پزشکیان: من یک اصول گرا هستم اما کاملا به اصلاحات معتقدم

اقتصاد ایران: چهارمین مناظره کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری با موضوع سیاسی و با عنوان «ایران در جهان امروز» در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار مهر، چهارمین مناظره انتخابات ۱۴۰۳ با موضوع سیاسی و با عنوان «ایران در جهان امروز» آغاز شد.

مدت زمان برگزاری مناظره چهارم به دلیل فاصله کمی که با مناظره آخر دارد، کوتاه‌تر شده و از ساعت ۲۰ تا ۲۳ خواهد بود.

بر این اساس، مناظره امشب شامل دو بخش پرسش کارشناسان است و هر نامزد به جای ۴ دقیقه، ۵ دقیقه فرصت پاسخگویی خواهد داشت. همچنین فرصت کوتاه استراحت میان برنامه حذف شده است.

مسعود پزشکیان، محمدباقر قالیباف، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی و مصطفی پورمحمدی ۶ کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به سوالات مطرح شده در این مناظره پاسخ خواهند داد.

مهدی خسروی گوینده خبر، مجری مناظره خواهد بود.

تاکنون سه مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با موضوعات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی روی آنتن رفته است.

۲۱:۰۳ پزشکیان: من یک اصول گرا هستم اما کاملاً به اصلاحات معتقدم

۲۰:۵۷ قالیباف: مذاکرات را پیگیری می‌کنم

۲۰:۵۳ زاکانی: ایده‌های سیاست خارجی را در یک کتاب معرفی کرده‌ام

زاکانی گفت: ما در یک کتاب به عنوان سیاست خارجی ایده محور مبتنی بر دیپلماسی منزلت طلبانه، ایده‌های خود را ترسیم کردیم و با یک چارچوب مشخصی مبتنی بر قدرت داخلی انسجام و بهره‌مندی از همه ظرفیت‌های ملی، منطقه‌ای و جهانی این ظهور و بروز قدرت ایران را بتوانیم بیشتر کنیم و یک جایگاه جدیدی را برای ایران در عرصه منطقه و جهان به ثبت برسانیم.

وی افزود: مبانی سیاست خارجی ما از مکتب امام، رهنمودهای مقام معظم رهبری و تکیه بر مردم و اراده مردم است. ما الان دوران گذار هستیم و قدرت دچار یک دگرگونی و پراکندگی شده است و جهان در حال تغییر است. با مدل‌های قبلی و مدل‌های سوخته نمی‌شود جایابی درستی برای منطقه و جهانی داشته باشیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: پنج گام تعریف کردیم که ابتدا ارتقا کرامت انسانی و بازیابی پیام انقلاب اسلامی برای سراسر جهان است. امروز وقتی از آزادسازی قدس صحبت می‌کنید در خود آمریکا این بحث خریدار دارد چون مبتنی بر یافته‌های کرامت انسانی است.

نکته دوم این است که باید سیاهنمایی علیه ایران از بین رود و از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور بهره برد. محور سوم سیاست همسایگی و ارتقا محور مقاومت است. ما ظرفیت بزرگی داریم که به زعم بزرگان دشمن در منطقه غرب آسیا، قدرت برتر است و یک تجلی ویژه پیدا کرده است به ویژه بعد از کاری که در وعده صادق صورت گرفت و در طوفان الاقصی اتفاقاتی رقم خورد که معادلات منطقه‌ای تغییر کرد. لذا باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کرد سیاست همسایگی باید بهره برد.

وی افزود: نکته بعدی دیپلماسی اقتصادی برای بازیابی اقتصاد ملی است و باید از ظرفیت‌های جهانی استفاده کنیم و به دیگران وابسته نباشیم. وقتی در درون کشور ظرفیت‌های خلق می‌کنید و ۳۶ کشور در حوزه شمال و جنوب و انتقال بار از ایران به ایران وابستگی پیدا می‌کند و این برای شما قدرت در منطقه ایجاد می‌کند.

زاکانی گفت: لذا دیپلماسی اقتصادی نیاز به یک تحول در وزارت خارجه دارد و نیاز به بسترسازی برای حضور بخش خصوصی دارد که این اتفاق بیافتد. موقعیت ژئوپلیتیک ایران در منطقه باید یک منزلت یابی جدید شود. باید به مکتب امام و رهنمودهای مقام معظم رهبری و مردم خود تکیه کنیم و از همه ظرفیت نهایت استفاده را کنیم و بازیابی قدرت خود را در منطقه و جهان انجام دهیم.

۲۰:۴۸ جلیلی: نباید فقط به ۳ کشور اعتماد کنیم

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ۵ دقیقه نخست از بخش اول مناظره، پیرامون برنامه‌های خود برای تقویت رویکرد اقتصادی ایران در سیاست خارجی، گفت: وقتی فرصت از صحبت‌ها می‌کنیم یکی از بخش‌های عمده این فرصت‌ها در سیاست خارجی است سوال مردم این است که این فرصت‌های سیاست خارجی به زندگی ما می‌رسد؟ فرصت اینگونه شکل می‌گیرد که کشورها با هم اشتراکاتی دارند و با هم تعاملاتی انجام می‌دهند و از آن فرصت به وجود می‌آید به ویژه در حوزه اقتصادی و وقتی صحبت می‌کنیم در روابطمان با کشورهای جهان چه اشتراکاتی داریم ما از آنها چه فرصت‌هایی استفاده می‌کنیم نکته اول این است که ما روی دو سه کشور تمرکز کنیم که بیشترین اختلاف را با ما دارند و بلکه ما را تهدید می‌کنند.

بیان کرد: ما باید تمام کشورهای دنیا را ببینیم ما در دنیا کشورهای فراوانی داریم که زمینه کار بسیاری با آنها داریم و باید اولویت بندی داشته باشیم و بدانیم هدفمان در اقتصاد چیست. امروز دو موضوع اصلی در کشور داریم نخست اشتغال و دوم ارزآوری و این‌ها باید عملیاتی شود و عملاً در سیاست خارجی خودش را نشان دهد.

جلیلی افزود: باید در دولت مشخص بشود که سیاست‌های خارجی ما با محور اقتصاد چقدر اشتغال ایجاد می‌کند و چقدر ارزآوری دارد در پایان یک سال این‌ها بررسی شوند و باید اولویت‌ها مشخص شوند. باید بدانیم که با کشورهای همسایه که اولین اشتراک را با ما دارند چگونه استفاده خواهیم کرد. گاهی اوقات از اختلاف کشورها فرصت برای کشور دیگری ایجاد می‌شود. در همچنین در همسایگی ما کشورهایی وجود دارند که تحریم در مورد آنها اثر ندارد.

وی گفت: هر سفارت ما باید یک سکوی صادراتی باشد و باید برای آنها ماموریت تعریف بشود در ایجاد اشتغال و ارزآوری برای کشور و اگر این نگاه باشد آن زمان هر سفر سیاسی و دیپلماسی ما باید با خودش عده‌ای از بازرگانان را همراه خود ببرد در کشورهای مختلف می‌توانند فرصت‌های بسیاری برای ما ایجاد کنند. یک زمان معاون اروپا با آمریکایی وزارت امور خارجه بودم و همان موقع توانستیم اشتغال و ارزآوری با آمریکای لاتین ایجاد کنیم. شهید رئیسی عزیز در آخرین سفر خود نیم میلیارد دلار در سریلانکا خدمات فنی مهندسی ما را به رخ کشید.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ادامه داد: با دیپلمات‌های مرتبط به حوزه گردشگری سلامت و مسائل مختلف می‌توانیم فرصت‌های فراوانی به وجود بیاوریم ما هم اکنون در منطقه مقاومت بیشترین همکاری‌ها را داشتیم و جوانان ما به حق در آنجا ایستادند. همچنین ما باید بیشترین روابط اقتصادی را با کشورهای همسایه داشته باشیم.

جلیلی، گفت: ۱۳۵ میلیارد دلار فقط بازار صنایع پتروشیمی در منطقه است و سهم ما بسیار کم است و باید سهم خود را در این بازار احیا کنیم.

۲۰:۴۲ پورمحمدی: سیاست خارجی در امتداد سیاست داخلی است

پورمحمدی با تبریک عید غدیر گفت: سیاست خارجی نیازمند سیاست داخلی است و اگر در داخل توانمند باشیم می‌توانیم در عرصه خارجی هم توانمند باشیم. الان بحث انتخابات هست و این مناظره هم مناظره سیاسی است. در کجا بحث سیاست داخلی شد؟ این همه میز گرد و گفتگو حرفی از سیاست خارجی به میدان نیامد. صحبت همین سه بزرگوار هم بخش زیادی از آن سیاست خارجی بود. چرا نمی‌خواهیم از سیاست داخلی حرف بزنیم؟

وی افزود: موضوع امروز جامعه انتخابات است و مشارکت در آن مهم است. رهبری فرمودند مشارکت بالا اقتدار ملی می‌آورد و اقتدار بالا باعث دفع خطرات دشمن و رفع مشکلات داخلی می‌شود. باید برای افزایش مشارکت کار کنیم. اما در نظرسنجی‌ها افزایش مشارکت نمی‌بینیم. هیچ حس و حال جدیدی در جامعه نمی‌بینیم. این مسئله بزرگ امروز ایران است و باید به آن برگردیم. بحث انتخابات ناموس سیاسی کشور است. جمهوری اسلامی با رای مردم شکل گرفته است و از روز اول امام بزرگوار ما بحث انتخابات را جدی مطرح کرد.

وی گفت: وقتی وزیر کشور شدم دیدم مشکل انتخابات مشکلی جدی است و باید برای آن فکری بکنیم و نامه‌ای برای رهبری فرستادم و مشکلات انتخابات را مطرح کردم و ایشان به مجمع تشخیص ارجاع دادند و مجمع تشخیص هم دغدغه‌های من را مطرح کرد و حتی آن را معضل دانست. و هشت سال طول کشید تا سیاست‌های کلی انتخابات نوشته شود و من اعتراض کردم به مرحوم رفسنجانی که چرا موضوع مهم انتخابات چرا عقب می‌افتد؟ در اتفاقات سال ۸۸ گفتند به مصلحت نیست و سال ۹۵ تصویب شد اما هنوز قانون انتخابات نوشته نشده است. هم مجلس دهم هم مجلس یازدهم، هنوز قانون انتخابات که بر اساس سیاست‌های کلی باشد را ننوشته‌اند.

این کاندیدای ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: من معتقدم سال ۸۸ بسیاری از گرفتاری‌هایمان به دلیل این بود که سیاست‌های انتخاباتی مان درست نبود. این مسئله جدی است. مسئله انتخابات جدی است. تعدادی از افراد مثل جهانگیری و لاریجانی تایید نشدند. اینها با چه فرقی دارند؟ چرا ما باشیم و آنها نباشند؟ دوستان شورای نگهبان می‌گویند ما قاضی هستیم و حق داریم. نباید قوانین انتخابات ما و تعیین صلاحیت شناور باشد. در دنیا قانون انتخابات شان جزو قانون اساسی است.

وی افزود: کاندیداهای حاضر کدامشان نماینده فلان جریان سیاسی هستند؟ هیچکدام پشتوانه سیاسی ندارند. حتی آقای پزشکیان هم برنامه خودش را دارد. اینها دغدغه‌های مهم کشور است و اصلاً نمی‌خواهیم به این مسائل بپردازیم و تا اینها حل نشود وفاق و اجماع شکل نمی‌گیرد و یخی که در فضای سیاسی جامعه می‌بینیم و عدم اشتیاق و مشارکت باقی می‌ماند و تا این باقی بماند نه مسائل سیاسی حل می‌شود نه مسائل بین‌المللی.

۲۰:۳۶ قاضی زاده هاشمی: مردم از واضح حرف نزدن ما انتقاد می‌کنند

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در ابتدای این مناظره گفت: مردم این روزها انتقاد می‌کنند که چرا واضح صحبت نمی‌کنید؟ چه در این برنامه و چه برنامه‌های دیگر که اعضای رسمی ستادها در حضور کاندیداها اظهارنظر می‌کنند بهش پرداخته و جواب داده نمی‌شود. امشب تصمیم گرفتم کمی مصداقی تر موضوعات را عرض کنم.

وی افزود: در حوزه همسایگان سیاست ایران همیشه برقراری صلح و جلوگیری از دخالت بیگانگان بوده است. یادتان هست که دولت آقای روحانی زمانی که دولت را تحویل داد به معنای واقعی کلمه جایگاه ما در منطقه نامطلوب بود.

قاضی‌زاده هاشمی تأکید کرد: با دولت سابق افغانستان تنش جدی داشتیم؛ تهدید جدی از سمت پایگاه‌های آمریکا در افغانستان بود.

وی افزود: اما جریان رسانه‌ای این آقایان می‌خواست جامعه را به نحوی تحریک کند که جنگ با طالبان را آغاز کنیم!

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: حامیان جناب برادرم پزشکیان تعادلی در سیاست خارجی و مناسبات بین المللی ندارند و تک چشمی به دنیا نگاه می‌کنند.

وی افزود: هر وقت این جریان بر سر کار آمده سایه جنگ را داشتیم و حتی امنیت را می‌خواستند گدایی کنند.

قاضی زاده هاشمی گفت: دیپلمات‌های دولت روحانی، آقایان اسدی و نوری هم با اقتدار دیپلماتیک آقای رئیسی آزاد شدند. علی اف اواخر دولت آقای روحانی برای ایران خط و نشان می‌کشید؛ بحرین و جیبوتی هم روابط را با ما قطع کرده بودند. حامیان پزشکیان تک‌چشمی به دنیا نگاه می‌کنند.

۲۰:۳۱ پزشکیان: باید با اجماع عموم مردم را راضی نگه داریم / ‏یک روز باید FATF را نهایی کنیم

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در چهارمین مناظره انتخاباتی در رسانه ملی با محوریت «ظرفیت های سیاست خارجی»، با اشاره به فرمایشی از حضرت علی (ع) اظهار داشت: اونی که بیشتر از همه باید دوست داشته باشی این است که به وسط حق عمل کند و رضایت همه مردم را در آن ببیند. چیزی که ما در داخل با آن مشکل داریم. نارضایتی‌ها زایده بی عدالتی‌هایی است که در سیستم شکل می‌گیرد. عمود دین، عده و عُده در مقابل دشمنان همه مردم هستند و باید به عموم مردم توجه کنیم.

وی عنوان کرد: اگر به دنبال حل مشکلات اقتصادی و بین المللی هستیم باید اجماع با عموم مردم صورت گیرد. در مورد مسایل اقتصادی همین برجام برای همان دولتی است که برادران به نقد می‌کنند و حالا هم به دنبال ادامه آن به هر شکلی هستند. برجام یک مزیتی بود که دولت گذشته توانست انجام دهد ولی با موانعی که ایجاد شد نگذاشتند ثمر ببیند. دعوا سر آن است که به اسم من نباشد و به اسم شما نباشد. آن مدتی که دولت داشت با برجام مشکلات را حل می‌کرد اما وقتی اختلافات ما جلوی آن را گرفت و مشکلات ایجاد کرد وضعیت ما روز به روز بدتر شد.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: مزایای اقتصادی ما در مملکت نفت و گاز است و وضعیت ژئوپولتیکی ما به گونه‌ای است که ما در منطقه می‌توانیم ترانزیت شرق به غرب باشیم. چرا توانستیم؟ ما هم با خودمان دعوا داریم. همه با همسایگان. کار شهید رییسی همین بود که تلاش کردند با همسایگان روابط برقرار کنند و برجام را نهایی کنند اما ما داریم کاری می‌کنیم که باز با مشکلات داخلی در این روند خلل ایجاد کنیم.

پزشکیان خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم مشکلات اقتصادی حل شود و رونق پیدا کند باید تحریم‌های ظالمانه را حل کنیم. ما باید اف ای تی اف را یک روز نهایی کنیم. ما ارزان می‌فروشیم و گران می خریم. معاملات و توافق نامه ما با چین چرا انجام نمی‌شود؟ به این دلیل که تا مشکل خود را در مورد ارتباطات بین المللی حل نکنیم مشکلات حل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه با شعار دادن مشکل مملکت ما حل نمی‌شود، افزود: همان چین و عراق و روسیه اگر قرار باشد مشکل حل کنند باید روابط بین الملل بهبود یابد. معاملات ما قابل قیاس نیست.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اذعان داشت: ما سهم خودمان را از بازار با گفتگویی که با همسایگان خواهیم داشت و با وحدت و انسجام داخلی باید حل کنیم. هیچ وقت نخواستم اینجا با کسی بحث کنم که مدام نقد می‌کنند گروه شما و جریان شما. تمام کسانی که ستاد من آمدند خودشان آمدند.

۲۰:۲۶ قالیباف: خنثی‌سازی تحریم‌ها را دنبال خواهیم کرد / نیازمند اجماع و وحدت هستیم

قالیباف درباره برنامه‌های خود برای تقویت پیوندهای اقتصادی با اولویت همسایگان، گفت: شهید سلیمانی باورش این بود که فرصت‌های ما در دل تهدیدات است و هر چقدر تهدیدها بزرگ باشد، فرصت‌ها هم بزرگ است.

وی بیان کرد: ما تعداد قابل توجهی و ده‌ها پرونده باز و نیمه باز داریم که بسته نشده ا اگر بسته نشده اجرا نشده و سال‌ها ادامه یافته است. اولویت اول ما این است که به این سمت برویم که پرونده بازی نداشته باشیم و آنها را پیگیری و حل و فصل کنیم و مهم‌ترین موضوعی که می‌تواند ما را در این موضوع موفق کند آن است که ما بتوانیم یک اجماع ایجاد کنیم و ما در سطح ملی نیازمند اجماع و وحدت هستیم لذا این مجموع ضرورت کار چه در داخل و چه خارج است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: سیاست داخلی ما امتداد سیاست خارجی است و برعکس و بر این اساس اجماع داخلی اهمیت زیادی دارد. ما هر توافقی را که در آن انتفاع اقتصادی داشته باشد، گام به گام و اقدام به اقدام انجام خواهیم داد و در حوزه داخلی هم به خنثی سازی تحریم‌ها را دنبال خواهیم کرد.

قالیباف ادامه داد: این روزها می‌بینیم که در ستاد پزشکیان و مشاوران وی نکاتی را مطرح می‌کنند که یک مقدار اظهار نگرانی داریم. پزشکیان حرف از وحدت می‌زند اما در گفته‌ها و میتینگ‌های وی کمتر به اجماع نظر و وحدت توجه می‌شود.

وی افزود: چه در برنامه تلویزیونی و میتینگ‌ها دیدم که این حرف‌ها را مطرح کردند و این‌ها باعث تنش مردم با مردم و مجموعه دستگاه‌ها و افراد با یکدیگر می‌شود، در حالی که ما برای رفع مشکلات نیاز به وحدت داریم. وقتی این بحث‌ها مطرح می‌شود، صدای مردم گم می‌شود و به حل مشکلات مردم توجه نمی‌شود.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری متذکر شد: درباره قانون اقدام راهبردی به صراحت مشاور پزشکیان گفت که قانون اقدام راهبردی مانع هرگونه کاری است، این در شرایطی است که مقام معظم رهبری فرمودند که این قانون مبنای کار ما است؛ این تضاد و دوگانه را چگونه می‌خواهیم دنبال کنیم؟

قالیباف اظهار کرد: اگر از همین الان این بحث‌ها مطرح شود، قطعاً برای آینده بهانه‌ای می‌شود که بگوییم نگذاشتند، همان طور که درباره واکسن هم گفتند نگذاشتند واکسن وارد شود. این حرف‌ها مردم را خسته می‌کند و کشور را از ریل خارج می‌کند و باعث می‌شود دهه ۹۰ تکرار می‌شود که دهه ۹۰ دهه خیلی تلخی بود.

وی تاکید کرد: قبل از اینکه بگوییم می‌خواهیم چه کار کنیم، همه ما باید به مردم قول دهیم که دغدغه همه ما حل مشکلات مردم با اولویت بحث‌های اقتصادی باشد و باید از ظرفیت‌ها استفاده کنیم. در اینجا هرچی از پزشکیان شنیدیم درباره وحدت و انسجام بود، اما در میدان و میتینگ‌های انتخاباتی وی برخلاف آن را شاهد هستیم.

۲۰:۱۸ آغاز مناظره

چهارمین مناظره انتخابات ۱۴۰۳ با موضوع سیاسی و با عنوان «ایران در جهان امروز» آغاز شد.

مناظره امشب با موضوع «ایران در جهان امروز» در بخش اول موضوع فرصت‌های و ظرفیت‌های سیاست خارجی پرداخته شد. طبق برنامه هفتم به استفاده از تمام امکانات و ظرفیت‌های سیاست خارجی در جهت تقویت رویکرد اقتصاد محور در سیاست خارجی و روابط منطقه‌ای و جهانی و کمک به الهام بخشی انقلاب اسلامی به جامعه مستضعفین جهان تاکید شده است. در این بخش از مناظره نامزدها راهکارهای خود را برای اجرایی شدن این موضوع ارائه خواهند کرد.

کارشناسان پرسیدند:

محسن پاکائین کارشناس مسائل بین‌الملل سوال کرد: برنامه‌های دولت شما برای بهره‌بندی از فرصت‌ها و مزایای توافق‌نامه‌های بلند مدت مطرح شده با کشورهایی نظیر چین و روسیه چیست؟

سید کاظم سجادپور رئیس پیشین مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه پرسید: چگونه می‌خواهید مسئله توازن و تعادل در سیاست خارجی را در عمل دنبال کنید؟

کامبیز میرکریمی عضو اتاق بازرگانی پرسید: پیمان موافقتنامه تجارت آزاد بین ایران و اتحادیه اوراسیا یک نمونه موفقی بود که به خوبی اجرا شد و نشان داد چقدر یک پیمان منطقه‌ای می‌تواند باعث جهش صادرات ایران، برنامه دولت شما برای تکرار این موافقتنامه با کشورهای دیگر و مناطق دیگر چیست؟

یحیی آل اسحاق رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق مطرح کرد: فرصتی در منطقه وجود دارد به این معنا که ۱۵ کشور همسایه ما حدود ۱۲۰۰ میلیارد دلار با یکدیگر تعامل دارند، سهم ما از این بازار همسایه با مزیت‌هایی که داریم چقدر است؟ برای استفاده از این فرصت که ضروری است چه برنامه‌هایی را دارید؟

محمدرضا رئوف شیبانی سفیر سابق ایران در روسیه پرسید: با توجه به موقعیت ویژه محور مقاومت و همزمان حرکت رو به جلو و رو به پیشرفت ریان‌های مقاومتی در منطقه و جهان و همچنین دستاوردهایی که محور مقاومت تاکنون به دست آورده در دفاع از مردم مظلوم و مسلمان منطقه، برنامه سیاسی دولت شما برای تثبیت و تقویت این دستاوردها چیست؟

۲۰:۱۱ پخش سرود ملی و تلاوت قرآن

بعد از استقرار ۶ نامزد انتخابات ریاست جمهوری سرود ملی کشور مان پخش و آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری قرائت شد.

۲۰:۰۳ ورود نامزدها به محل مناظره

نامزدهای چهار دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بعد از اقامه نماز برای برگزاری مناظره چهارم وارد استودیو محل مناظره شدند.

۱۹:۴۴ اقامه نماز جماعت

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با حضور در صدا و سیما و پیش از آغاز مناظره نماز جماعت را به صورت جماعت اقامه کردند.

در حال تکمیل…

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ