بیش از ۵۳هزار هکتار از دیمزارها به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافت

اقتصاد ایران: مجری طرح ملی گیاهان دارویی از تحقق برنامه‌های ابلاغی در طرح جهش تولید خبر داد و گفت: در این راستا بیش از ۵۳هزار و ۴۰۰هکتار از دیمزارها به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین زینلی، مشاور وزیر و مجری طرح ملی گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی، گفت: بر اساس بررسی آخرین آمار وضعیت جهش تولید گیاهان دارویی در دیمزارهای کشور، در حال حاضر بیش از ۵۳ هزار و ۴۰۰ هکتار از دیمزارهای کشور در قالب کلان طرح فوق به کشت گیاهان دارویی اختصاص یافته است که ابلاغی و تعهد دفتر گیاهان دارویی برای سال زراعی جاری ۵۲ هزار هکتار بوده است.

وی به انواع گیاهان دارویی کشت شده در این طرح پرداخت و اضافه کرد: در سطح کشور گیاهانی از قبیل گل گاوزبان، آنغوزه، آویشن، اسطوخودوس، اپونتیا، بابونه، باریجه، بالنگو، بزرک (دانه کتان)، خارمریم، خاکشیر، ختمی، رزماری، زنیان، زوفا، زیره، سماق، سیاه‌دانه، شیرین‌بیان، قدومه، موسیر، نسترن، کرفس کوهی، کنگر کوهی، گشنیز، گل‌محمدی و گلپر در دیمزارها کشت شده‌اند که این تولیدات گامی مهم در تحقق اهداف پیش‌بینی شده و توسعه صنعت گیاهان دارویی و زنجیره ارزش آن خواهد داشت.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در راستای حمایت از تولید و کاهش ریسک تولیدکنندگان، با هماهنگی‌های به عمل آمده و همکاری استان‌ها بیش از ۱۴ هزار هکتار از اراضی مذکور تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی قرار گرفته است.

مجری طرح ملی گیاهان دارویی به تسهیلات اعطایی و توسعه مکانیزاسیون گیاهان دارویی در این طرح نیز اشاره و اذعان کرد: اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه با نرخ بهره ۴ درصد از دیگر اولویت‌ها در این طرح است که تعداد بیش از ۵۰ فقره پرونده متقاضیان از تسهیلات برای تهیه ادوات مرتبط با گیاهان دارویی اعم از انواع دستگاه‌های خشک‌کن، بسته‌بندی، بوجاری و دستگاه تقطیر، به بانک‌های عامل معرفی شده است که پرونده‌های آنها در دست بررسی است.

زینلی در پایان گفت: تاکنون تعداد ۲۶ پرونده موفق به دریافت تسهیلات فوق شده‌اند که این امر می‌تواند نقش بسزایی در توسعه مکانیزاسیون در بخش گیاهان دارویی داشته باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ