تولید بیش از ۵۶۱ میلیارد مترمکعب گاز در ‌پالایشگاه‌های پارس جنوبی

اقتصاد ایران: مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی از تولید، شیرین‌سازی و ارسال ۵۶۱ میلیارد مترمکعب گاز شیرین به خطوط سراسری از مرداد ۱۴۰۰ تا پایان خرداد ۱۴۰۳ در دوران فعالیت دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد باهوش، مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در تشریح عملکرد مجتمع گاز پارس جنوبی در بازه زمانی مرداد ۱۴۰۰ تا پایان خرداد ۱۴۰۳ گفت: تأمین تجهیزات و قطعات حیاتی در مجتمع گاز پارس جنوبی با تمرکز بر توان سازندگان داخلی در اولویت قرار گرفت، به‌طوری که این مجتمع بزرگ گازی کشور برای سومین بار پیاپی رتبه نخست در همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان را در سطح وزارت نفت به دست آورده است.

وی به عملکرد تولید مجتمع گاز پارس جنوبی در سه سال فعالیت دولت سیزدهم اشاره و اعلام کرد: متخصصان و کارکنان پرتلاش مجتمع گاز پارس جنوبی با استفاده از دانش و توان بومی، استفاده ۱۰۰ درصدی از کالاهای ایرانی توانستند از آغاز فعالیت دولت سیزدهم (مرداد ۱۴۰۰) تا پایان خرداد امسال بیش از ۵۶۱ میلیارد مترمکعب گاز تولید، شیرین‌سازی و به خطوط سراسری کشور ارسال کنند.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه بیان کرد: وضع پالایشگاه‌های سیزده‌گانه مجتمع گاز پارس جنوبی از منظر ایمنی و توجه به محیط زیست مناطق پیرامونی در شرایط بسیار مطلوبی است و یکی از اولویت‌های مهم این شرکت همواره ارتقای سطح ایمنی، بهبود موارد محیط زیستی و پیشگیری از حوادث و صیانت از تأسیسات و نیروی انسانی بوده است.

باهوش به تولید میعانات گازی این مجموعه در ۱۰۰۰ روز فعالیت دولت سیزدهم اشاره و تصریح کرد: از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تا پایان خرداد سال ۱۴۰۳ بیش از ۷۳۲ میلیون بشکه میعانات گازی در سراسر پالایشگاه‌های پارس جنوبی تولید شده و نقش بسیار مهمی در شکوفایی اقتصاد کشور داشته است.

وی با بیان اینکه داخلی‌سازی و بومی‌سازی قطعات و تجهیزات راهبردی پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی در سه سال اخیر یکی از شاخصه‌های افتخار بزرگترین مجتمع گاز کشور است، گفت: این مجتمع سابقه‌ای ارزشمند و بزرگ در فناوری و بومی‌سازی دارد و بر همین اساس وابستگی‌ها را به صورت کامل قطع و بر توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان، بار اولی‌ها و سازندگان ایرانی تمرکز کردیم.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی همچنین به تولید محصول گوگرد در سه سال فعالیت دولت سیزدهم اشاره کرد و یادآور شد: در این مدت بیش از یک میلیون ۸۶۰ هزار تن گوگرد دانه‌بندی‌شده مرغوب تولید شده است.

به گفته باهوش، در همین بازه زمانی فعالیت دولت سیزدهم، تولید بیش از ۹ میلیون و ۸۲۰ هزار تن پروپان، ۶ میلیون و ۹۵۰ هزار تن بوتان و ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تن اتان با موفقیت ثبت شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ