صدور سند تفکیکی دو دانشگاه و بیمارستان افضلی پور کرمان

اقتصاد ایران: مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان از صدور سند مالکیت تفکیکی و تغییر بهره برداری بیمارستان افضلی پور، دانشگاه شهید باهنر و دانشگاه علوم پزشکی کرمان و حل اختلاف پنج دهه ای بین دو دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری طبنا و به نقل از اداره کل ثبت اسناد استان کرمان؛ سید مهدی هاشمی ضمن بیان این خبر گفت: حدنگاری در پیشگیری از اختلافات ملکی میان اشخاص حقیقی و حقوقی نقش مؤثر و تعیین‌ کننده دارد و در این راستا برای صدور اسناد املاک دستگاه‌ ها آمادگی داریم و قراردادهایی به منظور نقشه‌ برداری رایگان اراضی دستگاه‌ ها منعقد نموده‌ ایم.

وی افزود: در دهه پنجاه، سند دانشگاه کرمان که به همت نیکوکار ارجمند مرحوم علیرضا افضلی‌ پور احداث شده بود، صادر گردید، اما در سالیان بعد دانشگاه علوم پزشکی کرمان و بیمارستان افضلی‌ پور نیز در محدوده زمین این دانشگاه (دانشگاه شهید باهنر فعلی) احداث شد.

عضو هیئت نظارت ثبت استان کرمان خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه پنج دهه از تاسیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این محل می‌ گذرد، به دلیل پاره‌ ای مسائل و اختلافات و عدم درخواست از سوی دستگاه‌ های بهره‌ بردار، صدور سند تفکیکی و مجزا بر زمین مانده بود.

هاشمی تصریح کرد: با توجه به دولتی بودن ملک و با هدف برداشتن هزینه از دوش نهادهای علمی، دو دستگاه ارشاد تا با بهره‌ گیری از قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، نسبت به مستندسازی و تغییر بهره‌ بردار اقدام کنند، که با صدور گواهی بند "د" موضوع ماده ۲۶ آیین‌ نامه اموال دولتی، نسبت به تغییر بهره‌ بردار و صدور سند مالکیت اقدام گردید.

وی در خاتمه بیان داشت: موضوع اصلی اختلاف ۵۰ ساله بین دانشگاه شهید باهنر و دانشگاه علوم پزشکی کرمان، محدوده هر کدام از دستگاه‌ ها بود، که با توجه به "قاعده حقوقی ید" بر اساس تصرفات و حصارکشی هر دستگاه، گواهی بند دال و متعاقب آن سند مالکیت تفکیکی بر اساس وضع موجود صادر و بدین ترتیب اختلاف مزبور مرتفع شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ