از هر ۱۰ کودک در غزه ۹ کودک از سوء تغذیه رنج می‌برد

اقتصاد ایران: نهادهای بین‌المللی هشدار می‌دهند کودکان غزه حتی اگر از جنگ کنونی جان سالم به در ببرند، به دلیل پیامدهای وحشتناک قحطی و بیماری، دچار اختلال شدید در رشد می‌شوند که همراه با آسیب‌های دائمی است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که بسیاری از نهادهای بین‌المللی، جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه غزه را جنگ با کودکان می‌نامند و هشدارهای زیادی درباره پیامدهای فاجعه بار جنگ گرسنگی دشمن اشغالگر علیه کودکان غزه مطرح شده است، کارشناسان بین‌المللی در امور تغذیه اعلام کردند: کودکان غزه که از قحطی رنج می‌برند، حتی اگر زنده هم بمانند، سوء تغذیه شدید می‌تواند منجر به آسیب دائمی برای آنها شود.

کودکان غزه دوبار می‌میرند

کارشناسان تغذیه در امور امنیت غذایی امروز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: همه مردم نوار غزه به اقدامات فوری برای مبارزه با جنگ گرسنگی نیاز دارند و بیش از یک میلیون نفر در این منطقه از سوء تغذیه شدید یعنی گرسنگی رنج می‌برند.

«آشیما گارگ» مشاور تغذیه منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) در این زمینه اعلام کرد: مغز کودک در دو سال اول زندگی خود سریع‌ترین رشد را دارد و باید مواد مغذی کافی دریافت کند. بنابراین کودکان نوار غزه که گرسنه مانده‌اند، حتی اگر جان سالم به در ببرند با اختلال زیادی در روند رشد خود مواجه می‌شوند و سیستم ایمنی بدن آنها به شدت ضعیف خواهد بود.

وی افزود: اگر کودکان غزه زنده هم بمانند، بدن آنها در دوران کودکی و یا بعد از آن ممکن است به خوبی رشد نکند.

ابتلای بیش از یک میلیون کودک غزه به بیماری‌های خطرناک

یونیسف نیز با صدور بیانیه‌ای در همین زمینه درباره بحران گرسنگی و شیوع انواع بیماری‌ها در میان کودکان غزه هشدار داده و تاکید کرد: کودکان غزه حتی اگر بر اثر گلوله و بمباران نمیرند، به خاطر بیماری و گرسنگی جان خود را از دست می‌دهند.

یونیسف با اشاره به شیوع بیماری‌ها و اپیدمی‌های خطرناک در نتیجه سرریز شدن فاضلاب در خیابان‌ها و کمبود آب آشامیدنی به ویژه با شروع تابستان و افزایش دما اعلام کرد بیش از یک میلیون کودک در غزه از بیماری‌های تنفسی و پوستی رنج می‌برند. از 7 اکتبر گذشته بیش از 860 هزار کودک به بیماری‌های تنفسی، 400 هزار کودک به بیماری‌های روده‌ای و بیش از 10 هزار کودک هم به بیماری‌های پوستی مبتلا شده‌اند.

این سازمان درباره عواقب مرگبار ناشی از ادامه ممانعت نیروهای اشغالگر از ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه هشدار داده و تاکید کرد: باید یک اقدام جدی جهانی برای مبارزه با گرسنگی در غزه انجام شود.

بر اساس گزارش صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف)، از هر 10 کودک در غزه 9 کودک از سوء تغذیه شدید رنج می‌برد. علاوه بر آن جنایت‌هایی که ارتش رژیم صهیونیستی علیه کودکان در نوار غزه مرتکب شده، قابل وصف نیست و این کودکان از آسیب‌های جسمی و روانی شدید در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی رنج می‌برند.

همچنین آژانس‌های سازمان ملل هشدار دادند که اگر اقدامات بشردوستانه و تلاش‌های بین‌المللی برای رسیدگی به وضعیت قحطی در غزه انجام نشود، تا اکتبر آینده شاهد یک فاجعه غذایی در این منطقه خواهیم بود که جان صدها هزار نفر را تهدید می‌کند.

آمار وزارت بهداشت فلسطین در غزه حاکی از آن است که از ابتدای تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون طبق آمار رسمی که در بیمارستان‌ها ثبت شده نزدیک به 40 کودک بر اثر سوء تغذیه جان خود را از دست داده‌اند. علاوه بر آن شمار زیادی از کودکان هم بر اثر گرسنگی جان باختند که آمار آنها ثبت نشده است؛ زیرا خانواده‌های این کودکان به دلیل محاصره و بمباران‌های شدید دشمن علیه مناطق مختلف غزه قادر به انتقال کودکان خود به بیمارستان‌ها نبوده‌اند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ