درخواست یک جمهوری خواه از بایدن برای انجام تست اعتیاد

اقتصاد ایران: یک نماینده جمهوری خواه آمریکایی قصد دارد از جو بایدن بخواهد تا پیش از مناظره انتخاباتی، تست اعتیاد انجام دهد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رانی جکسون نماینده جمهوری خواه ایالت تگزاس، اظهار کرد که نامه‌ای را به جو بایدن رئیس جمهور کشور ارسال می کند و در آن از بایدن می خواهد تا پیش و پس از مناظره روز پنج شنبه در برابر ترامپ، تست اعتیاد انجام دهد.

جکسون که پیشتر به عنوان پزشک و مشاور پزشکی کاخ سفید در دوران ریاست جمهوری ترامپ خدمت می کرده است، در مصاحبه ای با شبکه فاکس نیوز بدون ارایه مدرکی اظهار کرد جو بایدن داروهای تقویت کننده عملکرد بدنی مصرف می کند.

وی تصریح کرد من حالا می خواهم از رئیس جمهور بایدن از طرف میلیون ها آمریکایی نگران درخواست کنم که وی پیش و پس از مناظره انتخاباتی که قرار است روز پنج شنبه برگزار شود، تست اعتیاد به ویژه آزمایش مصرف داروهای تقویت کننده عملکرد بدنی انجام دهد.

جکسون ابراز کرد این درخواست به این دلیل است که ما شاهد آن هستیم که اخیرا بایدن در سخنرانی سالانه خود در کنگره، شبیه هیچ یک از روزهایی نبود که در 3 سال و نیم گذشته در کاخ سفید حضور داشت.

وی اظهار کرد در واقع هیچ راهی برای توضیح این موضوع به جز اینکه او چیزی مصرف کرده و به او دارویی داده شده است، وجود ندارد.

این در حالی است که عملکرد بایدن در سخنرانی سالانه وضعیت کشور در کنگره، مورد تشویق دموکرات ها قرار گرفت و هوادارانش اظهار کردند که رئیس جمهور بسیار سرحال و پرانرژی به نظر می رسد در حالی که از سن بالای رئیس جمهور ابراز نگرانی کردند.

جکسون خاطرنشان کرد وی پیشتر 5 نامه به کاخ سفید فرستاده و درخواست کرده که بایدن یک تست شناختی مشابه آنچه که برای ترامپ در دوران ریاست جمهوری اش انجام داده، انجام دهد. هدف از این آزمایش، که ترامپ بارها گفته که در آن پیروز شده، تشخیص علایم آلزایمر و دیگر بیماری های شناختی است.

این نماینده کنگره بار دیگر بدون ارایه مدارکی تاکید کرد که بایدن هفته جاری در نشست کمپ دیوید نیز تحت تاثیر دارو بوده است.

گزارش ها حاکی از آن است که بایدن به همراه مشاورانش، چندین روز است که در کمپ دیوید گردهم آمده و در تلاش برای آماده سازی وی برای مناظره با ترامپ هستند.

ترامپ نیز در هفته های اخیر مجموعه نشست هایی را با مشاوران و سناتورهای آمریکایی در عمارت شخصی اش در فلوریدا و جاهای دیگر برگزار کرده تا نقطه نظرات متفاوت سیاسی را که او دوست دارد در جریان مناظره مطرح کند، بررسی کنند.

قرار است نخستین مناظره انتخاباتی بین بایدن و ترامپ، ساعت 9 شب پنج شنبه 27 ژوئن (7 تیرماه) در شهر آتلانتا به میزبانی شبکهسی‌ان‌ان برگزار شود که نخستین مناظره ریاست جمهوری در تاریخ مدرن آمریکا و رویدادی مهم برای هر دو نامزد محسوب می شود.

جکسون افزود: مشاوران بایدن باید به او کمک کنند تا بهتر فکر کند. آنها باید به او چیزی بدهند تا او را هشیار و بیدار نگه دارند. و ما شاهد هستیم که او پریشان است. ما همیشه این موضوع را می بینیم. این نشانه ای عادی از بحرانی شناختی است که به نظر می رسد او از آنها رنج می برد.

این در حالی است که جکسون در دوران خدمتش در کاخ سفید به دلیل اغراق نمایی در سلامتی ترامپ به دلایل سیاسی، همواره در معرض اتهام بوده است. این در حالی است که ترامپ بزرگترین حامی جکسون در انتخابات کنگره در سال 2020 بوده است.

در همین حال، اندرو بیتس سخنگوی کاخ سفید، ضمن رد ادعاهای جکسون درباره سلامتی بایدن به اظهارات قبلی وی در گفتگو با نشریه پولیتیکو در ماه گذشته اشاره و اظهار کرد گفته می شود مقامات جمهوری خواه، نمی توانند اعلام کنند که چقدر از عملکرد بایدن در سخنرانی سالانه وضعیت کشور در کنگره ترسیده اند.

این در حالی است که جدیدترین نظرسنجی توسط رویترز/مرکز ایپسوس نشان می‌دهد که 41 درصد از رأی‌دهندگان در صورتی که انتخابات همین امروز برگزار شود به ترام‍پ رأی خواهند داد و 39 درصد گفته‌اند که بایدن گزینه مدنظر آنها خواهد بود. و در حالی که 5 ماه تا انتخابات ماه نوامبر باقی مانده، بخش قابل توجهی از رای دهندگان هنوز هیچ تصمیمی درباره نامزد مورد نظر خود نگرفته اند. بخشی که می توانند تاثیر قابل توجهی بر نتایج انتخابات داشته باشند.

در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 (15 آبان ماه) برگزار می شود.

انتهای پیام/          

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ