مهمانی بزرگ علویان به عشق مولا در غدیر/ همه دعوت هستید

اقتصاد ایران: ساری- بزرگترین اجتماع علویون فقط به عشق حضرت علی (ع) همراه با کاروان‌های شادپیمایی در گوشه و کنار استان مازندران برپا شده است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها؛ آفتاب گرم تابستانی از بلندای کوه‌های البرز دشت‌های سبز خزر به دشت‌های سبز و شالیزارهای حاشیه خزر سلام می‌گویند و امروز روز شیدایی علویان مازندران است که در طول تاریخ عشق به مولا را در سینه می‌پرورانند.

آئین‌های دهه امامت و ولایت از روزهای گذشته در مناطق مختلف مازندران در حال برپایی است. هر گروه و قشری در تلاش است تا با برپای مجالس محافل مذهبی و شاد آفرین عشق و ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت و مولای متقیان نشان دهد.

نام مازندران با عشق علی و اولاد علی گره خورده و مردم این دیار ارادت دیرینه و تاریخی به این خاندان دارند. بر پایه کاروان‌های شاد علوی همراه با بازسازی واقعه تاریخی، پیاده‌روی‌های خانوادگی و کیلومتری در مسیر غدیر، اطعام دهی و نذورات، پخش شیرینی و نبات، برپای جشن‌های لوی همراه با جوایز و برنامه‌های فرهنگی هنری از جمله مراسم‌هایی است که در دهه امامت و ولایت در مازندران برپا شده است.

همچنین تقارن جشن‌های غدیر و دهه امامت و ولایت با تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری شور علوی را با شور سیاسی عجین کرده است و مردم مازندران همپای دیگر ملت ایران روز جمعه ماسه دیگری را ثبت می‌کنند.

موکب‌های مردمی و جهادی در گوشه و کنار استان مازندران اقدام به خدمات دهی فرهنگی می‌کنند. خدماتی از جنس کودک و خانواده، مشاوره و اطعام دهی به نیت جشن غدیر.

مهمانی بزرگ علویان به عشق مولا در غدیر/ همه دعوت هستید

در گوشه و کنار استان مازندران نیز برای روز عید غدیر پیاده‌روی کیلومتری به عنوان مهمانی غدیر طراحی شده است و مردم دیار علویان در این مسیرها به عشق مولا علی گام برمی‌دارند.

غدیر نشانه حقانیت ولایت امیر مؤمنان است

در شهرستان ساری ۱۱۰ موکب به عشق امام علی علیه السلام برپا شده است. سرهنگ ابراهیم شریفی فرمانده سپاه ساری با بیان این که غدیر نشانه حقانیت ولایت امیرالمومنین حضرت علی (ع) است و رسالت امروز همه شیعیان در بزرگداشت این واقعه تاریخی از اهمیت بالایی برخوردار است.

فرمانده سپاه ساری از حضور و تلاش همه بسیجیان، نهادها، اقشار مختلف مردم، گروه‌های جهادی قدردانی کرد و گفت: مظلومیت حضرت علی (ع) در تاریخ ثبت شد اما امروز ما نباید بگذاریم مظلومیت ملت‌های مسلمان بویژه شیعیان ادامه پیدا کند بلکه با استکبار ستیزی، عدالت محوری و مطالبه گری به فضل الهی بر خطرات و مشکلات فائق خواهیم آمد و قطعاً این اقدامات زمینه ساز ظهور حضرت حجت خواهد بود.

شریفی در خاتمه اظهار کرد: در جشن بزرگ دیار علویان بیش از ۱۴۰ موکب و ایستگاه صلواتی از چهار راه این شهر آشوب تا میدان ساعت همراه با برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی، پذیرایی، پخت و توزیع غذای نذری، نور افشانی، کاروانهای خودرویی و موتوری و برنامه‌های شاد و جذاب در حال اجرا است.

جشن‌های عید غدیر و برپایی مراسم‌های ویژه همزمان با شب و روز عید غدیر در مازندران به اوج رسید و هرکسی از کودک وبزرگسال در تلاش است تا عشق و ارادت خود را به مولای متقیان به نمایش گذارد.

در شهرستان نوشهر هشت ایستگاه ویژه غدیر در گوشه و کنار شهر برپا شده است و موکب بی بی ام البنین از جمله آن است. روحانی فعال در این موکب با اظهار این که این موکب زیر نظر مؤسسه فرهنگی مجیر خدمات رسانی می‌کند، افزود: در این موکب بخش مهد کودک وجود دارد که مورد استقبال خانواده‌ها قرار گرفته است.

همچنین جلیل درویش مسؤول موکب و جشن بزرگ غدیر تا ظهور در نوشهر گفت: هشت ایستگاه فرهنگی و اجتماعی در آستانه جشن بزرگ عید غدیر برای خدمات رسانی در شهر برپا است.

هشت ایستگاه فرهنگی و اجتماعی در آستانه جشن بزرگ عید غدیر برای خدمات رسانی در شهر برپا می‌شود

جلیل درویش در گفت وگو با خبرنگار مهربا بیان اینکه هشت ایستگاه در فضاهای متفاوت در شهر برپا شده است، افزود: در فضایی حدود ۱۸۰ مترمربع با برپایی یک موکب اقدام به اجرای برنامه‌های فرهنگی برای دانش آموزان می‌کنیم که در آن بازی‌های متفاوت و هدفمند عرضه می‌شود.

وی روایتگری سیره اهل بیت و ارائه مشاوره‌های کارشناسی با حضور متخصصان و صاحبنظران، برپایی زنگ مسابقه، ارائه شش بازی متفاوت و متنوع به کودکان و دادن جایزه به آنان را از جمله برنامه‌ها بیان کرد.

وی گفت: همچنین برای خانواده‌ها نیز برنامه‌هایی نظیر مشاوره در نظر گرفته شده است.

درویش گفت: در موکب دیگر فضایی برای پخت نذری در نظر گرفته شد و ۱۲ هزار پرس غذای نذری بین مردم توزیع می‌شود.

وی با اظهار اینکه هشت ایستگاه ویژه عید غدیردر نقاط مختلف شهر برپا می‌شود، گفت: همچنین فضایی برای مشارکت حداکثری مردم نیز تعیین شده است و در شب عید غدیر نیز جشن باشکوه برگزار شد.

در شهرستان هزار سنگر امل نیز جشن‌های باشکوه دهه امامت و ولایت از روزهای قبل شروع شد و اکنون به اوج رسیده است. ۱۱۰ موکب در قالب مهمانی بزرگ غدیر به مردم این دیار خدمات رسانی می‌کنند و به گفته حسین اسدی مسؤول موکب مردمی شهرستان آمل، عید غدیر به معنای دقیق جهاد تبیینی است که پیامبر خدا حضرت محمد (ص) انجام دادند و هر عید غدیری که برگزار می‌شود همان راه و رسم پیامبر و جهاد تبیین علوی برای شناخت راه صحیح و اسلام ناب محمدی (ص) است، گفت: همه مؤمنان در این روز متنعم به عنایت خداوند هستند.

وی در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان این که برای مهمونی غدیر از پنج ماه قبل ما با ۱۱۰ موکب برنامه ریزی صورت گرفت، چهره‌های فرهنگی، هنری، مذهبی و ورزشی و… در این مهمانی حضور دارند، اظهار کرد: خانم کلر ژوبرت که مسلمان شده در این مراسم حضور دارد.

مهمانی بزرگ علویان به عشق مولا در غدیر/ همه دعوت هستید

اسدی با بیان اینکه کاروان فرهنگی را برنامه ریزی کردیم، ادامه داد: با استفاده از تعدادی شتر و اسب کنار جایگاه مذهبی که در جایگاه تبری است و ساختن یک برکه و نخل و تپه مصنوعی روایتگری غدیر صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برنامه ورزشی و سرگرمی هم داریم تا ایجاد همبستگی بین همه مردم شود، گفت: سال قبل جشن ما سومین جشن برتر کشور با حضور ۲۵۰ هزار نفر در کشور شد، امسال هم امیدواریم این اتفاق رقم بخورد.

شادپیمایی های غدیری

برپایی جشن‌های شاد غدیری، شادپیمایی، برپایی موکب و احیای اطعام دهی ویژه غدیر در دهه امامت و ولایت سال جاری در مازندران ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

حجت الاسلام محمد مهدی شریف تبار مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در گفت وگو با خبرنگار مهر احیای سنت غدیر، هویت اسلام و تشییع را از اهداف مهم جشن‌های غذیر بیان کرد و گفت: در راستای احیای اطعام غدیر نیز پویش پخت ۱۱۰ دیگ نذری در استان با حمایت مجموعه‌های مردمی راه اندازی شده است.

وی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: احیای اطعام غدیر و جشن‌های مختلف و خیابانی و اجتماعی مذهبی نیز انجام شده است و برخی شهرستان‌ها در اجرای این طرح‌ها پیشگام هستند.

همزمان با عید غدیر برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری با حضور خانواده‌های مذهبی و ولایتمدار استان مازندران طراحی و اجرا شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ