قاضی‌زاده درمناظره:دیپلمات‌های روحانی بااقتداررئیسی آزادشدند

اقتصاد ایران: نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه هر وقت یک جریان خاص سرکار آمده سایه جنگ سر کشور آمده و می‌خواستند امنیت را گدایی کنند، گفت: حتی دیپلمات‌های آقای روحانی در زندانهای اروپا با اقتدار شهید رئیسی آزاد شدند.

- اخبار انتخابات ریاست جمهوری -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، چهارمین مناظره انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، از دقایقی قبل با حضور آقایان مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علی زاکانی، امیرحسین قاضی زاده و محمدباقر قالیباف  نامزد انتخابات و با موضوع «سیاسی» برگزار شد.

پیش از شروع مناظره، قرعه کشی برای محل نشستن هر کاندیدا انجام شد و به این ترتیب چینش نشستن هر 6 نفر عبارت بود از:

صندلی شماره 1:‌ محمدباقری قالیباف
صندلی شماره 2: مسعود پزشکیان
صندلی شماره 3: سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی
صندلی شماره 4: مصطفی پورمحمدی
صندلی شماره 5: سعید جلیلی
صندلی شماره 6: علیرضا زاکانی

** شیوه برگزاری مناظره

مناظره چهارم نسبت به مناظرات قبلی تفاوت‌هایی داشت و با حذف زمان استراحت و سوال سوم و البته افزایش زمان‌های 4 دقیقه‌ای به 5 دقیقه، کوتاه‌تر شد.

به این ترتیب، در هر مرحله، هر نامزد در 5 دقیقه اول به سوالات کارشناسان پاسخ می‌دهد و در 5 دقیقه دوم، به نقد اظهارات دیگر نامزدها می‌پردازد.

در مرحله نهایی مناظره نیز هر نامزد می‌تواند طی 6 دقیقه صحبت های خود را جمع‌بندی کند.

سوالات مرحله اول چهارمین مناظره به شرح زیر است:

پاک آیین: برنامه های شما برای بهره مندی از فرصتهای توافقات با چین و روسیه چیست؟

سجادپور: توازن و تعادل در سیاست خارجی را چطور دنبال می کنید؟

میرکریمی: پیمان منطقه‌ای با اوراسیا موفق بود؛ برنامه دولت شما برای تکرار این موافقتنامه چیست؟

آل اسحاق: 1200 میلیارد دلار تعامل همسایگان است؛ سهم ما از این تعاملات چقدر است و برای استفاده از این فرصت چه برنامه ای دارید؟

رئوف شیبانی: با توجه به حرکت رو به پیشرفت مقاومت در منطقه و دستاوردهای این مقاومت، برنامه سیاسی دولت شما برای تثبیت و تقویت این دستاوردها چیست؟

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در بخش اول پاسخ به سوالات کارشناسان عنوان کرد: ما این روزها وقتی که خدمت مردم می‌رسیم از یک نظر مردم انتقاد می‌کنند که چرا واضح صحبت نمی‌کنید. من از آنجایی که برخی از این موضوعات به دولت شهید رئیسی برمی‌گردد تصمیم گرفتم برخی موضوعات را مصداقی بیان کنیم.

وی افزود: در مورد همسایگان، راهبرد ایران ایجاد صلح و همکاری منطقه‌ای و جلوگیری از مداخلات بیگانگان است و وقتی آقای روحانی دولت را تحویل داد اوضاع ما در منطقه نامطلوب بود و با افغانستان تنش جدی داشتیم و تهدیدات جدی از سمت افغانستان وجود داشت.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: جالب اینکه در ابتدای دولت شهید رئیسی به بهانه روی کار آمدن طالبان همین جریان با فعالیت رسانه‌ای قصد داشت ما را وارد جنگ کند در حالیکه در دولت اصلاحات که آقای پزشکیان خود را امتداد آن دولت می‌داند، دیپلمات‌های ما در افغانستان شهید شدند و ما در آستانه جنگ قرار گرفتیم. هر وقت این جریان سرکار آمده سایه جنگ سر کشور آمده و می‌خواستند امنیت را گدایی کنند.

.

قاضی‌زاده گفت: شهید رئیسی این تابو را شکست و با وعده صادق، اسرائیل را سرجای خود نشاند. حتی دیپلمات‌های آقای روحانی در زندانهای اروپا با اقتدار شهید رئیسی آزاد شدند.

وی ادامه داد: در دولت آقای روحانی کار بجایی رسید که تاجیکستان و ترکمنستان با ما قهر بودند و بحرین و جیبوتی هم روابط را با ما قطع کردند؛ اما شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان نشان دادند استاد مذاکره هستند. در دولت شهید رئیسی هم روابط با عربستان درست شد و هم  یخ ارتباط مصر با ما آب شد و هم ارتباط با آذربایجان حل و قرارداد کریدورهای شمال جنوب با روسیه و هند عملیاتی شد، به بریکس و شانگهای پیوستیم و وقتی رئیسی شهید شد بسیاری از کشورهای جهان با مجموع جمعیت دو میلیارد نفر عزای عمومی اعلام کردند.

ادامه دارد...

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ