کاهش ۱۰ درصدی تورم استان زنجان در دولت سیزدهم

اقتصاد ایران: استاندار زنجان با اشاره به اینکه وقتی صحبت از  معیشت مردم می شود، مشکل فقط پایین آمدن تورم نیست،گفت: این مشکل ناترازی بانکها است که باید حل شود ولی با این حال در سال ۱۴٠٠، تورم در استان ۴۵درصد بود که در حال حاضر  به ۳۶درصد رسیده است. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، محسن افشارچی، روز دوشنبه(۴ تیرماه) در جلسه شورای اداری استان زنجان با بیان اینکه برگزاری  انتخابات باشکوه یک قانون و تکلیف بر همه دستگاه های اجرایی و نهادهای عمومی و...است، اظهار کرد: در این راستا باید زیرساخت های لازم با همکاری دستگاه ها فراهم شود تا شاهد انتخابات پرشوری در استان باشیم.

وی با بیان اینکه انتخابات یکی از شاخص های اصلی قدرت است، افزود: در این راستا اولویت مشارکت حداکثری است.

استاندار زنجان، با اشاره به مناظرات برگزار شده نامزدهای ریاست جمهوری بیان کرد: برخی سخنان مطرح شده در این مناظرات از سوی همه نامزدها خلاف واقع است و ما به عنوان مسئولان دولت مستقر باید در این خصوص شفاف سازی کنیم.

افشارچی تصریح کرد: کشور درگیر مشکلاتی است که در هیچ یک از مناظرات هیچ کدام از آقایان به آن اشاره نکردند چرا که خیلی از مسائلی که باید به طور ویژه برای آن فکر کرد ناترازی انرژی، ناترازی بانکها و بودجه است.

وی با بیان اینکه این ناترازی به دلیل تمرکز بر نفت است، افزود: دولت سیزدهم در طول خدمت تلاش بسیاری در این راستا انجام داد حجم سرمایه گذاری را بالا برد تا جایگزینی برای نفت باشد مثل مالیات.

استاندار زنجان با بیان اینکه سال گذشته ۷هزار میلیارد تومان مالیات در استان اخذشد، گفت: از این میزان ۴۵٠میلیارد تومان از کارمندان بود و ۳۵٠هزار میلیارد تومان نیز از صنایع و اصناف اخذ شده بود.

افشارچی با بیان اینکه باید حجم سرمایه گذاری را بالا ببریم تا مالیات افزایش یابد، بیان کرد: در استان زنجان نیز سال ۱۴۰۱ میزان سرمایه گذاری ۶.۲ همت بود که با تلاش های انجام شده این میزان در سال ۴۰۲ به بیش از ۱۹ همت رسید.

وی با اشاره به اینکه میزان سرمایه گذاری خارجی در سال جاری ۱۳۱ میلیون و ۷۱۰ هزار دلار بوده است، اظهار کرد: این امر در طول چند سال اخیر بی سابقه بوده و هم اکنون نیز یک ایرانی مستقر در استرالیا برای سرمایه گذاری ۹۰۰ هزار دلاری در شهرستان خدابنده اعلام آمادگی کرده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه مشکل آبرسانی در سطح کشور مشهود است، افزود: خوشبخانه با پیگیری های انجام شده در زنجان تا آخر سال۲سد بزرگ زنجان  تکمیل و به مرحله آبگیری می رسد.

وی با بیان اینکه وقتی صحبت معیشت مردم میشود، مشکل فقط پایین آمدن تورم نیست، بیان کرد: ناترازی بانک ها است که باید کنترل شود و تحقق این موضوع نیز سالها طول می کشد ولی با این حال در سال ۱۴٠٠، تورم در استان ۴۵درصد بود که در حال حاضر  به ۳۶درصد رسیده است. 

استاندار زنجان با بیان اینکه بخشی از معیشت مردم مسکن است، خاطر نشان کرد: سخت ترین دوره راه و شهرسازی استان در این دو سال و نیم بوده که پروژه نهضت ملی مسکن باید ساماندهی می شد که در این راستا به میزان ۴۵٠میلیارد تومان فقط برای زیرساخت های پروژه های نهضت ملی مسکن هزینه شد.

وی با بیان اینکه در مورد اشتغال،  استان زنجان جز استان های رتبه دوم در حجم مالی احیای واحدهای صنعتی است، گفت: در حال حاضر ۱هزار و ۲۴۷اشتغال فناورانه در استان داریم.

این مسئول با اشاره به اینکه در سال ۱۴٠٠حدود ۳ میلیارد تومان موجودی صندوق فناورانه و دانش بنیان در استان زنجان بود، بیان کرد: در حال حاضر توانسته ایم از محل این صندوق  ۱٠۳میلیارد تومان به شرکت های دانش بنیان وام تخصیص بدهیم.

افشارچی با بیان اینکه تمام این اقدامات در مسیر ساختن ایران  قوی است که به آن نیاز داریم، اظهار کرد: هرکاری که برای گشایش کارها در سطح استان باشد انجام داده و در حرکت هستیم.
  وی در پایان با اشاره به برگزاری مراسم چهلم شهدای خدمت در استان زنجان  بیان کرد: این مراسم روز پنجشنبه ساعت ۱۰ در مصلی زنجان با حضور باشکوه مردم و مسئولین برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ