اپل پیش‌ از شرکت‌های دیگر به نقض قانون پرحاشیه اتحادیه اروپا متهم شد

اقتصاد ایران: اپل اولین شرکتی است که به‌ نقض قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه‌ی اروپا متهم می‌شود و احتمالاً جریمه‌ای سنگین را پیش رو دارد.

اتحادیه‌ی اروپا اپل را به نقض قانون بازارهای دیجیتال (DMA) متهم کرد و این موضوع می‌تواند جریمه‌ی سنگینی برای غول فناوری آمریکایی به‌دنبال داشته باشد. طبق حکم اولیه‌ی اتحادیه‌ی اروپا، سیاست‌های «هدایتی» اپ استور، DMA را که به منظور تشویق رقابت وضع شده است، نقض می‌کند.

کمیسیون اروپا تحقیقات جدیدی را در مورد حمایت اپل از فروشگاه‌های اپلیکیشن جایگزین iOS در اروپا، از جمله کارمزد CTF که از توسعه‌دهندگان دریافت می‌کند، آغاز کرده است.

طبق قانون بازارهای دیجیتال، اپل و سایر شرکت‌هایی که به‌عنوان «دربان» شناسایی شده‌اند، باید امکاناتی مانند بارگیری جانبی اپلیکیشن‌ها (سایدلود) را برای کاربران اتحادیه‌ی اروپا فراهم کنند. آلفابت، آمازون، اپل، بایت‌دنس، متا و مایکروسافت ۶ شرکت دربان محسوب می‌شوند و همگی ملزم به رعایت کامل قوانین هستند.

به‌گفته‌ی مارگارت وستاگر (رئیس واحد ضدانحصار اتحادیه‌ی اروپا)، اپل می‌تواند با اصلاح الگوی تجاری خود و رفع نگرانی‌‌های مطرح‌شده از جریمه‌شدن جلوگیری کند. اتحادیه‌ی اروپا تا مارس ۲۰۲۵ (اسفند ۱۴۰۳ و فروردین ۱۴۰۴) رأی نهایی خود را در مورد اقدامات اپل صادر خواهد کرد.

وستاگر می‌گوید: ««ما بر این باوریم که با شرایط فعلی، توسعه‌دهندگان نمی‌توانند آزادانه با کاربران نهایی خود ارتباط برقرار کنند. این وظیفه‌ی اپل است که مشخص کند چگونه با قانون بازارهای دیجیتال مطابقت پیدا می‌کند. من قرار نیست به این شرکت دستور بدهم که چه کاری انجام دهد.»

مقالات مرتبط
  • اروپا از «مشکلات جدی» اپل برای سازگاری با قوانین جدید می‌گوید
  • فشار اروپا غول‌های فناوری را وادار به اعمال چه تغییراتی کرده است؟

اپل می‌گوید که پس از دریافت بازخورد توسعه‌دهندگان و کمیسیون اروپا، در چند ماه گذشته تغییرات زیادی را برای مطابقت با قانون بازارهای دیجیتال اعمال کرده است.

اپل پیش از این در پرونده‌ای که مربوط به قبل از اجرای DMA است، به‌دلیل سیاست‌های تجاری‌اش در خصوص اپ استور، توسط اتحادیه‌ی اروپا ۱٫۸۴ میلیارد یورو (حدود ۲ میلیارد دلار) جریمه شده بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ