ماکرون: چند ماهه هیچ گفت‌وگویی با «پوتین» نداشته‌ام

اقتصاد ایران: رئیس‌جمهور فرانسه برخلاف ادعای خود در ماه مارس، تأیید کرد که چند ماه است که با رئیس‌جمهور روسیه هیچ گفت‌وگویی نداشته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه تأیید کرد که در چند ماه گذشته هیچ گفت‌وگویی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نداشته، اما تأکید کرد که به گفت‌وگو با رئیس‌جمهور روسیه ادامه خواهد داد.

وی دراین‌باره گفت: من به قدرت گفت‌وگو اعتقاد دارم و به گفت‌وگو با ولادیمیر پوتین ادامه خواهم داد...در چند ماه گذشته هیچ گفت‌وگویی نبوده اما گفت‌وگو با پوتین درباره این یا آن موضوع از جمله نیروگاه‌های هسته‌ای یا هر موضوع دیگری را رد نمی‌کنم.

ماکرون در ماه مارس این ایده که روابط بین او و پوتین سرد شده است را رد کرد و یادآوری کرد که پس از شروع درگیری اوکراین چندین بار با رئیس جمهور روسیه صحبت کرده است.

رئیس‌جمهور فرانسه در حالی مدعی آمادگی گفت‌وگو با رئیس‌جمهور روسیه شده که هفته پیش اعلام کرد هر گونه توافق برای پایان تنش‌ها با روسیه نباید بر پایه شرایط روسیه باشد.

وی دراین‌باره گفت: اوکراین نباید در برابر خواسته‌های روسیه برای برقراری صلح پایدار تسلیم شود. ماکرون این اظهارات را در نشست موسوم به «نشست صلح اوکراین» در سوئیس بیان کرد.

ماکرون با این حال خواستار مشارکت بیشتر کشورها در روند تلاش برای پایان‌دادن درگیری‌ها با روسیه است، با این حال مسکو به نشست سوئیس دعوت نشده و کرملین نیز استدلال می‌کند که این نشست و مذاکرات صلح بی‌معنی است.

رئیس‌جمهور فرانسه در ادامه مدعی شد: همه ما متعهد به ایجاد صلح پایدار هستیم. چنین صلحی نمی تواند شامل تسلیم اوکراین باشد، در اینجا یک متجاوز و یک قربانی وجود دارد.» وی افزود که هرگونه توافقی برای پایان دادن به درگیری ها باید حاکمیت اوکراین را بازگرداند و به «قوانین بین المللی» احترام بگذارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ