باید پزشکی سنتی را کنار بگذاریم/ توجه به هوش مصنوعی

اقتصاد ایران: عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی گفت: اگر می‌خواهیم از سلامت دنیا عقب نمانیم، باید پزشکی سنتی را کنار گذاشته و طبق سیاست‌های کلی سلامت عمل کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسینعلی شهریاری، در نشست «پزشکی فردمحور»، اظهار داشت: متأسفانه اکنون در کشور در حال ارائه یک طب سنتی هستیم و در این سال‌ها رویکرد ما به پزشکی فرد محور اصلاً تغییر نکرده است.

وی افزود: اکنون در حوزه درمان با چالش‌های بسیاری رو به رو هستیم چرا که برخی افراد نسبت به یک دارو واکنش خوبی نشان می‌دهند، در حالی که بیمارانی دیگر دارو را مصرف کرده و نتیجه نمی‌گیرند.

شهریاری ادامه داد: سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری در حالی که بیش از ۱۰ سال است که در رابطه با آن بحث شده، تاکنون اجرایی نشده است.

وی اذعان داشت: ما باید خودمان را در حوزه پزشکی و سلامت به‌روز کنیم، اما متأسفانه همچنان مطالب درسی، کتاب‌ها و تدریس دانشگاهی ما قدیمی است و تغییرات جزئی داشته است، ما نیاز به تجدید نظر در حوزه آموزش پزشکی داریم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم گفت: اکنون که به شروع یک دولت جدید نزدیک می‌شویم باید سیاست‌های کلی سلامت را الگو قرار داده و با توجه به آن کار کنیم و اگر می‌خواهیم عقب نمانیم باید پزشکی سنتی را کنار گذاشته و طبق سیاست‌های کلی سلامت که شاید نیاز به بازنگری با توجه به نیاز روز جامعه داشته باشد، عمل کنیم. نخبه‌های زیادی در کشور وجود دارند که با کمک آنها می‌توانیم پیشرفت‌های چشمگیری را در حوزه سلامت و درمان شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در آینده نیز مردم برای درمان در کشور بماند و درمان شوند باید از هوش مصنوعی و پیشرفت‌های تکنولوژی استفاده کنیم و عقب نمانیم چراکه اکنون در برخی از کشورهای پیشرفته، به کمک هوش مصنوعی بیماری تشخیص داده می‌شود و راهکارهای مناسب به بیمار ارائه می‌شود و ما باید خودمان را به این علم برسانیم، در غیر این صورت مردم برای داشتن درمان بهتر به کشورهای دیگر خواهند رفت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ