ژنرال اسرائیلی: شکست ما مقابل حزب الله آشکارتر خواهد بود

اقتصاد ایران: به اعتقاد ژنرال بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی، همان رهبرانی که در شکست دادن حماس در بخش کوچکی به نام نوار غزه ناکام ماندند، این روزها ابتکار حمله به حزب الله را مطرح می‌کنند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، اسحق بریک ژنرال سابق ارتش رژیم صهیونیستی در یادداشتی که پایگاه خبری عبری زبان نیوز وان آن را منتشر کرد، اعلام کرد، همان رهبرانی که در شکست دادن حماس آن هم در یک منطقه کوچک در نوار غزه شکست خوردند، امروز ابتکار حمله به حزب الله از طریق زمینی، هوایی و دریایی‌اش را مطرح می‌کنند و به دنبال آن هستند که اسرائیل را وارد جنگ منطقه‌ای فراگیری کنند تا علاوه بر نوار غزه، در شش جبهه دیگر هم مجبور بود به جنگ شویم و هواپیماهای بدون سرنشین تهاجمی از همه طرف به سوی ما بیایند.

او در این رابطه افزود: رهبران سیاسی و نظامی که فاجعه 7 اکتبر 2023 را به عنوان بزرگترین فاجعه تاریخ اسرائیل به بار آوردند، در حال تکرار مجدد آن هستند، در حالی که این بار اقدام اشتباه آنها صدها هزار بار بدتر از قبلی بوده و باعث می‌شود تا اسرائیل را وارد جنگ فراگیر منطقه‌ای کنند که منجر به ویرانی و از بین رفتن آن می‌شود.

ابتکاری که هرتسی هالیوی رئیس ستاد ارتش و یوآف گالانت وزیر جنگ با موافقت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر برای حمله به حزب الله از زمین و هوا ودریا مطرح کرده‌اند برای ما جنگ منطقه‌ای فراگیری را به همراه خواهد داشت که شش جبهه را به سوی ما خواهد گشود و باعث خواهد شد تا هزاران موشک هر روز به سوی جبهه داخلی ما سرازیر شوند.

در واقع این ابتکار یک خودکشی دسته جمعی است که با راهبری این سه نفر (بیبی، گالانت و هالیوی) انجام می‌شود، اینها به پاکباخته‌‌هایی تبدیل شده‌اند که چیزی برای از دست دادن ندارند، به همین خاطر بر روی سرنوشت اسرائیل شرط بندی کرده و تمامی ما را با خود به پرتگاه می‌کشانند.

این رهبران در سرنگونی حماس آن هم در منطقه‌ای کوچک در نوار غزه ناکام ماندند، چون حجم نیروی زمینی اسرائیل کوچک است و قادر به استقرار طولانی مدت در مناطقی که به اشغال خودر آورده نیست، چون نیروی اضافی برای این کار در اختیار ندارد، به همین خاطر به حماس اجازه می‌دهد تا از هر منطقه‌ای که ارتش اسرائیل از آن عقب نشینی می‌کند، مجددا مستقر شده و مواضع خود را مستحکم کند، حال در چنین شرایطی تصمیم این ناخداها برای حمله به حزب الله آن هم به شکل شدید و از زمین، هوا و دریا اسرائیل را به یک موضع فراگیر سوق خواهد داد، که در ورود به جنگ منطقه‌ای در شش جبهه و در آن واحد با لبنان، سوریه، مرز اردن، انفجار اوضاع در کرانه باختری، غزه و درگیری در مناطق (1948) خلاصه می‌شود.

ما در اینجا به مصر اشاره نکردیم، گرچه احتمال بسیار زیادی وجود دارد که این کشور نیز به این جنگ هم پپیوندد تا روزانه هزاران پرتابه سوی جبهه داخلی اسرائیل شلیک شوند.

به هر شکل این جنگ نمی‌تواند اقداماتی با موفقیت مطلق از هوا و دریا به همراه داشته باشد، ارتش اسرائیل ارتش کوچکی است که قادر به پیروزی در یک جبهه هم نیست پس به طور حتم در شش جبهه آن هم در آن واحد شانسی برای پیروزی نخواهد داشت.

ارتش اسرائیل امروز دچار کمبود شدید منابع به ویژه در بخش تسلیحاتی است، پس جنگ فراگیر فاجعه و ویرانی برای اسرائیل به همراه خود خواهد آورد.

اخیرا هم هشدار شدید اللحنی از سوی مدیر عامل شرکت مسئول بهره برداری برق صادر شد که در آن  اعلام کرد ما برای جنگ آمادگی نداریم، این در حالی است که بعد از 72 ساعت بی برقی، زندگی در اسرائیل به امری محال تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ