سهم بانوان باید در مدیریت کشور مشخص شود

اقتصاد ایران: بندرعباس- معاون امور بانوان مجمع مشورتی نظام مسائل کشور در بیان انتظارات جامعه زنان از رییس جمهور آینده گفت: بانوان انتظار دارند سهم‌شان در مدیریت کشور مشخص شود.

فرزانه شکوری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: امروز اهمیت انتخابات بر هیچکس پوشیده نیست از این رو همه ما وظیفه داریم سهم خود را در جشن بزرگ انتخابات ایفا کنیم تا به واسطه آن انتظار حل مشکلات کشور را هم داشته باشیم.

وی افزود: این روزها حرف‌های زیادی در سطح جامعه زده می‌شود و هر کسی تمایل دارد تا بتواند نظر مردم را نسبت به نامزد مورد اقبال خود تغییر دهد اما آنچه که مهم است دو چیز است نخست اینکه فردی که بر می‌گزینیم برای اداره کشور برنامه و در گام بعدی نیز این فرد قد و قامت اجرای آن برنامه‌ها را هم داشته باشد.

رئیس جمهور باید با نظام مسائل کشور آشنا باشد

معاون امور بانوان مجمع مشورتی نظام مسائل کشور تصریح کرد: معتقدم کسی که می‌خواهد در قامت رئیس جمهور ایفای نقش کند باید از نظام مسائل کشور آگاه باشد، مسائل کشور یک شبه به وجود نیامده‌اند که به محض بر کرسی نشستن رئیس جمهور جدید حل و فصل شود از این رو رئیس جمهور هم باید توان حل مسئله را داشته باشد و هم بتواند در معادلات و نامعادلات ورود جدی پیدا کند وگرنه بسیار سفر باید تا پخته شود خامی.

ریاست جمهوری عرصه آزمون و خطا و کسب تجربه نیست

شکوری تاکید کرد: ریاست جمهوری محل آزمون و خطا و کسب تجربه نیست بلکه این عرصه محلی است که باید توان علمی و عملی با هم تلفیق شوند؛ نتایج در این عرصه بسیار مهم هستند و مردم فقط از رئیس جمهور خود انتظار نتیجه مثبت دارند.

وی خاطرنشان‌کرد: امروز نیمی از جامعه ما را بانوان و دختران تشکیل می‌دهند این قشر بزرگ و فهیم تأثیر بسزایی در نتیجه انتخابات خواهند داشت از این رو انتظار جامعه زنان از تک تک نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این است که برنامه واضح و مشخص خود را برای حوزه زنان تبیین کنند.

رئیس جمهور باید ضمانت اجرای قانون‌های بر زمین مانده باشد

شکوری عنوان کرد: امروز زن در عرصه‌های مختلف میدان‌دار است اما نقش‌های مختلفی که یک زن در یک برهه زمانی مجبور است به خود بگیرد گاهاً کار را برای او سخت می‌کند رئیس جمهور باید بتواند برای افزایش سطح رفاه زنان، اجرای قانون‌های بر زمین مانده و تحقق مطالبات جامعه زنان ضمانت اجرایی باشد و در راستای اعتلای جامعه بزرگ زنان گام بردارد.

سهم بانوان در مدیریت کشور مشخص شود

معاون امور بانوان مجمع مشورتی نظام مسائل کشور تاکید کرد: امروز جامعه زنان انتظار دارند سهم‌شان در مدیریت کشور مشخص شود، زنان ایرانی توانمندی خود را در تمام عرصه‌ها نشان داده‌اند اما متأسفانه گاهاً عالی‌ترین مقامی که به یک زن در دولت‌ها داده می‌شود در حد معاونت امور بانوان و خانواده است؛ ما انتظار داریم توازن در این حوزه برقرار شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ