اپل احتمالاً تعداد نیروهای انسانی خط‌تولید آیفون را به‌شدت کاهش می‌دهد

اقتصاد ایران: ظاهراً اپل به‌دنبال خودکارسازی خط‌تولید گوشی آیفون است؛ ازاین‌رو، تعداد زیادی از نیروی‌ کار انسانی خود را از خط‌تولید گوشی‌هایش کنار خواهد گذاشت.

اپل در تلاش است تا بخش بیشتری از فرایند تولید آیفون را خودکار کند. گزارش The Information نشان می‌دهد که اپل به مدیران خود دستور داده است تا تعداد کارگران خطوط مونتاژ نهایی آیفون را در چند سال آینده تا ۵۰ درصد کاهش دهند.

دستورالعمل کاهش نیروی انسانی خط‌تولید گوشی آیفون را صبیح خان، معاون ارشد عملیات این شرکت، صادر کرده است. ظاهراً این تصمیم اندکی پس‌ از درگیری‌های خشونت‌آمیز بین کارگران تأسیسات مونتاژ آیفون و پلیس در خارج از کارخانه‌ی اصلی فاکسکان در نوامبر ۲۰۲۲ (آبان و آذر ۱۴۰۱) گرفته شده است.

اپل برای کاهش کل نیروی کار انسانی خود در خط‌تولید آیفون، پروژه‌های اتوماسیون زنجیره‌ی تأمین و تولید را به‌پیش می‌برد که قبلاً به‌دلیل هزینه‌های اولیه هنگفت راکد مانده بودند. ماشین‌آلات موردنیاز برای خودکارسازی تولید آیفون گاهی‌ اوقات می‌توانند سالانه صدها میلیون دلار هزینه داشته باشند. در برخی مواقع، اپل شرکای تولیدی خود را زیر فشار قرار داده است تا این سرمایه‌گذاری اولیه را انجام دهند.

بر‌اساس داده‌های منتشرشده‌، اپل تعداد کل کارکنانی که برای رعایت ساعات کار در تأسیسات شرکای تولیدی خود زیر نظر می‌گیرد، از ۱٫۶ میلیون نفر در سال ۲۰۲۲ به ۱٫۴ میلیون نفر در سال ۲۰۲۳ کاهش یافته‌اند. علاوه‌براین، بخش عمده‌ی مونتاژ نهایی آیفون ۱۵ به‌طور خودکار انجام می‌شود.

مقالات مرتبط:
  • اپل بالأخره RCS را به آیفون آورد؛‌ پایان جدال با گوگل بر سر حباب‌های سبز و آبی؟
  • چرا آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس به هوش مصنوعی اپل مجهز نمی‌شوند؟

پیتر تامپسون، معاون عملیات اپل، سال گذشته با همکاری نزدیک با شرکای تولیدی مانند فاکسکان و Luxshare و پگاترون، بخش‌هایی از مونتاژ آیفون را با موفقیت خودکار کردند. این موفقیت‌ها شامل ماشین‌هایی می‌شود که براکت‌های فلزی و بردهای انعطاف‌پذیر را بدون دخالت انسان روی قطعات نصب می‌کنند. تلاش‌ها و اقدامات مشابه به اپل و شرکای آن اجازه داده است تا موقعیت شغلی هزاران کارگر را در چین حذف کنند.

اپل ابتدا قصد داشت در فرایند تولید آیفون ۱۶، نصب دکمه‌ها و سایر قطعات این گوشی را خودکار کند؛ اما برنامه‌های شرکت مذکور به‌دلیل تعداد زیاد نقص لغو شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ