خداوند در روز عید غدیر راه سعادت ابدی را برای مردم باز کرد

اقتصاد ایران: بندرعباس- مدیر حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان گفت: خداوند در روز عید غدیر در منطقه غدیر خم راه سعادت ابدی را برای مومنین به آنها نشان داد و در آن روز دین مسلمانان را کامل کرد.

راضیه سلطان عباسی ندوشن در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: زندگی حضرت علی علیه السلام تماماً خدا محوری است و در مسیر خدا و فنا شدن برای او است از این رو عید غدیر فرصتی مغتنم برای الگو برداری از زندگی آن حضرت است.

برای تحقق مدینه فاضله باید از حقانیت امیرالمؤمنین علیه السلام دفاع کنیم

وی افزود: در روایات مختلف و کتب احادیث آمده است که برای تحقق مدینه فاضله باید از حقانیت و امامت حضرت علی علیه السلام دفاع کنیم و در واقع بیان حقیقت امامت امیرالمومنین علیه السلام برای مسلمانان از وظایف اصلی هر شیعه است.

ارتباط بین ملک و ملکوت اصلی‌ترین راز عید غدیر

وی افزود: عید بزرگ غدیر که خداوند در آیه تکامل دین به آن اشاره می‌کند دارای اسرار بزرگی است که اصلی ترین آن‌ها ارتباط بین ملک و ملکوت است و در واقع در این روز بزرگ از پل ارتباط بین بنده و خدا رونمایی می‌شود.

عباسی ندوشن ادامه داد: ذات انسان در واقع به گونه‌ای است که نیاز به رهبر دارد و برای رسیدن به سعادت باید امام انسان را راهنمایی کند؛ نمی‌شود که خداوند مأموریت بزرگی برای هدایت جامعه معین کنند و پس از سال‌ها تبلیغ و ترویج دین توسط پیامبر گرامی اسلام (ص) به یکباره جامعه رها شود، از این رو خداوند در روز عید غدیر در منطقه غدیر خم راه سعادت ابدی را برای مسلمانان نشان داد و در آن روز دین اسلام را کامل کرد.

انتخاب اصلح باید اثری از امیرالمومنین علی علیه السلام در کردار خود داشته باشد

مدیر حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان تصریح کرد: با توجه به اینکه به انتخابات ریاست جمهوری نیز نزدیک هستیم باید در این امتحان بزرگ کسی را انتخاب کنیم که آثاری از امیرالمومنین علی علیه در گفتار و کردار او مشهود باشد، ما باید از نهج البلاغه حضرت برای در نظر گرفتن شاخصه فرد اصلح کمک بگیریم.

وی در ادامه تشریح کرد: اگر در روز غدیر و پس از آن پشتیبانی واقعی از ولایت صورت می‌گرفت مسیر جامعه اسلام به سمت نیکی و سلامتی ادامه می‌یافت و به واقعه کربلا و شهادت ۱۱ امام معصوم خاتمه نمی‌یافت.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: پشتیبانی از ولایت امر، در جامعه بسیار مهم است چرا که در مثالی امام را به خانه کعبه تشبیه کرده‌اند و این مردم هستند که باید گرد خانه کعبه جمع شوند؛ امیرالمومنین پس از پیامبر برای راهبری جامعه اسلام بهترین بودند ولی در بازه زمانی چیزی که نباید اتفاق می‌افتاد، رقم خورد.

افرادی که توانایی اداره جامعه را ندارند خودشان باید کنار بروند

راضیه سلطان عباسی ندوشن ابراز کرد: اگر از روز اول افرادی که توانایی رهبری جامعه را نداشتند به نفس خود غلبه می‌کردند و به مسلمانان ظلم نمی‌کردند الان مسیر اسلام در راه درست تری بود و این دو دستگی‌ها و فرقه‌ها بروز و ظهور نمی‌کردند.

وی ادامه داد: افرادی که در ابتدای اسلام با ایستادن در برابر جانشین به حق رسول الله صلوات الله علیه و آله مسیر را عوض کردند اگر پشتیبان ولایت بودند امروز اوضاع بهتری در جوامع اسلامی حاکم بود این مسئله در میان نامزدهای انتخاباتی نیز صدق می‌کند اگر کسی بداند که توانایی و ظرفیت انجام کار کشور را ندارد نباید مسیری را دنبال کند که منجر به ظلم به انسان‌ها شود، گاهی اوقات یک درون بینی و یک غلبه بر نفس می‌تواند جامعه را از بدبختی نجات دهد، لذا افرادی که توانایی اداره کشور را در خود نمی‌بینند باید عرصه را برای فرد اصلح آماده کنند.

مدار اداره جامعه مسلمانان باید با مدار امیرالمومنین علیه السلام تنظیم شده باشد

وی با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین علی علیه السلام، گفت: مدار اداره جامعه مسلمانان باید با مدار امیرالمومنین علی علیه السلام تنظیم شده باشد تا جامعه در مسیر صلاح و فلاح قرار گیرد.

نقش بانوان در تبیین غدیر

مدیر حوزه علمیه خواهران هرمزگان گفت: در این میان ما بانوان هم موظف هستیم که عید غدیر را کامل برای فرزندانمان تبیین کنیم و داستان غدیر را به خوبی به آن‌ها بفهمانیم برای این مهم لازم است در جشن‌های مهمونی غدیر که در شهر بر پا می‌شود حتماً کودکان را ببریم تا از همان سن خردسالی محبت امیرالمومنین در دلشان ریشه بدواند، آماده کردن فضای خانه به یاد امیرالمومنین و این عید بزرگ می‌تواند نقش مؤثری در تربیت دینی کودکان داشته باشد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه اگر غدیر به خوبی تبیین می‌شد عاشورا و فاطمیه‌ای نبود، خاطرنشان کرد: حضور در برنامه‌ها حول محور غدیر بسیار مهم است و در تربیت فرزندانمان به ما کمک خواهد کرد، روایت داستان غدیر برای اهالی خانه و حرکت در این مسیر هم والدین و هم کودکان را به سعادت می‌رساند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ