پاسخ تند لبنان به ادعای رسانه انگلیسی علیه فرودگاه بیروت

اقتصاد ایران: وزرای مربوطه لبنانی با محکوم کردن ادعاهای دروغین یک رسانه انگلیسی علیه فرودگاه بیروت تاکید کردند که اسرائیل در پی جنگ روانی علیه لبنان بوده و این کشور فورا اقدام قانونی ضد روزنامه تلگراف به دلیل فریب و دروغ‌پراکنی انجام خواهد داد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در پی ادعای روزنامه انگلیسی تلگراف مبنی بر اینکه «حزب الله تسلیحات خود را در فرودگاه بین‌المللی بیروت پنهان کرده است»، اتحادیه حمل و نقل هوایی لبنان با صدور بیانیه‌ای در واکنش به این ادعا اعلام کرد: روزنامه تلگراف بدون اینکه هیچ گونه دلیل و مدرکی ارائه دهد و تنها با فریب و دروغ محض، از وجود تسلیحات و موشک در فرودگاه بیروت خبر داده است.

این اتحادیه افزود: ما این روزنامه و همه طرف‌هایی که مطلب دروغین آن را نقل کرده‌اند و به این فریب‌ها و دروغ‌ها دامن می‌زنند را مسئول کامل جان نیروهای خود در فرودگاه بیروت و همه زیرساخت‌های این فرودگاه می‌دانیم.

اتحادیه حمل و نقل هوایی لبنان همچنین از همه رسانه‌های لبنانی، عربی و خارجی خواست تا با دوربین‌های خود به فرودگاه بیروت بیایند و بررسی کنند و ببینند این ادعاهای پوچ واقعیت ندارد.

«علی حمیه» وزیر حمل و نقل دولت موقت لبنان نیز با انجام بازدید میدانی از فرودگاه بیروت در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی که در سالن این فرودگاه برگزار شده بود، تاکید کرد: سفیرانی که از فرودگاه بیروت بازدید کردند در جریان ساز و کار اتخاذ شده توسط این فرودگاه قرار گرفتند، به ویژه در سطح عملیات حمل و نقل و صادرات که مطابق با استانداردهای بین‌المللی است.

وی افزود: سفرا همچنین از حصار فرودگاه بازدید کردند تا تمامی تدابیر امنیتی صورت گرفته در آنجا را مشاهده کنند.

این وزیر لبنانی درباره ادعاهای دروغینی که روزنامه تلگراف منتشر کرده است، گفت: گزارش روزنامه تلگراف با هدف خدشه وارد کردن به آبروی فرودگاه بیروت است و ما علیه این روزنامه، اقدام قانونی و قضایی انجام می‌دهیم؛ چرا که روزنامه مذکور نه فقط فرودگاه بیروت، بلکه کل لبنان را هدف قرار داده است.

وزیر و حمل و نقل دولت پیشبرد امور لبنان در ادامه به تجاوزات مستمر صهیونیست‌ها علیه این کشور اشاره و تاکید کرد: دشمن اسرائیلی دائماً حریم هوایی لبنان را نقض می‌کند و هواپیماهای آن بر فراز فرودگاه بین‌المللی بیروت نیز به پرواز در می‌آیند و این تجاوزات همچنان ادامه دارد.

وی افزود: همه تاسیسات دولتی لبنان از جمله فرودگاه‌ها و بنادر برای بازدید دیپلمات‌ها باز است. دشمن اسرائیلی سالی هزار بار حریم هوایی لبنان را به ویژه بر فراز فرودگاه بیروت نقض می‌کند و اکنون به جنگ روانی متوسل شده است.

علی حمیه تصریح کرد: من با نخست وزیر، وزارت دادگستری و وکلای مربوطه درباره طرح شکایت علیه روزنامه تلگراف گفتگو کرده‌ام.

از طرف دیگر «ولید نصار» وزیر گردشگری در دولت موقت لبنان هم درباره جنگ روانی که رژیم اشغالگر و حامیان آن سعی دارند علیه لبنان به راه بیندازند، گفت: در سال 2023 ورود گردشگران به فلسطین اشغالی از یک میلیون و پانصد هزار نفر گذشته بود، اما جنگ کنونی موجب شد تا اسرائیل این تعداد گردشگر را از دست بدهد و بنابراین یک جنگ روانی علیه لبنان به راه انداخت و فرودگاه بیروت را در این جنگ روانی خود هدف قرار داده است.

«زیاد المکاری» وزیر اطلاع رسانی لبنان هم به نوبه خود در این زمینه اعلام کرد که فرودگاه بین‌المللی بیروت تحت تاثیر ادعاهای دروغینی که روزنامه انگلیسی تلگراف مطرح کرده، قرار نمی‌گیرد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ