نباید بگذاریم فقرای بیمار بمیرند

اقتصاد ایران: دیروز مسعود پزشکیان، کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ادامه برنامه‌های تبلیغاتی انتخاباتی خود با حضور در گردهمایی جامعه سلامت در هتل ارم، از مشکلات این حوزه گفت و شنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هم میهن، در این گردهمایی، چهره‌های زیادی از متخصصان حوزه سلامت حضور داشتند ازجمله پیروز حناچی، شهردار پیشین تهران و محسنی‌بندپی، استاندار پیشین تهران. پزشکیان در این گردهمایی گفت که ما بدون همراهی شما امکان ندارد مشکلات پیچیده و زیاد این مملکت را حل کنیم و من نمی‌توانم همه این کارها را خودم انجام دهم: «ما وقتی می‌خواهیم از پزشکی صحبت کنیم، وظیفه داریم برای همه کسانی که در این کشور زندگی می‌کنند خدمات ارائه دهیم.»

او در ادامه گفت، زمانی که رئیس دانشگاه بودم به سلامت روستاهای دورافتاده فکر می‌کردم. باید نقشه‌ای می‌ریختم که بتوانم به آنها خدمت ارائه کنم، نه صرفاً به آنهایی که در شهرها هستند: «چون آنها که سواد ندارند، بیمار و فقیرند و زودتر می‌میرند و کسی که مسئولیت دارد، نباید اجازه بدهد این افراد بمیرند.»

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت که حاکمیت باید برای سلامت، شغل و آرامش روانی این افراد که در خطرند، نقشه‌ای برای پاسخگویی داشته باشد: «اینکه چگونه باید به اینجا برسیم، پزشکان و پرستاران بنشینند نقشه بکشند و به ما بگویند چه باید بکنیم؟ ما مقدار خاصی تولید ناخالص داخلی (gdp) داریم که بخشی از آن را باید به نیروی انتظامی بدهیم و بخشی را به سلامت و آموزش‌وپرورش. باید با همین سهم بگویید چه کنیم؟»

او با بیان اینکه ما موظفیم به مردم خدمت ارائه دهیم، ادامه داد: «ما یکسری منافع شخصی داریم و در مقابل منافع مردم که ما به‌عنوان سیاست‌مداران نتوانستیم منافع مردم را تامین کنیم.»

این کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری در ادامه به موضوع تایید صلاحیت‌اش در شورای نگهبان در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: «نمی‌دانم چطور شد صلاحیت ما را تایید کردند، حال آنکه پیش از این (اشاره به انتخابات مجلس دوازدهم) به‌دلیل حرفی که در جریان مهسا امینی زده بودم صلاحیتم رد شد.»

پزشکیان با اشاره به اظهارات زاکانی در مناظرات انتخاباتی هم گفت که این فرد سابقه‌دار است، می‌آید بداخلاقی می‌کند، می‌رود. پزشکیان ادامه داد: «اینکه مردم به ما اعتماد ندارند به این دلیل است که با آنها صادق نیستیم. قرار نیست عده‌ای در این مملکت خودشان را تمام حق بدانند و به بقیه انگ جاسوسی و بیگانه‌بودن بزنند.»

او گفت که ایران را همه ایرانیان می‌توانند بسازند، نه یک گروه خاص: «حق با کسی است که تواناتر، عالم‌تر و دلسوزتر است. همانطور که اگر یک فردی بیمار شود نزد پزشکی که به حزب و جریان آنها تعلق دارد نمی‌رود و به‌متخصص مراجعه می‌کند، این افراد کسانی را که با سهمیه می‌آورند، خودشان هم به آنها مراجعه نمی‌کنند! اگر غلط است چرا برای مردم نسخه غلط می‌پیچند؟»

پزشکیان ادامه داد: «تقوا یعنی در سیاست بهترین و کارآمدترین تصمیم را بگیری و اجازه بدهی اجرایی کنند. درنتیجه کسی که شاید نماز شب هم بخواند ولی مثلاً برای یک بیمار نسخه درست نپیچد، تقوا ندارد و در مقابل کسی که ممکن است نماز هم نخواند اما نسخه درست تجویز کند، این فرد تقوا دارد.»

این کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: «من دخترم را تنها بزرگ کردم و همانطور که هیچ‌یک از ما نمی‌تواند دخترش را به زور وادار به انجام کاری بکند، درباره زنان جامعه هم باید همین کار را کرد. اگر این مدل لباس پوشیدن گناه است، رفتاری که ما با این‌ها می‌کنیم صدبرابر بدتر است.»

ابتدای این گردهمایی رضا رئیس‌کرمی، رئیس کمیته سلامت ستاد مسعود پزشکیان و محمدرضا ظفرقندی رئیس سابق سازمان نظام پزشکی کشور و رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره مشکلات حوزه سلامت صحبت کردند.

ظفرقندی با بیان اینکه بزرگان کشور در حوزه پزشکی برای دکتر پزشکیان به صحنه آمده‌اند، گفت که جامعه پزشکی و کادر درمان برای مردم مرجعیت است که می‌تواند امکان تغییر را در جامعه فراهم کند: «با آمدن دکتر پزشکیان امکان بهبود اوضاع جامعه وجود دارد. رئیس‌جمهور بااخلاق، اخلاق را در جامعه جاری می‌کند و رئیس‌جمهور بی‌اخلاق، بی‌اخلاقی را. دکتر پزشکیان برای انسان و جان انسان‌ها ارزش ویژه‌ای قائل است.»

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ