صدور ۱۶ مجوز سقط جنین درمانی در کرمانشاه طی اردیبهشت ماه

اقتصاد ایران: کرمانشاه- مدیرکل پزشکی قانونی کرمانشاه از صدور ۱۶ مجوز سقط درمانی جنین در کرمانشاه طی اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سلیم خانی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضائیه که در سالن جلسات پزشکی قانونی کرمانشاه برگزار شد با اشاره به کاهش مدت زمان رسیدگی به کمیسیون‌ها و پاسخگوی‌ها، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته و از زمان دریافت مسئولیت زمان رسیدگی و بررسی‌های به ۱۶ روز و زمان پاسخگویی علت فوت اجساد به کمتر از ۵۰ روز کاهش یافته است.

وی با اشاره به تعداد مراجعین به مراکز پزشکی قانونی طی ۲ ماه گذشته، افزود: در این مدت هفت هزار و ۳۴۶ نفر مراجعه داشتند از این تعداد ۲ هزار و ۲۸۸ نفر زن و پنج هزار و ۵۹ نفر مرد بوده‌اند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه تصریح کرد: میزان مراجعات در راستای معاینات روانپزشکی ۲۰۹ نفر بوده که ۱۳۹ نفر زن و ۷۰ نفر مرد بودند و برای معاینات بالینی، تخصصی و عمومی نیز هفت هزار و ۱۳۷ نفر شامل چهار هزار و ۹۲۰ مرد و ۲ هزار و ۲۱۷ زن برای انجام معاینات بالینی مراجعه داشتند.

خانی عنوان کرد: در ۲ ماهه نخست سال‌جاری ۱۵ نفر در اثر حوادث سوختگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که از این تعداد ۹ زن و شش مرد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۶ نفر بوده روند کاهشی داشته است.

وی در ادامه هم‌چنین تعداد پرونده‌های قصور پزشکی را مورد اشاره قرار داد و گفت: طی ۲ ماهه سال جاری ۱۲ مورد پروند قصور پزشکی تشکیل شده که از این تعداد هفت پرونده محکوم و پنج پرونده دیگر تبرئه شدند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه به تعداد جانباختگان تصادفات نیز اشاره و عنوان کرد: طی دو ماهه سال جاری ۱۸ نفر در تصادفات درون شهری و ۳۸ نفر در تصادفات برون شهری جان خود را از دست دادند و تعداد افراد فوت شده بر اثر تصادفات جاده‌ای در نوروز ۱۴۰۳ نیز ۲۱ نفر بوده که پنج نفر در اثر تصادفات درون شهری و ۱۶ نفر در تصادفات برون شهری جان باختند.

خانی بیان داشت: در بازه زمانی اردیبهشت ماه سقط جنین درمانی در استان کرمانشاه با تشکیل ۲۴ مورد پرونده رقم خورد که از این تعداد ۱۶ مورد مجوز سقط درمانی دریافت کردند.

وی مطرح کرد: همچنین طی ۲ ماهه نخست گذشته از سال جاری پنج مورد غرق شدگی گزارش شده که از این تعداد چهار مورد در رودخانه و یک مورد در حوضچه غرق شده‌اند.

سلیم خانی در پایان خاطر نشان کرد: ساخت سوله بحران در کرمانشاه یکی از نیازهای جدی است که با تلاش‌های بسیاری دنبال شد و هم اکنون مشخص شده که زمین این سوله از آن اداره کل اوقاف استان بوده که با موافقت خود را برای واگذاری زمین این سوله به پزشکی قانونی منتظر امضای رئیس سازمان اوقاف کشور هستیم که با پس از این اقدام مبلغ این زمین به اوقات پرداخت و سپس وارد فاز تکمیل سوله بحران خواهیم شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ