۲۶۰ کشته در «الفاشر» سودان از آغاز درگیری‌ها در این منطقه

اقتصاد ایران: سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد که از آغاز درگیری‌ها در شهر «الفاشر» سودان در ۶ هفته پیش تاکنون ۲۶۰ نفر جان خود را در این منطقه از دست داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، درگیری‌ها میان ارتش سودان به فرماندهی ژنرال «عبدالفتاح البرهان» و نیروهای پشتیبانی سریع این کشور به فرماندهی ژنرال «حمیدتی» همچنان ادامه دارد.

سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد که در درگیری‌های ۶ هفته گذشته ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان در «الفاشر» واقع در غرب این کشور ۲۶۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۱۶۳۰ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

همچنین خبرنگار الجزیره گزارش داد که ارتش سودان امروز یکشنبه مواضع نیروهای پشتیبانی سریع را هدف حملات توپخانه‌ای و هوایی قرار داده است.

بر این اساس توپخانه ارتش سودان مواضع نیروهای پشتیبانی سریع را در اطراف محله‌های «الکدرو» و «الحلفایا» در شمال «خارطوم بحری» و برخی مواضع دیگر این نیروها را در جنوب شهر «ام درمان» هدف قرار داده است.

شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد که دوربین‌های این شبکه تلویزیونی تصاویر به هواخاستن دود در آسمان «خارطوم بحری» و جنوب «ام درمان» را به ثبت رسانده‌اند.

همچنین بر اساس گزارش منابع نزدیک به ارتش سودان، عملیات هلی‌برن موفقی از سوی نیروهای ارتش سودان در مرکز خارطوم به انجام رسیده و از طریق این عملیات کمک‌های لوجستیک گوناگونی برای مقر فرماندهی کل ارتش سودان ارسال شده است.

گفتنی است سودان از پانزدهم آوریل سال گذشته میلادی شاهد درگیری میان نیروهای ارتش این کشور به فرماندهی ژنرال «عبدالفتاح البرهان» و نیروهای پشتیبانی سریع سودان به فرماندهی ژنرال «محمد حمدان دقلو» (حمیدتی) بوده است.

شمار جان‌باختگان درگیری میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان دقیقاً مشخص نیست، اما برخی برآوردها از جان‌باختن ۱۵۰ هزار نفر در این درگیری‌ها حکایت دارد.

همچنین بر اساس آمار اعلامی از سوی سازمان ملل متحد از آغاز این درگیری‌ها تاکنون نزدیک به ۱۰ میلیون نفر از ساکنان سودان آواره شده‌اند و زیرساخت‌های این کشور که با خطر قحطی دست‌وپنجه نرم می‌کند نیز تا حد زیادی ویران شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ