قصه پر غصه تهیه آب آشامیدنی در ایستگاه تصفیه آب غزه

اقتصاد ایران: رژیم صهیونیستی با هدف قرار دادن زیرساخت های حیاتی نوار غزه از جمله خطوط تامین آب و مراکز تصفیه و شیرین سازی آب آشامیدنی ضمن وارد کردن لطمات جدی به بهداشت مردم این ناحیه، تامین آب را به چالشی جدی برای ساکنین نوار غزه مبدل کرده است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، همزمان با حملات ارتش رژیم صهیونیستی به زیرساخت های حیاتی نوار غزه، فلسطینیان در شرایط عدم دسترسی به آب آشامیدنی، ساعات طولانی از شبانه روز را در صف تهیه آب سپری می کنند.

 

.

 

یک زن فلسطینی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در نوار غزه می گوید: برای تهیه آب ده ساعت در صف ایستادم. ای کاش آب لوله کشی را به نزدیک محلی که زندگی می کنیم منتقل می کردند، واقعا خسته شدیم و توان نداریم.

نوار غزه , فلسطین , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , طوفان الاقصی , بحران آب ,

یک مرد فلسطینی نیز در بیان مشکلات خود برای تامین آب آشامیدنی برای همسر و فرزندانش اظهار داشت: تهیه آب دغدغه هر روزه ماست. از صبح تا ظهر در صف می ایستیم. بعضی روزها موفق به تامین آب می شویم و بعضی روزها هم با ظرف خالی به چادرهایمان بر می گردیم.

نوار غزه , فلسطین , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , طوفان الاقصی , بحران آب ,

فعالیت تنها ایستگاه آب شیرین کن جنوب غزه به دلیل بحران سوخت با وقفه همراه است. به رغم تلاش نهادهای بین‌المللی، این ایستگاه نیز در آستانه توقف کامل فعالیت های خود قرار دارد.

یک جوان فلسطینی در تشریح وضعیت فعالیت تنها ایستگاه تصفیه آب در جنوب نوار غزه می گوید: ایستگاه آب شیرین کن فعلا نیمه کاره فعالیت می‌کند. این ایستگاه فقط تأمین کننده آب رفح بود، اما حالا آب همه نوار غزه را تأمین می‌کند. فعلا ادامه زندگی همه مردم غزه به فعالیت این ایستگاه وابسته است.

نوار غزه , فلسطین , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , طوفان الاقصی , بحران آب ,

 

رژیم صهیونیستی از زمان آغاز جنگ غزه، راهبرد تخریب سیستم آبرسانی و ایستگاه های تصفیه و شیرین سازی آب را در پیش گرفت که همین امر سبب فقدان آب آشامیدنی سالم و ابتلای کودکان فلسطینی به انواع بیماری ها شده است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ