هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جلیلی سه شنبه شب با حضور در سالن تلاش کرمان در جمع مردم حضور یافت و گفت: خدا را سپاس می گویم در این روز عزیز در جمع همشهریان حاج قاسم هستم.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تبریک عید غدیر بیان کرد: غدیر یعنی اکتفا نکردن به حداقل‌ها و تلاش برای توسعه و پیشرفت کشور و در این مسیر حرکت می‌کنیم.

وی گفت: امروز در عید سعید غدیر باید فرهنگ غدیر را با هم توسعه دهیم و به سوی کمال و قله به یاری امام علی حرکت کنیم.

جلیلی بیان کرد: امروز در آستانه یک انتخاب بزرگ هستیم. این شور و احساسات برای یک هدف متعالی است.

وی افزود: ۸ سال کشور در مسیری بود که رشد اقتصاد آن صفر و منفی بود. این نگاه وقتی می‌خواست به مردم راه حل نشان دهد گفتگو کردن با چند کشور خارجی و اخذ رضایت آنها مد نظرش بود.

جلیلی بیان کرد: نتیجه توافقات برای چرخیدن سانتریفیوژ ها، برچیدن سانتریفیوژها بود. بعد از ۸ سال ۸۰۰ تحریم شد ۱۵۰۰ تحریم. حتی سوخت هواپیمایی که برای گفتگو می‌رفتند تحریم کرده بودند. دلار ۳ هزار تومانی را ۳۰ هزار تومان کردند که حاصل نگاه به بیرون بود. مردم سه سال پیش با یک انتخاب شایسته مسیر این ریل را عوض کردند. کسانی که به ملت ما فشار حداکثری آورده بودند با تدبیر شهید رئیسی کاری کرد این فشار حداکثری شکست خورد.

وی افزود: امروز همان‌ها که رشد اقتصادی کشور را صفر کردند می‌گویند کشور را به ما بسپارید.

جلیلی گفت: این یک نگاهی ست که دوباره خود را مطرح کرده و صحبت این افراد ناامیدی ونگاه به فلان قدرت است.

وی افزود: یک ایران جهش یافته هنگامی انجام می‌شود که توانایی آحاد ملت ایران را بشناسی و بستری فراهم کنی که هر زن و مرد و جوان و نوجوان ما بداند که می‌تواند در این بستر حاضر شود و ایفای نقش کند و هر ایرانی یک نقش پرشکوه داشته باشد.

جلیلی بیان کرد: می‌گویند از کجا معلوم که شعار نباشد. در جمع شما مردم عزیز می‌خواهم دلیل این ادعا را بیان کنم. دلیل آن همین استان عزیز و مردم قهرمان کرمان هستند که می‌توانند فرصت‌ها را به جهش تبدیل کنند.

وی افزود: عشایر روستایی نشان دادند که یک فرزند آنها، نه ایران، نه منطقه بلکه می‌تواند تمام جهان را تحت تأثیر قرار دهد. فرزند قنات مَلک رابُر کرمان، کابوس آمریکا می‌شود.

جلیلی با اشاره به نگاه به خارج برخی افراد گفت: عزیزان ما امروز در این انتخاب یک نگاه دیگر داریم که نگاه شهید رئیسی است. ما در یک بزنگاه تاریخی هستیم که فرصت‌های سیاسی، اقتصادی، منطقه‌ای، جهانی را باید استفاده کنیم.

وی گفت: ما معتقدیم امروز در این نقطه تاریخی یک جهان فرصت است که حاصل آن یک ایران جهش یافته است. این وقتی حاصل می‌شود که توانمندی‌ها را بشناسیم تا هر زن، مرد، جوان، نوجوان که استعدادی دارد در جامعه ایفای نقش کند ویک نقش ویژه داشته باشد.

وی اضافه کرد: امروز در آستانه یک انتخاب بزرگ هستیم. آیا ملتی که چنین قدرتی همچون حاج قاسم را تولید می‌کند، در عرصه‌های اقتصاد، کشاورزی، صنعت، معدن نمی‌تواند این جهش را تولید کند. کرمان یک جهان فرصت است که می‌تواند تمام شهرهای این استان را بلکه کشور را جهش دهد.

جلیلی بیان کرد: هر روستای ما می‌تواند یک سلول جهش کشور باشد. اینجا یک دولت نقش آفرین می‌خواهد. ما اگر صحبت از جهش وفرصت می‌کنیم نمی‌خواهیم این فرصت در دست یک عده خاص باشد. مبارزه با فساد و تبعیض یک اصل اساسی است. نمی‌شود در معادن استان کرمان عده‌ای حقوق ناچیز بگیرند و عده ای حقوق نجومی بگیرند. فرصت‌های گردشگری، صنعتی و… زیادی دراستان کرمان وجود دارد که با همین‌ها در استان کرمان بسیاری از بیکاری‌ها رفع می‌شود. امروز دولت نقش آفرین برای استفاده حداکثری از فرصت‌های متعدد استان کرمان می‌خواهیم. ما وقت زیادی نداریم و جمعه انتخابات است، باید این حرف‌ها و نگاه ها را برای مردم بیان کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ