رفع فرسودگی ناوگان چاپ مطالبه جدی از دولت چهاردهم

اقتصاد ایران: رئیس تعاونی لیتوگرافان رفع فرسودگی ناوژان چاپ و مشکل نقدینگی را مهمترین مطالبه این صنعت از دولت آینده دانست.

- اخبار فرهنگی -

غلامرضا شجاع مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ با اشاره به کاهش شدید سفارشات چاپی در سه ماهه نخست سال گفت: هم در بخش افست و هم در بخش چاپ بسته‌بندی با کاهش سفارشات مواجه هستیم.

وی ادامه داد: امیدوار بودیم که با تمام شدن اردیبهشت ماه سفارشات چاپی افزایش پیدا کند،‌ اما با وجود نزدیک شدن به انتخابات متاسفانه حجم سفارشات تغییری نکرده است. البته این کاهش سفارشات تنها اختصاص به 3 ماهه اول امسال نداشته است،‌ ما در ماه‌های پایانی سال نیز با مشکل مواجه بودیم،‌ برخلاف سال قبل،‌ واحدهای چاپی در بهمن و اسفند نیز به اندازه ماه‌های پایانی سال‌های گذشته سفارشات چاپی نداشتند.

شجاع با اشاره به فعالیت دولت سیزدهم در حوزه چاپ گفت: یکی از اتفاقات خوبی که در دولت شهید رئیسی رخ داد،‌ توجه به مسئله تولید کاغذ،‌ بود،‌ که در حوزه تولید کاغذ کتاب‌های درسی خودکفا شدیم. این موجب شد که نوعی ثبات قیمت در حوزه کاغذ داشته باشیم که با افزایش و جهش ارز،‌ قیمت کاغذ افزایشی نداشت.

وی مهمترین مطالبه صنعت چاپ از دولت آینده را نوسازی ناوگان صنعت چاپ دانست و گفت:  فرسودگی ماشین‌‌آلات در صنعت چاپ جدی و نگران‌کننده است،‌  هم‌چنین دسترسی به مواد اولیه کمافی‌سابق وابسته به تخصیص ارز است‌، که در پیچ و خم بروکراسی بانک مرکزی گرفتار است،‌ مشکل نقدینگی در صنعت چاپ محرز است و بانک‌ها نیز متاسفانه تسهیلات  در گردش نمی‌دهند.

 انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ