انتخاب چهاردهم بر مدار عقلانیت در اردبیل

اقتصاد ایران: اردبیل- انتخابات چهاردهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی در اردبیل کلید خورده که کارزار انتخابات در اردبیل به میدان شایسته گزینی و انتخاب بر مدار عقلانیت استوار شده است.

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها؛ عادله جوادزاده – کارزار رقابتی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در اردبیل از دو هفته قبل آغاز شده و این بار نیز سلایق سیاسی متعدد با اندیشه‌های متنوع بازار انتخابات را داغ کرده اند.

امروز در هر خیابان و معبری فضای گرم و پرشور حضور و مشارکت مردم در ستادهای انتخاباتی را شاهدیم که تاکید همه این مردم که با مطالعه و نگرش عمیق به فضای موجود کشور در ستادها حضور دارند انتخاب بر مدار و محور عقلانیت و سپردن کار کشور به کاردان است.

حضور میدانی خبرنگار مهر، در ستادهای این کاندیداها که اغلب مملو از جمعیت است، حاکی از حضور و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی است که برخلاف تبلیغات کور رسانه‌های آن سوی آب، مردم کشور این بار نیز با حضور در کارزار انتخاباتی خودشان سرنوشت خود را تعیین کرده و اجازه دخالت هیچ گروه، جناح و حزبی را در امور اصلی کشور نخواهند داد.

انتخاب چهاردهم بر مدار عقلانیت در اردبیل

انتخابات قلب تپنده توسعه در کشور است

مریم – ر یکی از شهروندان اردبیلی حاضر در ستاد انتخاباتی نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به خبرنگار مهر، گفت: کشور ما در مسیر توسعه با فرازونشیب های متعددی روبرو شده و گرچه در کشور اختلاف سلیقه‌داریم اما بر سر مصالح پیشرفت کشور با هیچ گروه و دسته‌ای معامله نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه انتخابات قلب تپنده توسعه در کشور است، خاطرنشان کرد: امروز مردم شهر ما همگی با عقل و درایت در این ستادها حاضر شده و همگی با نیت پیشرفت و توسعه کشور که قلب تپنده آن انتخابات است در پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شویم.

این شهروند اردبیلی اقدام صداوسیما را در برگزاری مرتب و بی طرفانه مناظرات بین نمایندگان مناسب ارزیابی کرد و گفت: در این مناظرات مردم بیشتر با افکار و عقاید نامزدها آشنا شده و زمینه برای انتخاب اصلح فراهم می‌شود.

حفظ آبروی کاندیداها خط قرمز ماست

در کنار انتخاب اصلح که تاکید مقام معظم رهبری نیز هست، مردم و کاندیداها باید مراقبت رفتارهای تبلیغاتی خود باشند که در این بین دادستان عمومی و انقلاب اردبیل به خبرنگار مهر، گفت: حفظ آبروی افراد خط قرمز ما در مجموعه قضائی است و در این موضوع کوتاه نمی آئیم.

جلال آفاقی اظهار کرد: رسانه‌ها باید در افزایش مشارکت مردم و رقابتی شدن صحنه انتخابات ریاست جمهوری تلاش کرده و امنیت و آرامش را به جامعه تزریق کنند.

وی پرهیز از انتشار اخبار غیرواقعی و حاشیه ساز را به اصحاب رسانه یادآور شد و خاطرنشان کرد: اخباری باید منتشر شود که اعتماد مردم را به نظام و حاکمیت بالا برده و زمینه امید و نشاط را فراهم کند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل افزود: به دور از گرایش‌های سیاسی و حزبی رسانه‌ها باید مصالح عمومی را در نظر گرفته و با پرهیز از دامن زدن به مسائل قومیتی و یا طایفه‌ای پایبند به اصل وحدت و همگرایی ملی باشند.

آفاقی گفت: انتشار اخبار از طریق رسانه‌های قانونی و مجوزدار باید به نفع مردم و نظام باشد و اگر مطالبه گری نیز انجام می‌شود در همین راستا انجام شده و نتایج و خروجی مثبتی را شاهد باشیم.

وی با قدردانی از فعالیت خوب و منظم خبرگزاری‌ها در انتشار اخبار امیدآفرین و قابل وثوق بیان کرد: در انتخابات گذشته عملکرد مناسبی را از سوی رسانه‌های استان به ویژه انتشار اخبار سریع، به موقع و کیفی شاهد بودیم.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل از شکل گیری شعبه ویژه رسیدگی به جرایم انتخاباتی در محاکم قضائی و دادسراها خبر داد و تصریح کرد: هر کس مرتکب تخلفات انتخاباتی شود در حوزه رسانه‌ها و فضای مجازی در این شعب مورد رسیدگی و بررسی قرار می‌گیرد.

آفاقی جلوگیری از تخریب فضای شهری و ممانعت از انتشار اخبار علیه نامزدها را به رسانه‌ها یادآور شد و بیان کرد: حفظ آبروی افراد خط قرمز ماست و اصحاب رسانه حق انتشار اخبار واهی و بی پایه و اساس را ندارند.

وی اظهار کرد: مسئولان حق استفاده از اموال دولتی و عمومی را به نفع نامزد خاص ندارند و باید چهار راهبرد مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت انتخاباتی مورد توجه قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل در پایان به منتشرکنندگان نظرسنجی‌های واهی توصیه کرد؛ از این شبهه افکنی ها به نفع و یا علیه کاندیدایی پرهیز کنند.

رئیس جمهوری در تراز پیشرفت کشور برگزینیم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مقام معظم رهبری کلیدواژه «به قله نزدیک می شویم» را مطرح کردند و باید رئیس جمهوری در همین تراز برگزینیم.

رضا قاسمیان خاطرنشان کرد: رسانه‌ها در تبیین و تشریح شرایط حساس کشور در آستانه انتخابات نقش مهمی دارند و باید این انتخابات خروجی مناسب و باکیفیت رئیس جمهوری در تراز انقلاب اسلامی داشته باشد.

وی نقش رسانه‌ها را در حرکت دادن و جهت دهی به حضور مردم در پای صندوق‌های رأی بسیار مهم و حساس دانست و خاطرنشان کرد: باید به وظیفه رسانه‌ای خود به نحوی عمل کنیم تا افراد دچار تردید برای حضور در انتخابات صندوق‌های رأی حاضر شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل بی تفاوتی را در این عرصه همراه با خسران و ضرور و زیان دانست و افزود: همه وظیفه داریم برای افزایش مشارکت مردم که خود امنیت ساز و انسجام بخش است کمک کنیم.

قاسمیان گفت: باید نهم تیرماه رئیس جمهوری را انتخاب کنیم کهح آبرو و عزت این ملت را حفظ کرده و در راستای حفظ منافع ملی حرکت کنیم.

وی ادامه داد: بدون توهین و اهانت باید فضای تبلیغات انتخاباتی فضای همدلی باشد تا براساس گفتمان اصلی بتوانیم رئیس جمهوری شایسته انتخاب کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل مساله اصلی کشور را بهبود معیشت اقتصاد مقابله با فساد و کارآمدی اعلام کرد و گفت: نباید با طرح مسائل حاشیه‌ای و رفتارهای دوقطبی نظیر بی حجابی و یا بدحجابی و فیلترینگ و یا عدم فیلترینگ به مسائل و موضوعات حاشیه‌ای دامن بزنیم.

قاسمیان بیان کرد: دشمن تلاش می‌کند تا ۶ کاندیدا را به دوقطبی درون و خارج از نظام تقسیم کند که باید ملت مراقب این حرکت دشمن باشند و بدانند که هیچ کاندیدایی خارج از نظام نیست بلکه همه در چارچوب نظام حرکت می‌کنند.

وی ضرورت تبیین عملکرد دولت سیزدهم را از سوی رسانه‌ها یادآور شد و بیان کرد: نباید تلاش رئیس جمهور صادق و خدمتگزار بی منت مورد غفلت قرار گیرد بلکه بهتر است عملکرد داخلی و خارجی دولت سیزدهم به ویژه مجاهدت در خنثی کردن تحریم‌ها و حفظ استقلال کشور مورد توجه قرار گیرد.

انتخاب چهاردهم بر مدار عقلانیت در اردبیل

نقش بی بدیل رسانه ملی در انتخابات ریاست جمهوری

مدیرکل صداوسیمای اردبیل در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: صداوسیما به عنوان رکن چهارم دموکراسی، در افزایش سطح آگاهی جامعه و تشویق حضور مردم در پای صندوق‌های رأی برای انتخاب فرد اصلح نقش بی بدیل و انکارناپذیری داشته و دارد.

سیدمحسن لطیفی بیان کرد: انتخابات در کشوری مثل ایران که دارای حکومت مردم سالاری دینی است، نقش اساسی در رشد و توسعه و تحولات داشته برای همین در میان مردم و حکومت در میهن اسلامی همیشه از جایگاه والایی برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: این امر مزیت‌های مهمی همچون مؤثر بودن در تعیین سرنوشت، تأثیر بر افزایش شور و شعف، ایجاد نا امیدی، بازدارندگی و سرافکندگی دشمنان در رسیدن به اهداف شوم و پلیدشان دارد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز اردبیل گفت: برای تقویت نگرش و رفتار مردم نسبت به انتخابات و افزایش همیشگی میزان مشارکت، استفاده از مولفه‌هایی در چارچوب سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ضروری می‌کند.

لطیفی تصریح کرد: یکی از ابزارهایی که تمام چارچوب‌های فوق را در برگرفته و به طور مستقیم و غیرمستقیم، ضمنی و آشکار و… انتخابات را تحت تأثیر قرار داده و در افزایش و کاهش میزان مشارکت نقش بسیار زیادی ایفا می‌کند، رسانه‌هاست.

وی ادامه داد: رسانه‌ها می‌توانند با تقویت یا تضعیف ذهن مردم در رأی دادن یا ندادن مؤثر هستند. در این میان رادیو و تلویزیون نقش به مراتب حساس و مهمتری دارد.

مدیرکل صداوسیمای مرکز اردبیل تصریح کرد: صداوسیما به عنوان رکن چهارم دموکراسی در افزایش سطح آگاهی جامعه و تشویق حضور مردم در پای صندوق‌های رأی به منظور انتخاب فرد اصلح نقش بی بدیل و انکارناپذیری داشته و به نظر بسیاری از کارشناسان و فعالان سیاسی، رسانه‌ها خصوصاً رادیو و تلویزیون در بخش اطلاع رسانی و آگاهی دادن به افکار عمومی و همچنین در شناخت، داوری و انتخاب نامزد اصلح نسبت به وعده و وعیدهای انتخاباتی و ارائه برنامه‌های خود به مردم نقشی مهم، کلیدی و اساسی دارد.

انتخاب چهاردهم بر مدار عقلانیت در اردبیل

عاشقان وطن ۸ تیر حماسه خلق می‌کنند

رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان در استان اردبیل گفت: عاشقان وطن و دلدادگان ایران هشتم تیرماه حماسه‌ای دیگر در تاریخ عزتمند انقلاب اسلامی رقم خواهند زد.

جواد زنجانی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: آیت الله رئیسی در سنگر خدمت رسانی صداقت و مجاهدت شبانه روزی را در بهترین شکل به نمایش گذاشت و قطعاً رئیس جمهور اینده نیز باید راه این شهید گرانقدر و مجاهد را ادامه دهد.

وی به عرصه حساس انتخابات و ضرورت مشارکت مردم اشاره و خاطرنشان کرد: در این عرصه دیگر جایی برای قهر مردم و یا دعواهای سیاسی نیست بلکه ضرورت دارد کاندیداها به دور از فضای تخریبی به افزایش مشارکت مردم در پای صندوق‌های رأی کمک کرده و وحدت ملی و تقویت ارکان نظام را مدنظر قرار دهند.

رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان در استان اردبیل افزود: کاندیدای اصلح حلقه اتصال حاکمیت با ملت خواهد بود و در این شرایط حساس فضای خوبی برای آشتی ملی فراهم شده تا نسبت به انتخابات اخیر بتوان به افزایش حضور و مشارکت مردم کمک کرد.

زنجانی بیان کرد: کاندیدای اصلاح طلبان نیز در عرصه انتخابات به پرشور شدن فضای رقابت کمک کرده و تلاش می‌کند تا با بیان نقاط ضعف و کاستی و قوت گره از مشکلات مردم باز شده و کشورمان در بالاترین سطح توسعه و پیشرفت قرار گیرد.

وی ادامه داد: برخلاف تبلیغات دشمنان که از هم اکنون بر طبل توخالی یاس و ناامیدی مردم می‌کوبند تحولات انتخاباتی نشان می‌دهد که در ۸ تیر زمینه برای برگزاری جشن سیاسی عظیم فراهم شده و مردم باردیگر در پای صندوق‌های رأی ثابت خواهند کرد که دلبسته نظام، خط ولایت و خدمت به مردم هستند.

رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان در استان اردبیل اضافه کرد: انتظار می‌رود رئیس جمهوری انتخاب شود که مسلط به شرایط کشور در تعامل با دنیا، تلاش برای تنش زدایی، تقویت حکمرانی عقلانی با اولویت حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را فصل الخطاب خود قرار دهد.

انتخابات ۸ تیر قدرت ملی و انسجام داخلی را تحکیم می بخشد

رئیس جبهه ائتلاف نیروهای انقلاب استان اردبیل گفت: انتخابات ۸ تیر زمینه ساز اعتلای قدرت ملی و انسجام داخلی بوده و این مبانی را تحکیم می بخشد.

حجت الاسلام غلامرضا صبری در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: انقلاب اسلامی در حساس‌ترین مقطع فضای برگزاری انتخابات زودهنگام را بعد از شهادت آیت الله رئیسی فراهم کرد که خود این انتخابات نیز از برکات شهدای خدمت است.

وی خاطرنشان کرد: همه جریان‌ها و سلایق سیاسی و حزبی در این انتخابات حاضر شدند تا بسیج همگانی را برای حضور در عرصه انتخابات فراهم کرده و به شکل گیری جشن ملی در ۹ تیر کمک کنند.

رئیس جبهه ائتلاف نیروهای انقلاب اردبیل گفت: با بیان دیدگاه‌های کاندیداها و استفاده از ظرفیت رسانه ملی و فضای مجازی مردم به راحتی می‌توانند در مورد نامزدهای کارآمد و توانمند تشخیص صحیحی را انجام داده و رئیس جمهوری در شأن کشور و ملت ایران برگزینند.

حجت الاسلام صبری بیان کرد: در هفته پیش رو فضای انتخابات کشور و استان اردبیل گرم‌تر و پرشورتر خواهد شد و در نهایت مردم استان اردبیل نیز در این صحنه به کاندیدای اصلح که دارای ویژگی‌های خدمت رسانی مجاهدانه، مخلصانه و بی منت هستند رأی خواهند داد.

وی افزود: حضور مردم در پای صندوق‌های رأی و افزایش مشارکت مردم در این شرایط حساس کشور را از تهدیدها و برخی طمع‌های دشمن دور نگه داشته و فضای خوبی را برای انتخاب یک رئیس جمهور کارآمد با برجستگی‌های پایبندی به ارزش‌های انقلاب اسلامی فراهم می‌آورد.

رسانه‌ها پیشتاز ترغیب مردم به انتخابات سالم

به گزارش خبرنگار مهر، با نزدیک شدن به هشتم تیر روز تعیین سرنوشت ملت ایران فعالیت‌های رسانه‌ای و فضای مجازی در اردبیل رنگ و بوی متفاوتی به خود گرفته و به نظر می‌رسد در ایامی که کمتر از یک هفته تا زمان رأی گیری انتخابات در هشتم تیرماه باقی مانده و تبلیغات رسمی داوطلبان جریان دارد، فضای سیاسی و رسانه‌ای استان تحت‌الشعاع این انتخابات قرار گرفته است و هر کدام از داوطلبان با روش‌های گوناگون در حال تبلیغ خود هستند.

رصد شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های معتبر و خبرگزاری‌های اردبیل نشان می‌دهد که بار اصلی تبلیغات و فضاسازی انتخاباتی بر دوش این رسانه‌های برخط است و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی یکه تاز روش‌های تبلیغات نامزدها در کارزار انتخابات ریاست جمهوری است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ