طبق گزارش بلومبرگ، اولین عینک هوشمند اپل به‌این‌زودی‌ها عرضه نمی‌شود

اقتصاد ایران: اپل تصمیم دارد برای مدت نامحدودی روی توسعه‌ی عینک واقعیت افزوده کار کند.

گفته می‌شود که اپل دوباره به ساخت عینک واقعیت افزوده علاقه‌مند شده و تلاش‌های خود را برای ورود به این بخش افزایش می‌دهد، اما ممکن است زمان زیادی تا نهایی شدن آن طول بکشد. احتمالاً اولین محصول تا سال ۲۰۲۷ رونمایی خواهد شد.

مارک گرمن، افشاگر نام آشنا، گزارش داد که خالق آیفون سرمایه‌گذاری تازه‌ای برای توسعه‌ی عینک‌های AR انجام داده است. براساس گفته‌های گرمن این عینک‌ها «بسیار سبک خواهند بود، به‌طوری که کاربران می‌توانند تمام مدت روز آن‌ها را بپوشند.»

خبرنگار بلومبرگ افزود: «اگرچه تاریخی در حدود سال ۲۰۲۷ برای رونمایی از عینک واقعیت افزوده‌ مطرح شده است، هیچ‌یک از افرادی که در کوپرتینو با آن‌ها صحبت کرده‌ام، باور ندارد که عینک‌ها تا چند سال آینده آماده شوند.»

احتمالاً چالش فنی عینک واقعیت افزوده در برخی جهات سخت‌تر از هدست ویژن پرو خواهد بود. عینک‌ به‌طور کلی نیازمند طراحی باریک و سبکی است، بنابراین باید از قطعات بسیار کوچک‌تری در آن استفاده شود.

مقالات مرتبط
  • برنامه‌های اپل لو رفت؛ عرضه عینک هوشمند در سال ۲۰۲۷
  • ویژن پرو را فراموش کنید؛ این عینک هوشمند از آینده آمده است

گرمن تعجب می‌کند که «اپل تمایل دارد هر سال صدها میلیون دلار را برای توسعه‌ی فناوری‌های جدیدی مانند هدست‌ها و عینک‌ها سرمایه‌گذاری کند و به بازگشت کوتاه‌مدت هزینه‌های آن توجهی ندارد. این شرکت در زمینه‌ی عینک‌ AR می‌خواهد چند سال دیگر به تحقیق و توسعه ادامه بدهد تا به عملی بودن آن پی ببرد.»

این اولین باری نیست که در مورد عینک‌ واقعیت افزوده‌ی اپل می‌شنویم. پیش‌‌تر گفته شده بود که این دستگاه در بین سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۵ عرضه خواهد شد و سپس تا زمان نامعینی به تأخیر افتاد؛بنابراین احتمالاً نباید به موعد جدید نیز خوش‌بین باشیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ