دیدار مقام ارشد حماس با نماینده ویژه پوتین در مسکو

اقتصاد ایران: رئیس دفتر روابط بین المللی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» امروز دوشنبه با نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در خاورمیانه و کشورهای آفریقایی و معاون وزیر امور خارجه روسیه در مقر این وزارتخانه در مسکو دیدار کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، رئیس دفتر روابط بین المللی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» امروز دوشنبه با «میخائیل بوگدانوف» نماینده ویژه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در خاورمیانه و کشورهای آفریقایی و معاون وزیر امور خارجه روسیه در مقر این وزارتخانه در مسکو دیدار و گفتگو کرد.

 «موسی ابو مرزوق» در این دیدار به تشریح جنگ نسل کشی هدفمند رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطنی در نوار غزه و نقشه های این رژیم برای الحاق کرانه باختری و قدس به اراضی تحت اشغال خود پرداخت و طرف روس را در جریان تجاوزات آشکار رژیم اشغالگر قدس علیه اسرا و بازداشت شدگان فلسطینی در داخل زندان های این رژیم قرار داد.

ابو مرزوق خاطر نشان کرد که موضع جنبش حماس و دیگر گروه های مقاومت مبتنی بر همان اصولی است که در قطعنامه آتش بس شورای امنیت بر آنها تاکید شده بود؛ یعنی عقب نشینی کامل رژیم صهیونیستی از باریکه غزه، توقف همیشگی جنگ، ارسال فوری کمک های بشردوستانه، بازگشت آوارگان به شهر و دیار خود، از سرگیری بازسازی نوار غزه و امضای توافق مبادله اسرا.

طرفین در این دیدار درباره تحولات سیاسی و میدانی و وضعیت کلی مساله فلسطین، تلاش های صورت گرفته برای توقف نسل کشی علیه ملت فلسطین، طرح های ارائه شده برای تحقق وحدت ملی و پر کردن شکاف داخلی فلسطین بحث و تبادل نظر کردند و ابو مرزوق از تلاش های روسیه به منظور تقویت ثبات و آرامش در منطقه قدردانی کرد.

بوگدانوف نیز در این دیدار خاطر نشان کرد که موضع روسیه در قبال مساله فلسطین ثابت است و این کشور بر حمایت از حقوق ملت فلسطین تاکید دارد. وی افزود: مسکو به همراه برخی طرف های دیگر برای توقف جنگ در نوار غزه تلاش می کند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ