سعید جلیلی جزو پاکدست ترین کاندیداهای حال حاضر کشور است

اقتصاد ایران: قزوین- عضو ستاد جلیلی گفت: بسیاری از مخالفین ایشان به لحاظ سیاسی نیز تأکید دارند که جلیلی جزو سالم‌ترین، پاک دست‌ترین و ضد فسادترین مدیران کشور و کاندیداهای کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیرحسین ثابتی در اجتماع حامیان سعید جلیلی که شامگاه یکشنبه در مسجد الغدیر برگزار شد، اظهار کرد: دلیل اینکه چرا در بین شش نامزد در حال رقابت ما معتقدیم که بهترین گزینه انتخابات سعید جلیلی است این است که در ایامی که مرسوم بود به‌جای صحبت با مردم با استدلال برخی‌ها از شور و هیجان برای جذب رأی استفاده می‌کردند ایشان براین باور بود که انتخابات فرصت خوبی برای شعور است و ما در کنار شور انتخاباتی با دلیل و استدلال به ایشان رأی می‌دهیم.

نماینده سعید جلیلی نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری عنوان کرد: سعید جلیلی ۳۵ سال در سمت‌های مختلف از جمله وزارت خارجه، مجمع تشخیص مصلحت نظام و نمایندهٔ رهبر جمهوری اسلامی ایران در شورای عالی امنیت ملی مشغول به فعالیت بودند و بسیاری از مخالفین ایشان به لحاظ سیاسی نیز تأکید دارند که جلیلی جزو سالم‌ترین، پاک دست‌ترین و ضد فسادترین مدیران کشور و کاندیداهای کشور است و این در حالی است که برخی افراد که در جایگاه کوچک‌تر مسوولیت داشتند پرونده‌های مختلفی در انواع فساد و رانت را دارند.

وی افزود: جلیلی ۱۷ سال نماینده شورای عالی امنیت ملی بود و این در حالی است که برخی با چند سال فعالیت در سمت‌های این‌چنینی پرونده‌های متعدد فساد و سوءاستفاده را داشتند.

این مسوول ابراز کرد: دکتر جلیلی حاشیه و فساد ندارد و خانواده وی نیز فساد نداشته و به دنبال مهاجرت نبودند، ایشان صادقانه با مردم حرف می‌زنند و حتی منتقدین نیز در خصوص پاکدستی وی صحبت می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه رییس جمهور باید امین در بیت‌المال و مسوولیت باشد عنوان کرد: ایشان رویکرد اصلی خود را عدالت تعریف کردند و براین تأکید دارند که هر تصمیم در سطح کشور با شاخصه عدالت سنجیده می‌شود و تصمیمات باید به درد مستضعفین بخورد و این در حالی است که ما دولت‌هایی داشتیم که شعار ساخت کشور داشتند اما مسوولیت در قبال مستضعفین را به عهده نمی‌گرفتند و در نتیجه مردم فقیر و فقیرتر شدند و خود مسوولین نیز در شرایط بحرانی در مسافرت بودند.

این مسئول ابراز کرد: جلیلی براین باور است که هر تصمیم که می‌گیرد باید فاصله طبقاتی را کمتر کند چنانچه در گذشته کسانی بودند که با رویکرد غلط نتایج ناگواری را رقم زدند اما جلیلی تأکید دارد که طبقات ضعیف در اولویت هستند و این موضوع خیال ما را راحت می‌کند که حداقل مردم در هر شرایطی در اولویت هستند و نفع می‌برند.

جلیلی آماده ترین فرد برای ریاست جمهوری است

این فعال سیاسی مطرح کرد: قاطعانه و با شناخت می‌گویم جلیلی آماده‌ترین فرد برای ریاست جمهوری است چراکه او شناخت کامل از مشکلات کشور داشته و راه‌حل‌های مشکلات را نیز می‌داند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی می‌گویند مشکلات را می‌شناسیم اما شناختی که ما از آن صحبت می‌کنیم کمی فراتر از شناخت معمولی است زیرا سعید جلیلی از سال ۹۲ که سمتی نداشت، کار خود را بیشتر کرد و استان به استان، روستا به روستا را سفر کرد و از نزدیک مشکلات را دید، با طبقات مختلف کارشناسان جلسه گذاشت و مشکلات را از نزدیک بررسی کرد و این نشان می‌دهد که اگر او رییس دولت شود فرآیند آزمون و خطا دیگر شکل نمی‌گیرد زیرا این فرآیند از قبل طی شده است.

وی اضافه کرد: رییس جمهور وقت تلف نمی‌کند زیرا حجم مطالبات و مشکلات کشور بسیار است، برخی دولت‌ها بودند که بعد از رأی آوردن تازه متوجه مسائل شدند و این امکان نیز وجود داشت که مسئله را درست متوجه نشده باشند اما خود جلیلی در موضوعات مختلف فهم کارشناسی و تخصصی پیدا کرده و این در حالی است که ما در برخی مناظرات می‌بینیم که کارشناسان کاندیدها می‌گویند ما متخصص نیستیم.

این کارشناس سیاسی تأکید کرد: بزرگ‌ترین نقطه قوت ایشان این است که در هر موضوع مهم از جمله اشتغال، بانک و مسکن نظرات کارشناسان مختلف را لحاظ می‌کنند و متوجه مسئله می‌شوند چنانچه در برنامه اقتصادی که چندی پیش برگزار شد وی در مقابل کارشناسانی که به نظر وی نقد وارد کردند با دلیل و اسناد مسئله را مطرح کرده و از تحلیل بازدیدهای میدانی خود گفتند و با نگاه متخصصانه به مسئله پرداختند.

وی با تأکید بر اینکه سعید جلیلی با گروه مختلف کارشناسان در ارتباط است، عنوان کرد: بین تعامل با اصحاب زر و زور و تزویر و تعامل با اقشار مختلف مردم از جمله دانشجو، دانش‌آموز و طیف‌های مختلف فرق بسیار است، در کارنامه جلیلی می‌بینیم که در سال ۱۴۰۰ ایشان دانشگاه به دانشگاه در کنار دانشجویان حاضر شدند و به صحبت دانشجویان گوش داده و از نظام و انقلاب دفاع کردند.

ثابتی تشریح کرد: در شرایطی که برخی مسوولین دانش‌آموزان را جزو اقشار جامعه لحاظ نمی‌کنند و آن‌ها را به رسمیت نمی‌شناسند جلیلی طی سفرهای استانی خود در یکی از مدارس دولتی آن استان حاضر شده و سؤال دانش‌آموزان را پاسخ می‌دادند و براین باور بودند که دانش‌آموز حق سؤال دارد، شخصیت دارد و باید به سؤالات آن‌ها نیز پاسخ داده شود.

زیست فردی جلیلی در کنار مردم است

وی با تأکید بر اینکه زیست فردی وی در کنار مردم است، عنوان کرد: مسوول باید کنار مردم باشد و ما این منش را در شخصیت شهید رییسی دیدیم که ایشان با مردم صادق بودند و خوی اشرافی گری نداشته و دغدغه مردم را داشتند.

ثابتی با بیان اینکه قدرت تصمیم گیری در شرایط بحرانی از سبقه اجرایی مهم‌تر است، عنوان کرد: از سوی دیگر باید به این موضوع پرداخت کهشان ریاست جمهوری اجرا و ساخت پروژه نیست بلکه تصمیم گیری صحیح در شرایط بحرانی است چراکه تصمیم رییس جمهور کشور را در سطح ملی و منطقه تحت تأثیر قرار می‌دهد و رسالت اجرای پروژه‌های عمرانی برعهده وزرای مربوطه وی است و او باید بتواند تصمیم صحیحی را اتخاذ کند که ما معتقدیم جلیلی تجربه این حوزه را نیز دارد چراکه طی سمت اجرایی خود سال‌های بسیاری در کنار هییت دولت نشسته و شش سال دبیر شورای امنیت ملی بوده و در کنار ریس جمهور و سایر روسای قوا نشسته است.

این مسوول با تاکید براینکه منطقه حساس است و تصمیم در شرایط بحرانی جزو موارد مهم تلقی می‌شود یادآور شد: در دهه ۹۰ خبر اختلاس ۳ هزار میلیارد منتشر شد و سعید جلیلی در شرایط حساس آن زمان کمیته‌ای با حضور مسوولان دستگاه قضا و معاون آن تشکیل داد و به طور جدی پیگیر این موضوع شد که در نهایت اختلاس گر دستگیر و پول به بیت المال بازگشت.

ثباتی با اشاره به اینکه دغدغه مبارزه با فساد و گرفتن حق مردم در سعید جلیلی مشهود است ابراز کرد: جلیلی تنها کاندیدایی است که تمام مقاطع تحصیلی وی تا دکتری در حوزه علوم سیاسی بوده و ۳۵ سال به‌صورت تخصصی در سیاست خارجی فعالیت داشته و دنیا را می‌شناسد و مسوولین دنیا نیز او را می‌شناسند که این امر بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: پشتوانه فرمان‌های جلیلی صرفاً نظر کارشناسان نیست بلکه حاصل جلسات مهم و با جزئیات است، وی اگر راه‌حلی برای مرتفع کردن مسئله را ارائه می‌دهد بی‌شک تمام جوانب و محل تأمین منابع آن را نیز بررسی کرده است و وعده‌های او به دور از هیجانات انتخاباتی است.

ثباتی مطرح کرد: طبق گفته ایشان در ریاست جمهوری فرصت برای صدها طرح نیست و در فرصت موجود باید به حل مسائل اولویت‌دار مهم اعمم از اشتغال، مسکن و معیشت پرداخت.

وی ادامه داد: برخی می‌گویند شرایط کنونی انتخاب بین بد و بدتر است اما هرکس سعید جلیلی را همان‌طور که هست می‌شناسد می‌داند که او بهترین گزینه است که البته نظرسنجی‌ها نیز چنین نشان می‌دهد.

این مسوول در پایان گفت: امروز هرکس یک ستاد است و نقش بانوان در این عرصه نیز بسیار حساس و مهم است و ما امیدواریم با انتخاب جلیلی بتوانیم افق درستی را برای کشور ترسیم کنیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ