اجلاسیه بین‌المللی شهدای مدافع حرم و مقاومت برگزار می‌شود

اقتصاد ایران: بزرگ‌ترین اجتماع خانواده معظم شهدای مدافع حرم با عنوان «اجلاسیه کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت»، شنبه ۹ تیر ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بزرگ‌ترین اجتماع خانواده معظم شهدای مدافع حرم با عنوان «اجلاسیه کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت»، شنبه 9 تیر ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

به گفته حجت‌الاسلام علی شیرازی مسئول ستاد بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت، علاوه بر خانواده شهدای مدافع حرم ایرانی، خانواده‌های شهدای مدافع حرم از 7 کشور سوریه، عراق، لبنان، پاکستان، یمن، فلسطین و افعانستان نیز در این اجلاسیه حضور خواهند داشت.

شیرازی در نشست خبری که در حوزه هنری برگزار شد تأکید کرد: قرار بود زمان برگزاری اجلاسیه، حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس، شهید پورجعفری و شهید حاج‌رحیمی به عنوان عضو ستاد کنگره حضور داشته باشند و حتی سخنران اصلی هم آیت‌الله رئیسی انتخاب شده بود؛ ولی همه این عزیزان به شهادت رسیدند.در این نشست خبری همچنین از 3 فراخوان کنگره با موضوعات شعر، عکاسی و هنرهای تجسمی رونمایی شد.

محمدرضا هراتی دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت، درباره این فراخوان‌ها گفت: علت انتخاب این 3 حوزه این بود که اولاً نیاز به زیرساخت و سخت‌افزار ندارند و در ثانی هنرهای اصیل ایرانی هستند.هراتی یادآور شد: ما در کشور عزیزمان ایران بیش از 500 شهید مدافع حرم داریم که طبق برآورد اولیه، برای حدود 300 نفر از این عزیزان، محتوای فرهنگی و هنری از قبیل شعر، کتاب، طراح گرافیکی و ... تولید شده است. هدف ما این است که برای همه شهدای عزیز مدافع حرم ایرانی و غیرایرانی، حداقل یک اثر هنری داشته باشیم.

وی ادامه داد: جشنواره عکاسی با موضوع عکس از شهدای مدافع حرم، صحنه‌های حماسی و خاطره‌انگیز از شهدا و عکاسی جنگ در 2 بخش آماتور و حرفه‌ای انجام خواهد شد.

جشنواره هنرهای تجسمی هم با موضوع خلق آثار با نام و چهره شهدای مدافع حرم در قالب نقاشی، طراحی چهره، نقاشی خط و خوشنویسی ویژه تمامی رده‌های سنی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

جشنواره شعر این کنگره نیز در موضوع شهدای مدافع حرم و خانواده‌های معزز شهدا در تمام قالب‌های شعری پذیرش آثار خواهد داشت. هر یک از این بخش‌ها با دبیران مجرب و متخصص اداره می‌شوند و داوری آثار توسط این عزیزان صورت می‌گیرد.

عضو ستاد کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت خاطر نشان کرد: ان‌شاءالله بعد از فرایند داوری، آثار برتر در قالب کتاب و با نام پدیدآورندگان و هنرمندان، منتشر شده و در اختیار مردم عزیز ایران و خانواده معزز شهدا قرار خواهد گرفت.

دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی شهدای مدافع حرم ضمن دعوت از علاقمندان برای شرکت در جشنواره‌های عکاسی، هنرهای تجسمی و شعر تصریح کرد: راه ارتباطی به منظور ارسال آثار، علاوه بر پیامرسان‌های داخلی که شناسه آن در پوستر فراخوان اعلام شده، سامانه ketabkhooon.ir است.علاقمندان می‌توانند آثار خود را به شماره تلفن 09351603466 در پیامرسان ایتا و شناسه کاربری Kongereh_setad در پیامرسان بله ارسال کنند و یا به سامانه ketabkhooon.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ