عملیات وعده صادق عجز و درماندگی اسرائیل را نمایش گذاشت

اقتصاد ایران: معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) گفت:‌ عملیات «وعده صادق» عجز و درماندگی آمریکا و رژیم صهیونیستی را به تصویر کشید.

- اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، سردار علی شادمانی معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص)، در سومین همایش پسشکسوتان لشکر انصارالحسین (ع) با بیان اینکه پیشکسوتان یادگاران دوران مجاهدت‌های سخت و سرمایه‌های گرانبهای نظام هستند و این تجلیل‌ها و برنامه‌ها مورد تاکید رهبر عزیزمان است، اظهار داشت: بر همین اساس، انتظار این است که این سرمایه نیروی انسانی مجاهد که در این همایش حضور یافتند به فرمان مقام عظمای ولایت لبیک گفته و برای محقق شدن فرمان «جهاد تبیین» در سطح خانواده، دوستان، محله و جامعه ایفای نقش کنند.

سردار شادمانی در ادامه به تبیین ویژگی‌های اخلاقی حضرت امام خمینی (ره) پرداخت و گفت: روحیه استکبارستیزی منتج از افکار و آرمان‌های انقلابی خمینی کبیر معمار انقلاب اسلامی امروزه به دستاورد‌ها و نتایج خودش رسیده و همان‌طور که حضرت امام (ره) فرمودند «من با اطمینان می‌گویم اسلام ابرقدرت‌ها را به خاک مذلت خواهد نشاند»، مشاهده می‌کنیم هر دو ابرقدرت شرق و غرب از ابرقدرتی خود ساقط شدند. شوروی که در دهه 70 فروپاشید و در ادامه، آمریکا با کاهش رشد اقتصادی و افزایش بدهی خارجی از یک سو و مشکلات و چالش‌های فزاینده ساختاری، سیاسی و اجتماعی از سوی دیگر، در موقعیت ضعف قرار گرفته و هم‌اکنون بدهی دولت آمریکا نسبت به دارایی این کشور در وضعیتی است که خالص ثروت دولت، منفی است.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) افزود: شخصیت امام راحل دارای ابعاد گوناگونی بود و هر از گاهی بُعدی از ابعاد وجود ایشان توسط جانشین خلف‌شان، مقام عظمای ولایت نمایان می‌شود. رهبر معظم انقلاب اسلامی عظمت کار امام (ره) را به ارتباط ایشان با خدا و تهذیب نفس می‌دانند که همه دشمنان داخلی و خارجی او نیز این ویژگی را قبول داشتند و رهبر انقلاب درباره جایگاه امام راحل می‌فرمایند «آن بزرگوار در این دنیای تاریک ظلمانی، مثل یک خورشید، چند صباحی آمد درخشید و رفت، تا مردم بدانند که خورشیدی هم هست. دیگر بعد از ائمه و معصومین، ما و دیگران هم مثل آن آدم سراغ نداریم».

وی عنوان کرد: انسان مؤمن در سیر متعالی خویش که با طی مراتب تعالی معنوی، تولدی بعد از تولد می‌یابد، در واقع مؤید به روحی جدید شده که حیات طیبه پرتو آن است. به بیان دیگر، اگر حیات طیبه حیاتی جدید و فوق حیات معمولی و منشأ آثاری بس ارزشمند برای مؤمن است، در حقیقت، مؤمن حائز روح جدیدی شده که از پرتو آن روح، این حیات و آثارش پدیدار شده و با همین دیدگاه است که امام بزرگوار، شهدا و رئیس‌جمهور شهیدمان پس از حیات دنیوی، منشأ آثار و خدمات فراوانی به بشریت هستند و در مقابل، برخی در همین حیات دنیوی‌شان به حیات خبیثه تبدیل شده و منشأ شر هستند؛ مانند رؤسای جمهور آمریکا و سران رژیم صهیونیستی.

سردار شادمانی در ادامه به راهبردهای جمهوری اسلامی ایران از بدو پیروزی انقلاب تا به امروز پرداخت و بیان کرد: در زمان شروع جنگ تحمیلی، ما با سلاح و دکترین تکلیف‌گرایی می‌جنگیدیم؛ اما بعد از برکناری غربگرایان و لیبرال‌ها و روی کار آمدن بسیج، دکترین ما تغییر کرد و دکترین ما کسب پیروزی شد.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) با بیان اینکه پس از دفاع مقدس با تدابیر و رهنمود‌های فرمانده معظم کل قوا دکترین جمهوری اسلامی ایران به دکترین بازدارندگی ارتقاء یافت، افزود: بُعد اساسی در بازدارندگی فعال حفظ و ارتقاء توان و امکان وارد آوردن ضربه قاطع و حتمی به بازیگرانی است که به حریم امنیتی جمهوری اسلامی تعرض کنند.

وی ادامه داد: بر اساس این دکترین، جمهوری اسلامی ایران به تمامی اصول انسانی و اخلاقی مورد احترام جهانی پایبند بوده و اقدام نظامی را تنها در مقابل تجاوز، اشغالگری و توسعه‌طلبی مجاز می‌داند. علاوه بر این اصل، آنچه که از تجربه ارزشمند انقلاب اسلامی به دست آمد، توجه و تأکید بر امنیت مردم‌پایه است که جزء اصول خدشه‌ناپذیر نظریه دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران به‌شمار می‌رود و برای رسیدن به این دکترین، یک معادله سه وجهی تعریف شده است؛ اول قدرت دفاعی تهاجمی، دوم نیروی قدس سپاه و تشکیل و افزایش قدرت جبهه مقاومت و سوم ثبات سیاسی و امنیتی در داخل.

سردار شادمانی با اشاره به جایگاه ایران اسلامی در منطقه و نقش آن در تحولات جهانی خاطرنشان کرد: پیشرفت‌ها و دستاورد‌های جمهوری اسلامی به‌ویژه در عرصه دفاعی، ایران را به قدرتی بزرگ در منطقه تبدیل کرده که در مقابله با دشمنانش دست برتر را دارد.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص) افزود: عملیات «وعده صادق» عجز و درماندگی آمریکا و رژیم صهیونیستی را به تصویر کشید، قدرت بازدارندگی ایران را به جهانیان نشان داد و موجب شد که گروه‌های مقاومت با الگوبرداری از ایران، شجاعت بیشتری از خود به نمایش بگذارند و آمریکا و اسرائیل را به خاک مذلت بکشانند.

وی همچنین به انتخابات پیش رو اشاره و عنوان کرد: باید با بررسی و تحقیق درباره عملکرد نامزد‌های انتخابات، ببینیم که کدام‌یک از آن‌ها مرد میدان عمل بوده و با انقلاب اسلامی و مقاومت همسو هستند.

سردار شادمانی خاطرنشان کرد: فضای سیاسی و انتخاباتی کشور روشن است و بایستی مردم کسی را به ریاست‌جمهوری برگزینند که بتواند این راه را که راه سرخ امام حسین (ع) و شهیدان است، طی کند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ