رسانه عبری: اعتراضات وارد فاز اعتصاب می‌شود

اقتصاد ایران: یک رسانه عبری زبان امروز یکشنبه خبر داد از ۷ جولای (دو هفته دیگر) تا سرنگونی کابینه و انحلال کنست معترضان اعتصاب عمومی اعلام خواهند کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه یدیعوت آحارانوت در خبری که امروز یکشنبه منتشر شد اعلام کرد، رهبران اعتراضات علیه کابینه نتانیاهو خواستار برگزاری اعتصاب عمومی از 7 جولای پیش روز شدند.

به نوشته این رسانه عبری زبان، اعتراضات تا انحلال کنست و سرنگونی کابینه بنیامین نتانیاهو به طور مستمر ادامه خواهد یافت.

شامگاه دیشب نیز مادر یکی از اسرای صهیونیست در بند در غزه در سخنانی اعلام کرد نتانیاهو اسرائیل را تا یک قدمی فروپاشی پیش برده است.

او در این سخنرانی اعلام کرد، 260 روز است که اسرا ما در تونل‌های حماس، گرفتار هستند، در حالی که کابینه اسرائیل همچنان به آنها بی اعتنایی می‌کند.

او افزود، ارزیابی‌های موجود نشان می‌دهند که فقط 50 نفر از آنها همچنان در قید حیات هستند، از اینرو من به شما آقای نخست وزیر نتانیاهو قول می دهم که به خاطر یکایک زنان و مردانی که در 7 اکتبر کشته شدند و تمامی مردان و زنانی که زنده به داخل غزه برده شدند اما در تابوت بازگردانده می‌شوند، تو را محاکمه کنیم.

چرا حقیقت را وارونه جلومی می‌دهید، چرا به مردم اسرائیل دروغ می‌گویید و اعلام می‌کنید که ما در یک قدمی پیروزی قاطع قرار داریم، در حالی که ما در یک قدمی شکست کامل هستیم.

ای نتانیاهو زمانی که تو برای ادامه بقای سیاسی خود دست و پا می‌زنی، فرزندان ما در اسارت می‌میرند، در وارد به دست تو کشته می‌شوند، چرا ما را آزاد نمی‌کنید، چرا مردم اسرائیل را آزاد نمی‌کنی، چرا نمی‌گذاری یک رهبری عاقل اینجا را اداره کنند، 15 سال است که به افکار عمومی دروغ می‌گویی و ادعا می‌کنید که می‌توانید حماس را سرنگون کنید، اما این حماس است که شما را متلاشی کرده و شما هم در حال متلاشی کردن ما هستید.

تا زمانی که ربوده شدگان در غزه باشند، ما قادر به شکست دادن حماس نیستیم، در شرایطی که اسرائیلی‌ها در اسارات حماس باشند، هیچ اظهار نظری در رسانه‌ها نمی‌تواند جامعه را متقاعد کند که ما حماس را شکست داده ایم، مقیاس جامعه اسرائیل ربوده شدگان هستند.

در بخش دیگری از سخنرانی آمده است، من از درون در حال فوران هستم، می‌دانم که سال هاست به ما دروغ می‌گویند و همچنان نیز این دروغگویی ادامه دارد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ