رییس جمهور آینده فسادستیز و عدالت‌محور باشد

اقتصاد ایران: اردبیل- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: ویژگی برجسته رییس جمهور آینده باید عدالت‌محوری، رفع تبعیض و مقابله با فساد باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا قاسمیان شامگاه دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز ملی اصناف در اتاق بازرگانی اردبیل، اظهار کرد: ما در این ۴۵ سال با گذر از دره به سمت قله پیشرفت حرکت می‌کنیم و امیدواریم با تدبیر مسئولان و حرکت جمعی مردم هر چه سریع‌تر قله‌های عزت و افتخار ملی را فتح کنیم.

وی تلاش دشمن را برای ناکام نشان دادن ملت ایران و مأیوس کردن از مسیر استقلال حقیقی یادآور شد و تصریح کرد: مسئولان کشور نیز باید متناسب با این شرایط که لایق ملت است، عمل کرده و بستر و زمینه تأمین نیازمندی مردم و رفع دغدغه‌های معیشتی را فراهم کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: برخلاف گذشته که برای خرید تجهیزات نظامی به غرب التماس می‌کردیم در عملیات اخیر وعده صادق نشان دادیم که در حوزه ساخت سلاح نظامی به خودکفایی رسیدیم و به راحتی می‌توانیم در این عرصه موفق عمل کنیم.

قاسمیان افزود: در عرصه‌های فرهنگی، علمی و سایر پیشرفت‌ها نیز باید به سمت قله حرکت کنیم هر چند که در حوزه اقتصادی برخی مشکلات و نارسایی‌ها وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما در هر حوزه‌ای که توانستیم به مردم اعتماد کرده و به نقطه خودباوری برسیم، موفقیت‌های بیشتری را کسب کردیم و قطعاً در این عرصه حرکت‌های رو به جلو و تحول‌آفرین بیش از هر زمان دیگر خواهد بود.

قاسمیان اضافه کرد: باید اعتماد به نفس و خودباوری مردم را بالا ببریم تا به دور از نیازمندی به سایر کشورها بتوانیم موفق عمل کرده و همچون حوزه‌های نانو، فناوری‌های جدید جز ۱۰ کشور برتر باشیم.

وی به موضوع انتخابات و احساس مسئولیت مردم برای مشارکت بالا در عرصه انتخابات را یادآور شد و بیان کرد: در عرصه استقلال سیاسی انتخابات حیاتی‌ترین موضوع و مسأله است و همه اهالی استان باید با احساس مسئولیت و تکلیف در این عرصه حاضر شده تا همچون انتخابات ۱۱ اسفند، این استان در شمال و شمالغرب کشور بتواند رتبه اول را در میزان مشارکت کسب کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود یادآور شد: آنهایی که بر طبل عدم حضور در انتخابات می‌کوبند در حقیقت بزرگترین جفا را به خود می‌کنند چرا که هیچ دخالتی در تعیین سرنوشت خود ندارند در حالی که افراد رأی‌دهنده در ردیف انسان‌های فرهیخته محسوب می‌شوند.

قاسمیان تصریح کرد: بعد از گذشت ۴۵ سال باید بر محور عقلانیت و تأمل بیشتر رأی بدهیم و در کنار افزایش مشارکت، جهت حرکت درست را نیز برگزینیم.

وی مهمترین مشکل مردم را در حال حاضر مسائل معیشتی و اقتصادی عنوان کرد و گفت: در کنار این موضوع، کاندیدای اصلح باید عدالت‌محور، فسادستیز و رفتار متناسب با رفع تبعیض داشته باشد تا مردم به او اعتماد کند.

قاسمیان افزود: شهید آیت‌الله رئیسی قربانی راه خدمت صادقانه و مخلصانه شد و این میراث عظیم را باید دولت آینده حفظ کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در این سه سال قدم‌های خوبی برای حل مشکلات مردم به ویژه در حوزه زیرساخت‌ها برداشته شد که نمونه آن اجرای طرح‌های زیربنایی در این استان بود که به رغم همه تنگناها با سرعت عمل بیشتر به انجام رسید.

قاسمیان احیای واحدهای تولیدی و کاهش اعتراض‌های کارگری را از دیگر اقدامات برشمرد و اضافه کرد: در این سه سال اجازه ندادیم تا کارگری بدون دریافت حق و حقوق خود شب عید به خانه برود.

دبیر شورای تأمین استان اردبیل بیان کرد: با برطرف کردن مشکلات کارگری سعی کردیم تا به صاحبان واحدهای تولیدی نیز کمک کنیم تا دغدغه‌ای از بابت پرداخت حق و حقوق نداشته باشد.

وی به گستردگی وسعت شهر، کمبود پارکینگ و همچنین برخی رفتارهای نامناسب با گردشگران و مسافران را یادآور شد و ادامه داد: در حالی که خرده فرهنگ‌ها مورد احترام و سرمایه هر منطقه است اما ضرورت دارد برای جلب گردشگر از بیان برخی مسائل غیرواقعی پرهیز کرده و اجازه داد تا متناسب با فضای امن و آرام اردبیل مسافران و گردشگران به این شهر ورود پیدا کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل با قدردانی از تلاش اصناف منصف اردبیل در مدیریت این عرصه تصریح کرد: ما سعی کردیم در این سه سال دغدغه‌های مالیاتی، بیمه‌ای و سایر مشکلات اصناف و بازاریان را برطرف کرده و به تعاملات بیشتر کمک کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ